Hvordan fungerer samarbejdet med 'den anden familie'?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2012

Angelspot

Nemesis skriver:

Min eks og jeg blev skilt på min foranledning og jeg har naturligvis gjort en masse for at sørge for det ikke gik ud over vores søn.

Jeg har derfor altid sørget for at meddele ham alt det jeg fik af vide. Han har kunne deltage i alle de arrangementer han ville. jeg har slugt mange kameler i forhold til ham og har ikke blandet mig i hvad han foretog sig sammen med vores søn. har det givet problemer har jeg fortalt de mennesker som fortalte mig om problemerne at de SELv måtte tage det op med ham. Jeg har altså ikke påtaget mig den onde rolle. (kun een gang har jeg måtte blande mig og det var fanme ikke sjovt og blev bestemt heller ikke modtaget positivt)

Min mand og hans ex..ja der startede han også ud med at hjælpe alt det han kunne. Når han afleverede deres søn så gav han ham bad, de spiste sammen osv osv..Hun endte med at flytte til Jylland fra kbh.området og det betød at han faktisk hver anden søndag brugte hjemmefra. Deres søn fik det mere og mere svært og han begyndte at spørge ind til tingene og fik af vide (af exen)at han skulle lade dem selv klare problemerne..hvilket han så gav hende lov til.

Desværre oplyste hun aldrig bh om at de faktisk har fælles forældremyndighed så han fik ingen info om at drengen havde problemer...heller ikke SFOen da han begyndte der. Førend han via kommunaldirektøen fik fastlagt at de har pligt til at orientere ham..især når han be´r om det.

Samtidig har hans ex det meget svært ved at han nu er blevet gift med mig og vi har fået 2 børn sammen. Deres dreng må ikke glæde sig til at komme her over og han har kun een gang haft noget med hjem herfra efter hun flejnede grøn over vi havde hygget med at bage småkager!

Vi bruger børnetoget og har gjot det i over et år..hun nægter at sætte ham på et børnetog/eller formår ikke at sige farvel til ham.

jo mere min mand har involveret sig i sin søn, jo værre er det blevet. jo mere vi gør ham selvstændig jo værre er det.

Familieafd. er inde over hjemme hos moderen, men det hjælper desværre ikke nok og de problemer hun har med drengen oplever vi ikke når han er her, Hverken spiseproblemer, problemer med at følge reglerne, det at gøre ting selv (som at tage tøj på, rydde op osv)

Situationen er rigtig slem lige nu og hvordan det ender, det ved vi ikke.Men hun VIL ikke have vi hjælper og da hun har bopælen så kan vi desværre ikke gøre andet end at se et barn blive ødelagt og tabt i systemet.

tragisk og frustrerende!

Godt at høre at der er nogen der forstår pligten i at have bopælsretten når det kommer til at involvere samværsforældren. Det er ikke alle der tager det lige seriøst og faktisk er klar over at det er en pligt og ikke en sød ting at gøre. Dejligt du har det på den måde med din søn og hans far Og uden at gøre mig til dommer, så synes jeg det lyder meget fint (omend rigtig svært sikkert) at blande sig uden om hvad der foregår i hans weekender, selvom der nok skal være ting man har meget lyst til at rette på!

Ja tragisk at det kan se så sort ud for et barn, hvor er det synd at han er kommet i klemme, din bonussøn! Er det eksens jalousi der har taget over og det er derfor din mand er blevet lukket lidt ude af alt?

Har i talt om at søge bopælsretten? For det er jo alle forældres ret, selvom det kan vende op og ned på barnets liv. Men det kan det jo også med det andet, sådan som det lyder. Man kan jo ikke tabe noget ved at prøve, sådan som hun lyder til at være...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2012

onlyme

Angelspot skriver:

Haha jamen super du lige havde tid til at fortælle nu

Hun lyder til at have nogle problemer, enten med dig eller omkring noget helt andet jeg ikke ved hvad er. Men hvor er det synd at det påvirker en hel familie så meget at det nærmest kan blive enden på et forhold. Synes også det er yderst frækt at blande din forlovedes forældre ind i hendes vanskelighed ved at acceptere den nuværende situation med dig. De har jo intet med det at gøre, så det er jo skrækkeligt. Står selv i samme situation og man er fuldstændig magtesløs, desværre.

Jeg kan godt se hvorfor det er endt som det er endt, men jeg håber din forlovedes eks kan lægge tingene bag sig en dag og komme videre. Men jeg ved også hvor meget lettere sagt end gjort det er, for det lyder ikke enkelt med hende.

Tak fordi du ville dele. Har i stadig bopælsretten? Og hvor gammel er din bonussøn?

jamen han bliver 18 min forlovede er som du kan høre ældre end mig,. og vi er indfundet med tingene er som de er nu,. Han er mindst ligeså sur på hende,. hvis ikke mere,.

Anmeld

29. november 2012

Angelspot

onlyme skriver:

jamen han bliver 18 min forlovede er som du kan høre ældre end mig,. og vi er indfundet med tingene er som de er nu,. Han er mindst ligeså sur på hende,. hvis ikke mere,.

Efter at have hørt han er ældre end dig, så kan man jo forestille sig det kan være derfor eksen er som hun er. Hvor er det småligt og trist at tingene er på den måde. Men dejligt i har hinanden så, og at hans søn kan se hvordan tingene forholder sig

Anmeld

29. november 2012

onlyme

Angelspot skriver:

Efter at have hørt han er ældre end dig, så kan man jo forestille sig det kan være derfor eksen er som hun er. Hvor er det småligt og trist at tingene er på den måde. Men dejligt i har hinanden så, og at hans søn kan se hvordan tingene forholder sig

de havde været gået fra hinanden længe før jeg mødte ham,.

Anmeld

29. november 2012

Nemesis

Angelspot skriver:

Godt at høre at der er nogen der forstår pligten i at have bopælsretten når det kommer til at involvere samværsforældren. Det er ikke alle der tager det lige seriøst og faktisk er klar over at det er en pligt og ikke en sød ting at gøre. Dejligt du har det på den måde med din søn og hans far Og uden at gøre mig til dommer, så synes jeg det lyder meget fint (omend rigtig svært sikkert) at blande sig uden om hvad der foregår i hans weekender, selvom der nok skal være ting man har meget lyst til at rette på!

Ja tragisk at det kan se så sort ud for et barn, hvor er det synd at han er kommet i klemme, din bonussøn! Er det eksens jalousi der har taget over og det er derfor din mand er blevet lukket lidt ude af alt?

Har i talt om at søge bopælsretten? For det er jo alle forældres ret, selvom det kan vende op og ned på barnets liv. Men det kan det jo også med det andet, sådan som det lyder. Man kan jo ikke tabe noget ved at prøve, sådan som hun lyder til at være...

Faktisk har bopælsforælderen overhovedet ingen pligt til at underrette om noget som helst..det forventes men det er ingen pligt og kan ikke pålægges bopælsforælderen at gøre dette.

Ja det har været rigtig svært at blande sig uden om, men man har bare ingen ret til det, hvilket jeg også meddelte skolen da de påpegede visse problemer efter samvær med far. De måtte derfor selv indkalde til møde og snakke med ham.

Om det er jalousi det tror jeg ikke. Jeg tror det handler om at HUN synes det er synd for både hende og drengen at de ikke har det der perfekte familieliv..at HUN skal undvære sin dreng..det er jo så synd for ham at han skal på samvær!!!!
Hun ville klart have det allerbedst hvis min mand trak sig helt fra samvær.
Så kunne hun jo også få medlidenhed på den konto...kort sagt ser hun desværre kun sine egne behov.

Ja vi har snakket om det, men tror min mand ved det vil koste for meget for ham personligt.(arbejdsmæssigt).så man kan sige drengen har to forældre der mest tænker på sig selv..det er sgu hård kost. Det er ikke særligt rart at tænke om sin mand.

Tror min mand stadig venter på der er nogle der for øje på at drengens mor ikke magter opgaven, selvom jeg har sagt at kommunen økonomisk ikke har råd til at se det.

igen er det drengen der taber og han har allerede mén for livet!

Anmeld

2. december 2012

Pige2009

Angelspot skriver:

Med den anden familie tænker jeg også hvis den anden forælder er selv Hvordan foregår samarbejdet med din datters far? Hvis du vil dele

Nu går det rigtig fint, og har gjort det i 10 mdr. Vi har tidligere haft nogle udfordringer, og har begge været for dårlige til at håndtere vores følelser overfor hinanden, men efter en alvorlig men gsnart lang samtale, fik vi lavet en forventningsafstemning og siden da, har det kørt upåklageligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.