Hvor meget i SU ca??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

475 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg går og overvejer at blive sygeplejerske en dag. Det er min store drøm  Men jeg vil gerne vente nogle år endnu da jeg gerne vil have at vi har fået de børn vi nu gerne vil have. 

Men er der overhovedet nogen alders grænse til uddannelsen?? Tænker at jeg nok først er slut i 20'erne.....start i 30'erne inden jeg vil søge ind. Er det mon forsent??

Jeg bor desuden sammen med min kæreste....vi skal ikke giftes hvis det har nogen indvirkning på su'en?? Og sammen har vi nu en datter på snart 14 mdr. Men til den tid har vi nok 2-3 børn. 

Men hvad med su'en?? Jeg har prøvet at være inde på su hjemmesiden men kan ikke helt finde hoved eller hale derinde. Så er der nogen af jer der kan sige mig hvor meget jeg ca. vil få i su?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

baby012

Omsorgsgiver skriver:

Jeg går og overvejer at blive sygeplejerske en dag. Det er min store drøm  Men jeg vil gerne vente nogle år endnu da jeg gerne vil have at vi har fået de børn vi nu gerne vil have. 

Men er der overhovedet nogen alders grænse til uddannelsen?? Tænker at jeg nok først er slut i 20'erne.....start i 30'erne inden jeg vil søge ind. Er det mon forsent??

Jeg bor desuden sammen med min kæreste....vi skal ikke giftes hvis det har nogen indvirkning på su'en?? Og sammen har vi nu en datter på snart 14 mdr. Men til den tid har vi nok 2-3 børn. 

Men hvad med su'en?? Jeg har prøvet at være inde på su hjemmesiden men kan ikke helt finde hoved eller hale derinde. Så er der nogen af jer der kan sige mig hvor meget jeg ca. vil få i su?? 

Du vil kunne få 5662 i su før skat 

Anmeld

22. november 2012

serinasmor

Omsorgsgiver skriver:

du vil få alm SU - til videregående uddannelse (mener det er 5XXX p.m.)... og kan tage lån + lån som forsørger .. antallet af børn spiller ikke ind og giftermål spiller ikke ind ..

Hvis du mod forventning blev enlig forsørger ville det spille ind

Anmeld

22. november 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
serinasmor skriver:

du vil få alm SU - til videregående uddannelse (mener det er 5XXX p.m.)... og kan tage lån + lån som forsørger .. antallet af børn spiller ikke ind og giftermål spiller ikke ind ..

Hvis du mod forventning blev enlig forsørger ville det spille ind

Ok. Hvor meget er lånet som forsøger?? Ved du det??

Anmeld

22. november 2012

serinasmor

Omsorgsgiver skriver:

det kan jeg ikke huske

det er sjovt så hurtigt man glemmer - blev færdig i sommer

det står på deres hjemmeside (og det kan jo tænkes at beløbet stiger en smule hvis der går flere år inden du vil studere)

Anmeld

22. november 2012

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
serinasmor skriver:

det kan jeg ikke huske

det er sjovt så hurtigt man glemmer - blev færdig i sommer

det står på deres hjemmeside (og det kan jo tænkes at beløbet stiger en smule hvis der går flere år inden du vil studere)

Ok. Men tror da nok lige at jeg dropper det  Havde ikke troet at man fik så lidt. Og su-lån vil jeg meget nødig tage. Men det bliver man nok snart nødt til??? 

Anmeld

22. november 2012

Isabella_mor

Omsorgsgiver skriver:

nej det er ikke for sent...

der er en på mit studiehold der er 31 og en der er 41.. de skal begge søge ind på sygeplejesken til sommer.. så det kan du da godt

Anmeld

22. november 2012

baby012

Omsorgsgiver skriver:

2897 er su lån

så er der mulighed for supplerende su lån til forsørgere på 1450 

Anmeld

22. november 2012

serinasmor

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Men tror da nok lige at jeg dropper det  Havde ikke troet at man fik så lidt. Og su-lån vil jeg meget nødig tage. Men det bliver man nok snart nødt til??? 

vi var nødt til det - netop fordi jeg ikke kunne arbejde efter skoletid når vi havde serina ..

men det kan altså sagtens lade sig gøre at studere selvom man er "ældre" på mit specialehold havde over halvdelen børn og gennemsnitsalderen var 27 .. gennemsnitsalderen var 24-25 på uddannelsen ... en del på 22, nogle få direkte fra gym og så alle os der trak gennemsnittet op

Anmeld

23. november 2012

hannetheis

Hvis det kan hjælpe kan jeg sige at jeg har 9300 udbetalt med Su, simple,og forsørgerlån.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.