Hej Forum
Jeg kom i dag hjem fra job til en hulkende kæreste som var tilnærmelsesvis utrøstelig. Vores 22 dage gamle søn havd græt i flere timer uden hun kunne gøre noget... Forståeligt nok at hun var brændt sammen.
I går tog jeg en omsorgsdag for at være der og aflaste hende, men der var ikke nogen problemer for alvor. Han græd ind i mellem, men ikke noget lidt amning ikke kunne klare.
For at vende tilbage til i dag, så puttede jeg ham ved 16 tiden og han har sovet indtil 20, til sidst noget uroligt dog. Jeg syntes 4 timer er fint at sove i, og det har han gjort ca. hver nat siden han blev født. Vi er oppe kl 24, 04 og kl 06 for at skifte og amme.
Jeg har læst på mange Foraer siden kl 16 kan I tro, for at se om der var nogen som kunne sige noget om kolik.
Her er lidt facts:
Han krymper sig ikke sammen i smerter, men jeg kan høre/se at der er smerter. Hans arme kører ofte op til ansigtet. Hænderne er både knyttet og åbne.
Han gylper ikke ud over det sædvanelige. Kun ned ad ryggen på mig når jeg bøvser ham 
Han slår en del prutter, men har ikke haft afføring i 5 dage.
Min kæreste ammer med ammebrik hvilket efter sigende kan give luft i maven.
Han har ikke grædeture af 3 timers varighed, men måske græder han sammenlagt 3 timer på en dag. Min sympati-ammehjerne kan ikke huske længere tilbage end 2 dage og i går var som sagt ikke noget problem, men det var dagen forinden (Hvilket var grunden til min omsorgsdag)
Vi har givet ham lactulose i 3 dage men er stoppet igen, da SP ikke syntes det var noget vi skulle gøre i i så "lang" tid. Hun har istedet anbfalet os Mylicon som vi prøver fra nu af. Han har også været til Zoneterapi i dag som vi ser frem til evt. kan hjælpe den bette skid.
Egentlig ved jeg ikke om det er rart at få stillet diagnosen Kolik af en læge, eller om det er lidt ligegyldig, da behandlingen er den samme...Nemlig ingen ting.
Kolik er vel lidt i familie med de voksnes "mavekataer" som også er en tilstand som bare betyder ondt i maven uden grund.
VH
Lasse