Hvornår er man virkelig lykkelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
1 svar
0 synes godt om
8. juni 2009

vonBülow

Jeg er glad for mit liv, men tænker tit er jeg lykkelig??? Det følger jeg ikke helt at jeg er. Det er så om der mangler noget, eller at jeg føler mig udfordret og mærke at man lever.
Kort om mig har jeg 3 børn den ældste bliver snart 7 og den mindste er 9 måneder, lige siden den ældste blev født at jeg ønsket at tage et kariere skift, men er aldrig blevet til noget. Siden jeg var 18 kom jeg i fast og seriøst forhold, vi foretog os ikke ret meget, når jeg ser tilbage var det et ret kedeligt liv, jeg blev gravid og han fandt en anden, da jeg havde født og jeg kunne komme lidt ud, prøvede jeg nogen af de ting som jeg aldrig ville have gjort, men det førte mig lidt videre i livet, da den ældste var 9 måneder fandt jeg min nuværrende mand, hvor vi har to børn sammen.
Lige nu er jeg nået dertil at jeg er død træt af og kun være mor og kone, savner virkelig og være mig selv og blive udfordret både arbejds, men også på det personlige plan. Men inden min barsel gik jeg fra med arbejdsstress, så jeg skal ikke tilbage til det samme arejdsområde, men bliver flyttet til et andet område efter eget ønske, så jeg kan komme godt igang igen, men er bange for at det hurtigt bliver for kedeligt det de kan tilbyde mig, men har ikke overskudet til at læse videre.
Jeg elsker min mand og børnene, men føler ikke at jeg er lykkelig, kan det være fordi jeg ikke har mit arbejdsliv på plads, eller har jeg brug for at mærke livet, ved at prøve det store tårn i tivoli, eller hoppe i elastik eller hvad skal der til for at jeg kan mærke glæden igen efter en lang sej kamp med stress og kampen for ikke at være "nede" og være doven.
Er der nogen der kan følger hvad jeg skriver, og har i nogen gode råd til hvad man kan gøre selv, med familie og med min mand, så man igen får øjnene op for at livet er lykkeligt, og man selv gør det lykkeligt????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2009

karina1980

umiddelbart mener jeg jo at man er ens egen lykkesmed, så hvis du gerne vil være lykkelig er der kun en der kan gøre dig det, og det er dig selv,

jeg tror alle har perioder hvor man ikke er lykkelig og perioder hvor man er lykkelig, sådan har jeg det ihvertfald selv

nogen gange går de over af sig selv, andre gange skal man hen og finde ud af hvorfor man ikke er lykkelig og hvad der kan gøre en lykkelig,

og det er der jo reelt kun en der ved nemlig dig

så jeg ville sætte mig ned og finde ud af hvad der skulle til,

sidst jeg havde det sådan, ændrede jeg faktisk hele min livsstil og tog et spring ud i et karrierskift, så fra at gå på et plejehjem og være inaktiv i min fritid,

sprang jeg ud i at videre udd. mig til ass,( er jeg igang med nu) og begyndte at motionere, hvilket har gjort at jeg tabte 10 kg og for første gang i mit liv har jeg fundet et sted/hylde hvor jeg ved at min person og mine resoucer passer perfekt ind,

og den følelse har jeg aldrig haft før,

så vil du hen og være lykkelig igen, er du nødt til at finde ud af hvad der skal til før du kan blive det

held og lykke med søgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.