Anonym skriver:
Er anonym da jeg synes den her problem stilling er ret pinlig... Men håber i kan hjælpe og vil hjælpe alligevel! 
Hvad gør i med børn der er nået til den alder hvor de begynder at svare igen?
Kærestens pige er begyndt at være meget flabet over for os og svare igen. Hun er begyndt med at hvis der er noget vi siger hun ikke må (f.eks. må hun ikke åbne vinduet inde på hendes værelse helt op da vi bor på første sal) så svarede hun bare "jamen det gør jeg bare alligevel så!" og hun vandrede direkte ind og åbnede vinduet og var igang med at kravle op i det?!!!!!!!!!!!! Kæresten styrtede så ind til hende og hev hende ned og med ind i stuen hvor de endte med at skændes fordi hun blev helt hysterisk..
Vi vil ikke finde os i at hun skal være flabet over for os, men jeg ved ikke hvordan vi præger hende til ikke at være det.. Eftersom vi taler roligt og pænt til hende de første 5-10 gange vi skal sige noget til hende, men bliver nød til at hæve stemmen før hun opfatter alvoren i det vi siger. Hun bliver 5 til nytår og det føles bare som om vi har en teenager i huset! o_o Hun høre ikke efter, laver hun noget hun ikke må fx hopper i sofaen, i vores seng, eller jagter katten, så skal vi hen og have fysisk kontakt med hende før hun overhovedet kigger på os... Hver gang der er noget hun ikke må så gør hun det bare alligevel og i de fleste tilfælde så er hun slet ikke til at snakke med og fyre bare af "at det må hun godt hjemme ved mor" selvom vi ude mærket godt ved at det må hun heller ikke derhjemme..
Hendes mor har også problemer med at hun bliver aggressiv, slår og/eller bider hvis hun ikke får sin vilje eller bliver irettesat..... Vi har dog kun 1 gang oplevet at hun har kastet noget efter mig.
Please hjælp!
Altså i min verden hvis de ikke vil høre så må de føle forstået på den måde at hvis hun ikke vil høre efter ja så må hun have en time out eller frataget tv tid eller somputer tid eller hvad ved jeg men hun skal mærke i mener det og det er HVER gang og det er pisse hårdt til at starte med og hun bliver sur tro mig. Men det er også super vigtig hun ved det er jer der bestemmer og og at den måde hun opføre sig på ikke er ok.
Og hun skal have at vide hvorfor det er hun får den straf hun får og det er vigtig i bliver ved med at tale.
Mine børn på 3 og 5 får time out hvis de laver noget de ikke må. En advarelsel og så konsikvens og sådan er det ALTID og det virker og når de kommer ud af time out snakker vi om det og vil de ikke snakke om det så må de blive i time out til de vil for så er de ikke klar til at kome ud endnu.
Håber du kan bruge noget af det ellers er du velkommen til at sende en pb til mig.
Anmeld