mellemmåltid efter vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Min datter går i vuggestue:

Hendes måltider fordeler sig sådan her:

Kl 7.30 (nogle gange kl 8.) Morgenmad - Havregryn med rosiner, Havregrød eller havrefras/cheerios  (hjemme)

Så kommer hun i vuggestue - og helt ærlig - ved ikke om de får formiddags mad?? eller om det bare er frokosten?? for -

hun kommer ud og sove kl 11.30-13.35 (nogle gange til kl 14.30 (hvor jeg plejer at hente hende) )
Kl 14. får de eftermiddags mad (gerne noget brød med pålæg eller suppe eller frugt)

Kl 14.30-45 plejer jeg at hente hende og så går vi ned og handler..
Når vi så kommer hjem lidt over kl 15 vil hun så gerne ha en lille snack og jeg "plejer" at gi hende enten en banan, æble, mælkesnitte, frugtstang , kiks - eller hvad vi nu har...

er det "i orden" eller skal jeg lade være?/give hende noget andet . .. eller ... hvad får jeres små pus ..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2012

2721

Nu går min søn godt nok ikke i insitution, men han får ofte en snack ved 15 tiden og kan stadig fint spise til aften.
Han får ofte en grovbolle med pålæg, et knækbrød, 1 avokado eller lign.

Anmeld

27. november 2012

Problembarnet

Bøllemyr skriver:

Nu går min søn godt nok ikke i insitution, men han får ofte en snack ved 15 tiden og kan stadig fint spise til aften.
Han får ofte en grovbolle med pålæg, et knækbrød, 1 avokado eller lign.

tak

Anmeld

27. november 2012

Ciss

Mine har begge gået i vs, og de har begge haft behov for noget, når vi kom hjem. Det er meget længe for de små at gå helt fra frokosten til middagen uden noget imellem.

Hvis vi har forsøgt at hoppe over mellemmåltidet (som gerne bare var frugt eller et stykke knækkebrød), så har det straffet sig en time før middagen, hvor barnet har "været ved at dø af sult".

Anmeld

27. november 2012

Problembarnet

Ciss skriver:

Mine har begge gået i vs, og de har begge haft behov for noget, når vi kom hjem. Det er meget længe for de små at gå helt fra frokosten til middagen uden noget imellem.

Hvis vi har forsøgt at hoppe over mellemmåltidet (som gerne bare var frugt eller et stykke knækkebrød), så har det straffet sig en time før middagen, hvor barnet har "været ved at dø af sult".

synes stadig min datter lyder som en der er ved at dø af sult - selvom hun har fået lidt mad

Anmeld

27. november 2012

Tulle28

Det er da helt iorden! Min datter får også altid lidt på vej hjem eller lige når vi er kommet ind af døren. Hun får gulerødder eller agurkestænger (ved ikke hvor gammel din datter er, måske er hun lidt for lille til rå gulerødder?), rugbrød med smør, et stykke frugt... Da hun var mindre fik hun tit en portion øllebrød når hun kom hjem fra vuggestue. Hun er 2,8 år nu

Anmeld

27. november 2012

Problembarnet

Tulle28 skriver:

Det er da helt iorden! Min datter får også altid lidt på vej hjem eller lige når vi er kommet ind af døren. Hun får gulerødder eller agurkestænger (ved ikke hvor gammel din datter er, måske er hun lidt for lille til rå gulerødder?), rugbrød med smør, et stykke frugt... Da hun var mindre fik hun tit en portion øllebrød når hun kom hjem fra vuggestue. Hun er 2,8 år nu

hun bliver 2 til marts og kan godt spise gulerødder

Anmeld

27. november 2012

Tulle28

Problembarnet skriver:

hun bliver 2 til marts og kan godt spise gulerødder

Nå ja, så er der jo ingen problemer. Stik hende en gulerod så

Anmeld

27. november 2012

Valle81

Mine har altid fået mad når vi er kommet hjem, de får lov at spise det det cm. Frugt, rugbrød og hvad det nu kunne være de er skrup sultne der og kan ikke vente til vi spiser aftensmad, de spiser så ikke alverden til aften, men det gør mig ikke noget, de har jo spist da de trængte

Anmeld

27. november 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

min dreng er 14 måneder og går i vuggestue. mellem 7.30-8.00 får han havregrød eller ypughurt naturel med havregryn.

Kl 8.45 bliver han afleveret. kl. 9.00 spiser de frugt og ofte lidt brød/rugbrød til.

kl. 11.00 spiser de frokost.

kl. 14 er der frugt med lidt brød/rugbrød til. Men har  han sovet længe så gemmer de så han får når han vågner.

Jeg henter senest kl 15.00.

kl.16.00 får han en lille portion youghurt naturel eller lidt brød med smør. 

ca. kl 18.00 spiser vi aftensmad.

kl.19.00 skal han i seng

Men hvis du er i tvivl om hvor meget dit barn får at spise så kan du jo bare spørge vuggestuen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.