Anonym skriver:
Vælger brug af Anonym da jeg er ret flov
jeg er på kh og det er min partner også. dog er kæresten igang med en jobprøvning på mc d.
jeg skal til møde med jobcenteret den 14 december og høre hvad de tænker i min situation. da jeg har gået hjemme med meget dårlige knæ og mit syn er også dårligt. jeg har en hjerneskade som gør jeg ikke er så højt fagligt og skal helst være under lidt faste beskyttene rammer og det giver dem lidt problemer med at finde praktikker til mig. men de sidste to mdr har vores økonomi hængt i laser jeg har måtte sælge en masse ting fordi regningerne er kommet meget uventet og min konto bliver ved med at gå i minus. har måtte flytte madpenge til min konto for at mindske minus bare lidt men ikke nok. vi bor for dyrt men har ikke råd til at flytte da vi ikke kan betale det lån vi har på denne lejlighed og familien kan vi heller ikke bo ved da der ikke er plads. jeg kan snart ikke klare mere har ingen penge brugt i to mdr og tænker hele tiden på hvordan vi skal komme ud af denne grimme sorte cirkel. jeg kan ikke se enden. kan man søge noget ekstra ydelse eller noget, vi har ingen som kan hjælpe os økonomisk. vi skylder 14000 kr i indskud til denne lejlighed og vi har jo ikke penge så vi kan heller ikke flytte i en billigere... hjælp mig hvad skal jeg gøre...jeg kan snart ikke mere 

Hejsa,
Ja jeg kan kun svare det samme som sidst, hvis banken ikke vil hjælpe jer - og det vil de nok ikke, hvis I har underskud hver måned:
Sig lejligheden op - flyt på en sofa hos familie eller venner (evt del jer op, hvis der ikke er nogen, der har plads til jer begge to på en gang) - spar op til i kan betale det i skylder nu - og derefter spar op til et nyt indskud på en lejlighed i har råd til!
Ja - det er en træls situation, men altså, så skal kommunen da ikke finansiere jeres dårlige valg af lejlighed + forbrug.
Sorry!
Anmeld