Glemt p-piller, hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.500 visninger
11 svar
0 synes godt om
24. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg glemte at tage den første p-pille i pakken, hvilket altså vil sige jeg holdte 8 dages pause i stedet for 7. Normalvis tager jeg bare to p-piller når jeg opdager at jeg har glemt en, problemet er bare at jeg tåler p-pillerne meget dårligt, så det er stensikkert jeg skal afsætte ½-1 døgn på at kaste op, hvis jeg tager to p-piller på en gang/en dag. Derfor tog jeg ikke to p-piller den dag jeg opdagede at jeg havde glemt den første. Skæbnen vil så også at jeg glmmer den sidste i pakken, hvilket altså vil sige, at jeg nu igen kommer til at holde 8 dages pause istedet for 7... Min menstruation er kommet ½ døgn for tidligt, hvilket vel er meget forståeligt.

Men hvad nu? Er jeg beskyttet imod graviditet i den kommende periode, nu jeg har holdt 8 dages pause istedet for 7???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2012

Maalene

De tror jeg helt sikkert - har tidligere prøvet at vente en dag for længe med at starte op på p-pillerne - ÆL ligger jo midt i cyklus, så fordi du har glemt en pille i hver ende, tror jeg bestemt ikke har nogen betydning

Anmeld

24. november 2012

Silas&Mille

tror umiddelbart ikke at der sker noget ved det men aner det faktisk ikke.

Ville egentligt hellere kommentere på det at du tager to p-piller når du opdager du har glemt en: har du ikke læst indlægssedlen i pakken?

Man må ikke tage to på en gang, da hormon niveauet så bliver alt for højt (mener det er der sker og det er IKKe sundt for kroppen). Men det står i hvert fald i indlægsedlen af man ikke skal tage to piller på en gang, man skal tage den glemte pille så snart man husker det og derefter forsætte med at tage en om dagen til pakken er tom.

Anmeld

24. november 2012

modesty

Du er i hvert fald helt sikkert ikke sikret hvis du springer en pille over og tager to på én gang.  Hvis du ikke sætter dig ind i hvordan pillerne skal tages korrekt, er det jo ligegyldigt at tage dem.

Anmeld

25. november 2012

FrkZier

Silas&Mille skriver:

tror umiddelbart ikke at der sker noget ved det men aner det faktisk ikke.

Ville egentligt hellere kommentere på det at du tager to p-piller når du opdager du har glemt en: har du ikke læst indlægssedlen i pakken?

Man må ikke tage to på en gang, da hormon niveauet så bliver alt for højt (mener det er der sker og det er IKKe sundt for kroppen). Men det står i hvert fald i indlægsedlen af man ikke skal tage to piller på en gang, man skal tage den glemte pille så snart man husker det og derefter forsætte med at tage en om dagen til pakken er tom.

det kommer vidst an på hvilke piller man tager, dem jeg tog da jeg var på p-piller stod der at hvis jeg man havde glemt 1 pille kunne man tage den senest 12 timer efter, dvs man jo så faktisk tog to piller på en dag - men det kan jo være det har ændret sig

Anmeld

25. november 2012

Steph_Laurits

modesty skriver:

Du er i hvert fald helt sikkert ikke sikret hvis du springer en pille over og tager to på én gang.  Hvis du ikke sætter dig ind i hvordan pillerne skal tages korrekt, er det jo ligegyldigt at tage dem.

Tror ikke du har forstået hendes indlæg korrekt

Anmeld

25. november 2012

Nea85

Jeg prøvede det engang, hvor jeg troede jeg havde en pakke liggende, men at jeg desværre havde husket forkert.
Jeg spurgte på apoteket, om der skete noget ved, at jeg tog den en dag senere end jeg skulle, og jeg fik det svar, at man så skal bruge anden prævention de efterfølgende 7 dage, da man ellers ikke er beskyttet mod graviditet

Anmeld

25. november 2012

modesty

StephanieJ skriver:

Tror ikke du har forstået hendes indlæg korrekt

Hvad har jeg misforstået?

"  Normalvis tager jeg bare to p-piller når jeg opdager at jeg har glemt en,"

Anmeld

25. november 2012

Steph_Laurits

modesty skriver:

Hvad har jeg misforstået?

"  Normalvis tager jeg bare to p-piller når jeg opdager at jeg har glemt en,"

Hun er jo ikke endnu endnu mindre sikret fordi hun tager to - men heller ikke mere

Det lød bare som om at hun mindsker sikkerheden yderligere fordi hun tager 2

Anmeld

25. november 2012

Miss Kat

Jeg forstår slet ikke logikken i at tage to piller, fordi man har glemt én. De virker jo ikke bagudrettet, bare fordi du fordobler dosen? Jeg er ret sikker på, det er temmelig usundt for kroppen, hvilket den vel også gør dig opmærksom på, siden du begynder at kaste op, samt at enhver læge ville fraråde dig dette på det strengeste.

Angående dit spørgsmål, vil jeg også foreslå dig at bruge kondom en lille uges tid efter forglemmelsen. Ikke at jeg tror, der sker noget ved det, men better safe than sorry, som man siger, og så skal du i hvert fald ikke gå og spekulere over dét.  Kan du ikke evt. sætte en alarm samme tid hver dag, så du husker at tage den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.