Spørgsmål om samvær...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.455 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. november 2012

K.Rehder

Hej med jer.
Håber at der er nogen herinde der kan hjælpe mig.
Min datters far og jeg gik fra hinanden for et års tid siden (vores datter er halvandet år) og alting omkring samvær er gået rigtig fint, indtil jeg mødte en ny mand. Vi har nu været i statsforvaltningen hvor vi-uden problemer- fik fastsat samvær (hver onsdag og hveranden weekend), og det er ca. 3 uger siden. Nu vil han så gerne se hende noget mere, og ytrer sig at han henter hende fra dagpleje imorgen, på trods af min klare udmelding der lyder: under ingen omstændigher!
Det skal lige siges at vores datter ikke er en af de børn der kan tåle for meget "frem og tilbage" og helst skal have en meget stabil hverdag.
Mit spørgsmål er så:
Nu hvor vi har fælles forældremyndighed, kan han så hente hende fra dagpleje som han selv har lyst til, på trods af den fastlagte aftale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2012

An&Jo

ja det kan han desværre.. :/

Det var en af de ting jeg selv spurgte om, og så længe man har fælles forældremyndighed må dagplejeren eller institutionen ikke nægte at udlevere til den anden forælder medmindre i har på et papir at stf siger han ikke må..

Anmeld

25. november 2012

K.Rehder

An&Jo skriver:

ja det kan han desværre.. :/

Det var en af de ting jeg selv spurgte om, og så længe man har fælles forældremyndighed må dagplejeren eller institutionen ikke nægte at udlevere til den anden forælder medmindre i har på et papir at stf siger han ikke må..

Der står ikke at han ikke må, det står bare hvornår han skal skal have hende og så hans underskrift... Så jeg kan ikke gøre noget ved det på trods af at vores datter ikke kan administrere det?

Anmeld

25. november 2012

An&Jo

KRK skriver:

Der står ikke at han ikke må, det står bare hvornår han skal skal have hende og så hans underskrift... Så jeg kan ikke gøre noget ved det på trods af at vores datter ikke kan administrere det?

nej det kan du desværre ikke..

Så kræver det endnu en tur i stf desværre.. :/

Det var en ting jeg selv var bange for at komme ud for, og derfor prøvede jeg at lave en aftale med dagplejeren om det, men hun måtte ikke holde barnet tilbage så længe der var fælles forældre myndighed, kun hvis hun kunne se det var direkte til fare for barnet at komme med..

Anmeld

25. november 2012

K.Rehder

Det gør ondt i mit moderhjerte at læse, for jeg ved hvor meget det påvirker hende i negativ retning:,-(
Men tak for dit svar.

Anmeld

25. november 2012

An&Jo

KRK skriver:

Det gør ondt i mit moderhjerte at læse, for jeg ved hvor meget det påvirker hende i negativ retning:,-(
Men tak for dit svar.

jeg forstår dig udemærket..
Kender bestemt den følelse man får når man ikke ved hvad der sker og om barnet nu også er der når man kommer.. kan du ikke forsøge at snakke farmand ldit til fornuft?? tale til hans samvittighed måske hvis han godt ved at hun ikke er så god til skiftene??

Anmeld

25. november 2012

Nemesis

har du muligheden for det, så kan du jo holde hende hjemme i morgen og så ringe til SFv og høre hvad du stiller op, fordi hvis han ikke vil efterleve jeres aftale så er den jo ikke noget værd og så håb på de kan gøre noget akut.

Sisse

Anmeld

25. november 2012

K.Rehder

An&Jo skriver:

jeg forstår dig udemærket..
Kender bestemt den følelse man får når man ikke ved hvad der sker og om barnet nu også er der når man kommer.. kan du ikke forsøge at snakke farmand ldit til fornuft?? tale til hans samvittighed måske hvis han godt ved at hun ikke er så god til skiftene??

Har prøvet på en meget voksen og fornuftig måde, med en rigtig god og venlig tone...men desværre uden held! Lige nu er han i det stadie hvor han bruger alt sin energi på at gøre livet surt for mig, bl.a. Ved at melde mig for social bedrageri og mistrivsel af min datter, hvor de offentlige myndigheder heldigvis kunne/kan se, at der intet var/er at sætte en finger på overhovedet...men alligevel fortsætter han.

Anmeld

25. november 2012

K.Rehder

Nemesis skriver:

har du muligheden for det, så kan du jo holde hende hjemme i morgen og så ringe til SFv og høre hvad du stiller op, fordi hvis han ikke vil efterleve jeres aftale så er den jo ikke noget værd og så håb på de kan gøre noget akut.

Sisse

Har jeg desværre ikke mulighed for,men jeg må bare håbe at hun er der imorgen når jeg kommer efter hende, og så må jeg ringe til Statsforvaltningen i min frokost og spørge om hvordan jeg skal forholde mig.

Anmeld

28. november 2012

Moar2011

puha - hvordan gik det ? hentede han hende ?

Er selv lige bleven enlig og mens han er til at snak med skal jeg da lige have det på skrift han ikke må hente med mindre jeg har sagt ok ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.