hvad gør jeg nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.317 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Anonym trådstarter

Vælger brug af Anonym da jeg er ret flov

jeg er på kh og det er min partner også. dog er kæresten igang med en jobprøvning på mc d. 

jeg skal til møde med jobcenteret den 14 december og høre hvad de tænker i min situation. da jeg har gået hjemme med meget dårlige knæ og mit syn er også dårligt. jeg har en hjerneskade som gør jeg ikke er så højt fagligt og skal helst være under lidt faste beskyttene rammer og det giver dem lidt problemer med at finde praktikker til mig. men de sidste to mdr har vores økonomi hængt i laser jeg har måtte sælge en masse ting fordi regningerne er kommet meget uventet og min konto bliver ved med at gå i minus. har måtte flytte madpenge til min konto for at mindske minus bare lidt men ikke nok. vi bor for dyrt men har ikke råd til at flytte da vi ikke kan betale det lån vi har på denne lejlighed og familien kan vi heller ikke bo ved da der ikke er plads. jeg kan snart ikke klare mere har ingen penge brugt i to mdr og tænker hele tiden på hvordan vi skal komme ud af denne grimme sorte cirkel. jeg kan ikke se enden. kan man søge noget ekstra ydelse eller noget, vi har ingen som kan hjælpe os økonomisk. vi skylder 14000 kr i indskud til denne lejlighed og vi har jo ikke penge så vi kan heller ikke flytte i en billigere... hjælp mig hvad skal jeg gøre...jeg kan snart ikke mere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

jeg er på kh og det er min partner også. dog er kæresten igang med en jobprøvning på mc d. 

jeg skal til møde med jobcenteret den 14 december og høre hvad de tænker i min situation. da jeg har gået hjemme med meget dårlige knæ og mit syn er også dårligt. jeg har en hjerneskade som gør jeg ikke er så højt fagligt og skal helst være under lidt faste beskyttene rammer og det giver dem lidt problemer med at finde praktikker til mig. men de sidste to mdr har vores økonomi hængt i laser jeg har måtte sælge en masse ting fordi regningerne er kommet meget uventet og min konto bliver ved med at gå i minus. har måtte flytte madpenge til min konto for at mindske minus bare lidt men ikke nok. vi bor for dyrt men har ikke råd til at flytte da vi ikke kan betale det lån vi har på denne lejlighed og familien kan vi heller ikke bo ved da der ikke er plads. jeg kan snart ikke klare mere har ingen penge brugt i to mdr og tænker hele tiden på hvordan vi skal komme ud af denne grimme sorte cirkel. jeg kan ikke se enden. kan man søge noget ekstra ydelse eller noget, vi har ingen som kan hjælpe os økonomisk. vi skylder 14000 kr i indskud til denne lejlighed og vi har jo ikke penge så vi kan heller ikke flytte i en billigere... hjælp mig hvad skal jeg gøre...jeg kan snart ikke mere 

Jeg ved du kan søge enkelt ydelse hos kommunen .. 
Det er da værd og prøve 

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg ved du kan søge enkelt ydelse hos kommunen .. 
Det er da værd og prøve 

det kan jeg vel ikke søge hver mdr eller hvad ?

Anmeld

22. november 2012

Mettefpigen

Har du snakket med banken angående lån? I kan måske låne så i kan betale indskuddet, og evt finde noget billigere?.... Og enkeltydelse kan i kun få en gang og de skal betales tilbage igen...

Anmeld

23. november 2012

hesøth

Anonym skriver:

Hejsa,

Ja jeg kan kun svare det samme som sidst, hvis banken ikke vil hjælpe jer - og det vil de nok ikke, hvis I har underskud hver måned:

Sig lejligheden op - flyt på en sofa hos familie eller venner (evt del jer op, hvis der ikke er nogen, der har plads til jer begge to på en gang) - spar op til i kan betale det i skylder nu - og derefter spar op til et nyt indskud på en lejlighed i har råd til!

Ja - det er en træls situation, men altså, så skal kommunen da ikke finansiere jeres dårlige valg af lejlighed + forbrug.

Sorry!

Anmeld

23. november 2012

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Hejsa,

Ja jeg kan kun svare det samme som sidst, hvis banken ikke vil hjælpe jer - og det vil de nok ikke, hvis I har underskud hver måned:

Sig lejligheden op - flyt på en sofa hos familie eller venner (evt del jer op, hvis der ikke er nogen, der har plads til jer begge to på en gang) - spar op til i kan betale det i skylder nu - og derefter spar op til et nyt indskud på en lejlighed i har råd til!

Ja - det er en træls situation, men altså, så skal kommunen da ikke finansiere jeres dårlige valg af lejlighed + forbrug.

Sorry!

samme som sidst hvad mener du? kan kun se dit ene svar. vi har ikke muglighed for at bo ved familie eller venner da de bor i den anden ende af landet og vis vi flytter kommuner nu så skal vi starte helt forfra i jobcenteret for 3 gang.og vi ville heller ik kunne spare op for så ville vi kun få 2000 kr udbetalt og vis vi skulle havde mad og betale lidt til husleje og stadigvæk kunne komme til syghus osv(offentligt transport) så det er helt udelukked 

Anmeld

23. november 2012

Nemesis

nu går jeg ud fra i allerede modtager boligsikring!

Du er nødt til at hive fat i din sagsbehandler og snakke med hende om problemet.

Hav udskrifter fra banken klar så hun kan se hvad pengene bruges til og hvor det er jeres økonomi knækker.

Der er muligheden at kommunen går ind og styrer jeres økonomi, hvis det viser sig i har et overforbrug et sted eller at de hjælper jer med at finde en billigere lejlighed.

indskuddet i har i jeres nuværende lejlighed får i vel tilbage..medmindre i har misligeholdt den.
Er der ting i kan ordnet selv som ellers ville blive modregnet i jeres indskud, så gør det..selv billig maling dækker meget og giver et indtyk af at lejligheden er passet.
Skal i aflevere lejligheden nymalet eller er der en konto til vedligehold??

Men altså hvis du allerede er i systemet pga dine vanskeligheder så snak med din sagsbehandler.

Sisse

Anmeld

23. november 2012

Philla

Nemesis skriver:

nu går jeg ud fra i allerede modtager boligsikring!

Du er nødt til at hive fat i din sagsbehandler og snakke med hende om problemet.

Hav udskrifter fra banken klar så hun kan se hvad pengene bruges til og hvor det er jeres økonomi knækker.

Der er muligheden at kommunen går ind og styrer jeres økonomi, hvis det viser sig i har et overforbrug et sted eller at de hjælper jer med at finde en billigere lejlighed.

indskuddet i har i jeres nuværende lejlighed får i vel tilbage..medmindre i har misligeholdt den.
Er der ting i kan ordnet selv som ellers ville blive modregnet i jeres indskud, så gør det..selv billig maling dækker meget og giver et indtyk af at lejligheden er passet.
Skal i aflevere lejligheden nymalet eller er der en konto til vedligehold??

Men altså hvis du allerede er i systemet pga dine vanskeligheder så snak med din sagsbehandler.

Sisse

Lige mine ord 

Anmeld

23. november 2012

B&J

nu ved jeg ikke hvor mange steder i skylder til sov.. men har i prøvet at ringe og spurgt om i kan få delt regningerne op også indskudet...

nu ved jeg jo ikke hvad i har af penge eller regninger, men prøv det med at lave et budget og få de regner delt op evt spør om du kan få dem i stil stand i et stykke tid....

håber i får det hele løst

Anmeld

23. november 2012

Troldemommi

Jeg syntes i skulle snakke med jeres bank og få lavet en budgetkonto, så skal i hver måned betale det samme beløb til jeres regninger, og i slipper for at den ene måned er der meget få og den næste vælter de ind, jeg tror i trænger til noget mere kontrol over jeres økonomi og det giver en budgetkonto

Held og lykke med det hele

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.