Nogle PCOS piger herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

321 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. november 2012

et-ønske

Jeg fik for 8 år siden konstateret PCOS - er blevet kontrolleret med jævne mellemrum, og har fra tid til anden tabt mig en del.

Men nu hvor vi prøver på nr. 2 er det helt galt  jeg har ikke vejet så meget i 6 år.... Og ja vejer nærmest det samme som da jeg nedkom med min datter

Jeg smed p-pillerne for 1 år siden, jeg kommer aldrig til at tage p-piller igen fordi jeg ikke kan tåle dem. Jeg har taget methformin i de sidste 5 år.

Første graviditet kom efter en omgang hormon behandling med pergotime  jeg var så lykkelig.

Jeg har nu været igennem første runde, først provera efterfulgt af pergotime. Var til scanning og slimhinden i livmoderen var flot, og to store æg  Dagen efter stod jeg med en klar positiv ægløsningstest.

Jeg er nu gået en uge over tid, men har kun testet negativ, og tror heller ikke selv på at der er bonus endnu

Jeg er så forvirret, for når min mens ikke kommer, og jeg ikke er gravid - så skal jeg starte på provera igen - men kan man risikiere at skulle det den ene gang efter den anden, fordi at mens udebliver?

Jeg ville så gerne tabe mig, bare 10 kg ville være guld værd for min tilstand, men jeg har rygrad som en regnorm

Har lige været på PCOS foreningens hjemmeside, og har nu fundet ud af hvorfor jeg pludselig tabte så meget hår.... Og ja håret et begyndt at komme ALLe de uønskede steder

Åhhhh jeg er forvirret og alt det der sker med min krop, og alt det jeg ikke kan forstå sker med min krop....

Er der nogen ligesindede??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

Dorthe1986

Halløj, du er ikke alene

Jeg har selv PCO, men har været så heldig at få en søn. Men det tog 1,5 år. De første 8 måneder efter p-pille stop fik jeg slet ikke min mens overhovedet. Så satte de mig igang med provera, men fik ikke ægløsning, men dog lidt blødninger. Efter en tid med det (ret uproffesionelt) blev jeg sendt til Skive Fertilietsklinik. Her sagde de til mig, at de meget gerne ville hjælpe os med insemination, men at jeg skulle tabe mig først. Vejede 104 kg på det tidspunkt.
Jeg blev så glad ved tanken om at der nu endelig var udsigt til at få hjælp, så jeg gik igang med det samme med vægttab. Jeg spiste efter principperne i "Spis dig gravid" og det er bare effektivt. Tabte mig 13 kg på 3 måneder og jeg var så tilpas. Kunne mærke at jeg følte mig mere afbalanceret, fik ikke hovedpine mere og var bare meget mere frisk Og ikke nok med det, i løbet af de tre måneder fik jeg min mens to gange - helt af mig selv! Jeg var lykkelig, for så kunne jeg virkelig se, at vægttabet havde indflydelse på min krop.
Men det allerstørste mirakel kom da, jeg efter de tre måneder, blev gravid helt naturligt

Nu er min søn 19 måneder og jeg har desværre ikke vedligholdt livsstilen, så er tilbage og spiser fuldstændig anti-pco venligt. Det kan også ses på vægten Men min plan er at jeg efter jul går igang igen, vil gerne tabe mig igen, gerne endnu mere end 13 kg denne gang. Og så er min krop også 100 % klar til, når vi gerne vil have barn nr. 2

Men mit bedste råd er virkelig vægttab, du får det så meget bedre. Dit hår falder heller ikke så meget af, og ja... det hele bliver balanceret. Især hvis du prøver de principper der.... Eventuelt spørg din læge om du ikke kan få en henvisning til en diætist, der har forstand på pco.

Anmeld

28. november 2012

et-ønske

Dorthe1986 skriver:

Halløj, du er ikke alene

Jeg har selv PCO, men har været så heldig at få en søn. Men det tog 1,5 år. De første 8 måneder efter p-pille stop fik jeg slet ikke min mens overhovedet. Så satte de mig igang med provera, men fik ikke ægløsning, men dog lidt blødninger. Efter en tid med det (ret uproffesionelt) blev jeg sendt til Skive Fertilietsklinik. Her sagde de til mig, at de meget gerne ville hjælpe os med insemination, men at jeg skulle tabe mig først. Vejede 104 kg på det tidspunkt.
Jeg blev så glad ved tanken om at der nu endelig var udsigt til at få hjælp, så jeg gik igang med det samme med vægttab. Jeg spiste efter principperne i "Spis dig gravid" og det er bare effektivt. Tabte mig 13 kg på 3 måneder og jeg var så tilpas. Kunne mærke at jeg følte mig mere afbalanceret, fik ikke hovedpine mere og var bare meget mere frisk Og ikke nok med det, i løbet af de tre måneder fik jeg min mens to gange - helt af mig selv! Jeg var lykkelig, for så kunne jeg virkelig se, at vægttabet havde indflydelse på min krop.
Men det allerstørste mirakel kom da, jeg efter de tre måneder, blev gravid helt naturligt

Nu er min søn 19 måneder og jeg har desværre ikke vedligholdt livsstilen, så er tilbage og spiser fuldstændig anti-pco venligt. Det kan også ses på vægten Men min plan er at jeg efter jul går igang igen, vil gerne tabe mig igen, gerne endnu mere end 13 kg denne gang. Og så er min krop også 100 % klar til, når vi gerne vil have barn nr. 2

Men mit bedste råd er virkelig vægttab, du får det så meget bedre. Dit hår falder heller ikke så meget af, og ja... det hele bliver balanceret. Især hvis du prøver de principper der.... Eventuelt spørg din læge om du ikke kan få en henvisning til en diætist, der har forstand på pco.

tak for dit svar 

Jeg ved godt at det bedste og mest rigtige er at få gang i det vægttab! Må hellere lige tage mig godt og grundigt sammen. Det sværeste er at få motion ind i hverdagen, den der tidsfaktor  Er en udfordring! 

Min kæreste og jeg er dog blevet enige om at svømning er det der skal hjælpe mig igang! 

Har lige testet igen her fra Morgenen afd  Og den er stadig bragende negativ. Skal have fat i gyn og forventer at starte på provera igen idag......

tror jeg vil flytte fokus fra graviditet til vægttab nu!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.