det gule legeme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. november 2012

CamillaC

Er der nogen af jer der kan forklare mig om det gule legme? Min læge snakkede om det, men fik ikke helt fat i det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2012

modesty

Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det er relevant i forhold til barnløshedsbehandling?

Men anyways - så vidt jeg husker, er det sådan her: Det gule legeme dannes ud af den skal der omdanner ægget, umiddelbart efter ægløsningen. Skallen bliver fyldt med (gul) væske og begynder at producere hormoner. De hormoner skal hjælpe til at få kroppens hormonspejl op at køre til en fremtidig graviditet. Omkring menstruationstid, opløses det gule legeme. Hvis der er en graviditet, overtager kroppens egen hormonproduktion dannelsen af hormonerne. Hvis der ikke er en graviditet, får man sin menstruation.

Anmeld

26. november 2012

CamillaC

Okay super, tak  

Jeg fik min første iui i tirsdags. Men de sidste par dage har jeg haft en trykken i begge sider af underlivet. Min læge, som jeg kun snakkede kort med i telefonen, mente det kunne være det gule legme jeg kunne mærke  

Anmeld

26. november 2012

modesty

Camillahjermit skriver:

Okay super, tak  

Jeg fik min første iui i tirsdags. Men de sidste par dage har jeg haft en trykken i begge sider af underlivet. Min læge, som jeg kun snakkede kort med i telefonen, mente det kunne være det gule legme jeg kunne mærke  

Ah okay. Ja, æggene bliver jo ved med at fylde på grund af væsken og kan derfor nogle gange mærkes helt op til menstruation.

Pøj pøj med det. 

Anmeld

26. november 2012

CamillaC

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.