Spørgsmål vedr. separation??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.195 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. november 2012

Anonym trådstarter

God eftermiddag piger..

Jeg har valgt at gøre en ende på mit ægteskab, da det gennem lang tid er gået stødt ned af bakke. Vi har en fælles datter på 3 år, og skal nu igennem samværsaftaler og seperationsprocessen, og alt sådan noget tager jo rent praktisk lang sagsbehandlingstid.

Mit spørgsmål lyder..
Vores ansøgning om seperation er modtaget i Statsamtet, men ikke behandlet endnu. Han er flyttet ud af lejligheden og har dermed også flyttet adresse, kan jeg så godt nu søge om diverse tilskud som eneforsørger, eller skal jeg vente til seperationen bliver "godkendt"

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

wamse

Anonym skriver:

God eftermiddag piger..

Jeg har valgt at gøre en ende på mit ægteskab, da det gennem lang tid er gået stødt ned af bakke. Vi har en fælles datter på 3 år, og skal nu igennem samværsaftaler og seperationsprocessen, og alt sådan noget tager jo rent praktisk lang sagsbehandlingstid.

Mit spørgsmål lyder..
Vores ansøgning om seperation er modtaget i Statsamtet, men ikke behandlet endnu. Han er flyttet ud af lejligheden og har dermed også flyttet adresse, kan jeg så godt nu søge om diverse tilskud som eneforsørger, eller skal jeg vente til seperationen bliver "godkendt"

Knus..

Det gør du nu Når i ikke har adresse sammen, så kan du søge.

Anmeld

25. november 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Det gør du nu Når i ikke har adresse sammen, så kan du søge.

Så jeg sender blot en ansøgning afsted elektronisk om at jeg søger delvis friplads, børnebidrag og børnepenge fra faderen?

Jeg er bare usikker, da min datter jo har adresse ved mig, men vi har fælles forældremyndighed, er det så mig der er berettiget til alle disse tilskud og ikke ham?
Sorry, men det er jo en hel ny forvirrende verden det her..

Anmeld

25. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

Så jeg sender blot en ansøgning afsted elektronisk om at jeg søger delvis friplads, børnebidrag og børnepenge fra faderen?

Jeg er bare usikker, da min datter jo har adresse ved mig, men vi har fælles forældremyndighed, er det så mig der er berettiget til alle disse tilskud og ikke ham?

Min kærestes børn har adresse hos deres mor, de har fælles forældremyndighed (50/50) men det er hende der får det hele..

Mener det er bopælen der er afgørende

Anmeld

25. november 2012

wamse

Det er dig som bopælsforælder, som har ret til tilskud

Så du sender bare ansøgningerne afsted nu

Anmeld

25. november 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Det er dig som bopælsforælder, som har ret til tilskud

Så du sender bare ansøgningerne afsted nu

Ok mange tak.
Når vi så endelig skal i Statsamtet vedr. samvær, så må vi jo tage den derefter. Far ønsker nemlig en 7-7 ordning og bopæl, hvorimod jeg ønsker en 9-5 ordning og bopælspligten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.