Er lidt nysgerrig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2012

Maja88

måske det kunne ændre det lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

Sørens

Maja88 skriver:

hmm jeg villr måske putte ham før end kl 14 når han vågner 8.40

Ja...det prøver jeg også men han nægter pure at sove? Græder og græder...så må til sidst give op 9 ud af 10 gange

Anmeld

23. november 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sørens skriver:

Er det kun min dreng på 3 måneder der "går i seng" til natten allerede kl.15-15.30?? Dvs han tager et stræk på 4-6 timer.

Synes han har en "sjov" rytme :

vågner fra nat kl.04.30

sover ml.30 og 40 min kl. cirka 8

sover ml.30 og 40 min kl. cirka 13

Går i seng til natten og sover 4-6 timer kl.15

vågner omkring 22 får mad, sover igen

vågner omkring 02-03 får mad, sover igen

da min dreng var omkring de 3 måneder puttede jeg ham efter ca 2 vågne timer. dvs. hvis han vågner 8.40 så ville jeg putte ham igen senest kl 11.00. og når han så vågner så ville han være vågen i to timer og en kort eftermiddagslur igen (det var typisk fra 16-17) og så hed det godnat kl 19.00

Anmeld

23. november 2012

Maja88

mor:) skriver:

da min dreng var omkring de 3 måneder puttede jeg ham efter ca 2 vågne timer. dvs. hvis han vågner 8.40 så ville jeg putte ham igen senest kl 11.00. og når han så vågner så ville han være vågen i to timer og en kort eftermiddagslur igen (det var typisk fra 16-17) og så hed det godnat kl 19.00

lige sådan gjorde vi.. de skal puttes og lære at falde i søvn af sem selv. er svært i starten men det kommer

Anmeld

23. november 2012

Tulle28

Min datter på 11 uger går i seng kl. 18.00/19.00.

Han har da en meget fin rytme, egentlig, den er bare lidt "off" normale menneskers Det skal nok komme, her ved 4 mdr. sker der en masse i deres udvikling og der plejer søvnen også at være lidt tosset... Så mon ikke han retter ind der?

Anmeld

24. november 2012

Sørens

tak for svarene! Ja det er nok rigtig at jeg skal "kæmpe" lidt hårdere for at træne ham i at falde i søvn selv. Her til morgen lagde jeg ham ind og så  snart hans brok blev til gråd tog jeg ham op og trøstede til han stoppede og lagde ham igen...dette gjorde jeg cirka 6-7 gange (ingen af gangene kom han op i det røde felt) og så overgav han sig til sidst!

Lyder det ok!?

Anmeld

24. november 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sørens skriver:

tak for svarene! Ja det er nok rigtig at jeg skal "kæmpe" lidt hårdere for at træne ham i at falde i søvn selv. Her til morgen lagde jeg ham ind og så  snart hans brok blev til gråd tog jeg ham op og trøstede til han stoppede og lagde ham igen...dette gjorde jeg cirka 6-7 gange (ingen af gangene kom han op i det røde felt) og så overgav han sig til sidst!

Lyder det ok!?

Det var da godt.  6-7 gange er ikke så slemt når de er så små.

Men grunden til vi gjorde det efter 2 vågne timer da han var så lille var, at de børn bearbejder indtryk mens de sover. Og for sådan nogle små er der mange indtryk på to timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.