Nintendo DSi vs Tablet ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

477 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. november 2012

Kloster

Hej. Så står det snart i julegavernes tegn og selvfølgelig har vi hørt en hulens masse om sådan en Tablet. Ipad er godt nok det største ønske for alle 3 drenge på 8,13 og 15 år. Men det er urealistisk for os at kunne indfri disse ønsker. Vi har så været ved at tjekke lidt af de Tablet's ud. Men hvad kan de lige bruges til? Når vi snakker med drengene om dem, synes jeg ikke, de egentlig kan svare på, hvad de kan bruge dem til andet end at spille på dem og gå på nettet. Og det kan de også på deres alm computere. De to store har også en bærbar, så det er heller ingen undskyldning i at de ikke kan tage den med. Kan noget mon give mig en større tiden her. Og undskyld det hele bare er kort i eet væk, men skriver fra mobil af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

Nemesis

her får ungerne på hhv 3,6 og 8 år hver deres tablet i julegave. Je har allerede lagt ting på dem. Af spil er det primært læringsspil, såsom skolerelaterede spil (bogstaver, tal psv) men også film, musik, ebøger, podcasts i form af bonderøven, lille/store nørd, puzzlespil, ja der er ingen grænser.

Det er hvad der foreløbigt er lagt på deres tablets.

:-) Sisse

Anmeld

25. november 2012

L&V

Kloster skriver:

Hej. Så står det snart i julegavernes tegn og selvfølgelig har vi hørt en hulens masse om sådan en Tablet. Ipad er godt nok det største ønske for alle 3 drenge på 8,13 og 15 år. Men det er urealistisk for os at kunne indfri disse ønsker. Vi har så været ved at tjekke lidt af de Tablet's ud. Men hvad kan de lige bruges til? Når vi snakker med drengene om dem, synes jeg ikke, de egentlig kan svare på, hvad de kan bruge dem til andet end at spille på dem og gå på nettet. Og det kan de også på deres alm computere. De to store har også en bærbar, så det er heller ingen undskyldning i at de ikke kan tage den med. Kan noget mon give mig en større tiden her. Og undskyld det hele bare er kort i eet væk, men skriver fra mobil af...

Når de er så store tænker jeg at en dsi simpelthen ikke er for dem mere eller særlig længe i hvert fald.. En tablet er jo lidt en blanding af en bærbar, mobiltelefon og dsi

Anmeld

25. november 2012

Kloster

Månsson skriver:

Når de er så store tænker jeg at en dsi simpelthen ikke er for dem mere eller særlig længe i hvert fald.. En tablet er jo lidt en blanding af en bærbar, mobiltelefon og dsi

Har nok formuleret mig lidt forkert. Lidt svært på mobilen, men er nu på com igen

Den lille på 8 år har en alm Nintendo, men ønsker sig både en Nintendo DSi og en Tablet. Men hvad er bedst her og spørgsmålet her er, om en Tablet er det værd?

Til de stor på 13 og 15 år, bruger de ikke Nintendo mere. De har deres bærbar, men ønsker sig stadig en Tablet. Men kan det betale sig, når de har deres bærbar?

Anmeld

25. november 2012

Karina84

Ift. de to store, som har en bærbar, tænker jeg at en tablet naturligvis er nemmere at ha med i skole, og lave opgaver paa. Man kan faa skriveprogrammer til f.eks. samsung tablets, som arbejder sammen med Word, og i begrænset omfang kan det samme som Word. Nu ved jeg ikke hvor meget de bruger compen paa dine sønners skole, men en ulempe kan være ift. at skulle sætte den til en evt. projekter i forbindelse med fremlæggelser osv. tror ikke der er en udgang til dette, og ej heller til usb

Paa den skole jeg arbejder paa, ved jeg at et par elever bruger den fordi det er nemmere for dem at skrive notater paa tablet end i haanden, da det tager for lang tid for dem.

Anmeld

25. november 2012

L&V

Kloster skriver:

Har nok formuleret mig lidt forkert. Lidt svært på mobilen, men er nu på com igen

Den lille på 8 år har en alm Nintendo, men ønsker sig både en Nintendo DSi og en Tablet. Men hvad er bedst her og spørgsmålet her er, om en Tablet er det værd?

Til de stor på 13 og 15 år, bruger de ikke Nintendo mere. De har deres bærbar, men ønsker sig stadig en Tablet. Men kan det betale sig, når de har deres bærbar?

Syntes egentlig os det er det jeg svare dig.. Men prøver bare igen Når noget er multifunktionelt ser jeg det jo som et kæmpe plus... En tablet er mega nem og lige ta med på farten og er altid klar med det samme

Anmeld

25. november 2012

Simon Isaksen

Kloster skriver:

Tablet er jo en computer hvor du kun har skærm som er tryk følsom, Hvis du køber en nintendo så er det jo kun en spille maskine .. det vil sige tablet kan de bruge til lektier, kalender, e-bøger osv når de bliver støre , nintendo er god her og nu til underholdning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.