Den første rigtige mens efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. november 2012

Deaktiveret profil

Det bløder, bløder & bløder... Har brugt 14 bind på 2 dage!!!!! ;-O 

dette er min første rigtige mens efter fødsel, (fik aks)... Det bløder virkelig meget, også i klumper... ;-( 

på fredag er det 8 uger siden jeg fødte, dvs. Jeg snart skal til 8 ugers undersøgelse så viL spørge lægen om det der, men kan simpelthen ikke vente så længe.. ;-) 

Så er jeg helt normal, eller er der noget galt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

Thalia

Det er helt normalt at bløde meget voldsomt de første gange man får mens efter en fødsel. Du kan også risikere at det kommer til at lugte ligesom barselsflåd.

Det skal nok rette sig til efterhånden som din krop bliver sig selv igen

Anmeld

26. november 2012

baby012

bliver det smertefuldt, så søg læge, jeg havde samme problem, og et var desværre en underlivs infektion som sad i lovmoren  

ved dog ikke om dette er en mulighed efter ks  

Anmeld

27. november 2012

Tona

dette er min første rigtige mens efter fødsel, (fik aks)... Det bløder virkelig meget, også i klumper... ;-( 

på fredag er det 8 uger siden jeg fødte, dvs. Jeg snart skal til 8 ugers undersøgelse så viL spørge lægen om det der, men kan simpelthen ikke vente så længe.. ;-) 

Jeg tror at du er helt normal. Det oplevede jeg også og jeg har hørt om mange andre, som også oplevede det. Jeg syntes faktisk at det er meget for dårligt at man ikke advarer gravide om at den første mens efter fødslen er fuldstændig vanvittig! Jeg blødte så meget at jeg på dag 1 blødte igennem 3 sæt tøj selv om jeg havde store natbind på og skiftede dem konstant. Det jo nærmest fossede ud og den mens varede også lidt længere end de normalt gør for mig.

Den gode nyhed er, at det som regl er sådan at de efterfølgende gange man får mens er det ikke så slemt (selv om jeg nu syntes at det stadig er kraftigere end det var før jeg fødte).

Hvis nu du får feber eller smerter skal du dog tale med lægen og i øvrigt er det en god ide at tage jerntilskud lige som under graviditeten så længe du bløder.

Anmeld

27. november 2012

Team Putte

Freyasmor skriver:

Sådan var min første mens oz.. Og jeg var så bange for det skulle være sådan altid!  Men min læge sagde at kroppen opbygger en tykkere væg i livmoderen til første mens, så den skulle gerne blive som før, mere eller mindre.. Og det blev den oz

Jeg fik den oz første gang 7 uger efter fødslen og har siden haft 3 helt normale og som før jeg fødte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.