Kolik eller ej?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Lasse Jacobsen

Hej Forum

Jeg kom i dag hjem fra job til en hulkende kæreste som var tilnærmelsesvis utrøstelig. Vores 22 dage gamle søn havd græt i flere timer uden hun kunne gøre noget... Forståeligt nok at hun var brændt sammen.

I går tog jeg en omsorgsdag for at være der og aflaste hende, men der var ikke nogen problemer for alvor. Han græd ind i mellem, men ikke noget lidt amning ikke kunne klare.

For at vende tilbage til i dag, så puttede jeg ham ved 16 tiden og han har sovet indtil 20, til sidst noget uroligt dog. Jeg syntes 4 timer er fint at sove i, og det har han gjort ca. hver nat siden han blev født. Vi er oppe kl 24, 04 og kl 06 for at skifte og amme.

Jeg har læst på mange Foraer siden kl 16 kan I tro, for at se om der var nogen som kunne sige noget om kolik.

Her er lidt facts:

Han krymper sig ikke sammen i smerter, men jeg kan høre/se at der er smerter. Hans arme kører ofte op til ansigtet. Hænderne er både knyttet og åbne.

Han gylper ikke ud over det sædvanelige. Kun ned ad ryggen på mig når jeg bøvser ham

Han slår en del prutter, men har ikke haft afføring i 5 dage.

Min kæreste ammer med ammebrik hvilket efter sigende kan give luft i maven.

Han har ikke grædeture af 3 timers varighed, men måske græder han sammenlagt 3 timer på en dag. Min sympati-ammehjerne kan ikke huske længere tilbage end 2 dage og i går var som sagt ikke noget problem, men det var dagen forinden (Hvilket var grunden til min omsorgsdag)

Vi har givet ham lactulose i 3 dage men er stoppet igen, da SP ikke syntes det var noget vi skulle gøre i i så "lang" tid. Hun har istedet anbfalet os Mylicon som vi prøver fra nu af. Han har også været til Zoneterapi i dag som vi ser frem til evt. kan hjælpe den bette skid.

Egentlig ved jeg ikke om det er rart at få stillet diagnosen Kolik af en læge, eller om det er lidt ligegyldig, da behandlingen er den samme...Nemlig ingen ting.

Kolik er vel lidt i familie med de voksnes "mavekataer" som også er en tilstand som bare betyder ondt i maven uden grund.

VH

Lasse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

mortilnoahogmelina

ÅRh hvor jeg føler med jer ..
Her har Vi en pige som har grædt i omkring 6 timer hver aften siden hun er blevet født . så jeg ved hvordan det er ..
Jeg kan fortælle om vores dag .. og hvad vi gør og har gjort ..

Dagen igennem går rigtig godt . Når vi når kl 18-19 stykker så starter det hele , hun er utrøstelig de næste 6 timer frem . Her har hun os ondt i maven , vi har os været til zoneterapuet og hun har utrolig meget luft i maven og tarm smerter dette er grunden til hendes skrige ture om aftenen ..

Vi giver os mylicon dråber , og hun kommer heller ikk af med afføring , dette skal hun dog dag hun får mme min mælk er fuldstændig stoppet grundet alle de her skrige ture her. Det har jo gjort mig rigtig ked .
VI giver derfor lactolose , Og det må i altså gerne give over 14 dage og os mere. Gjorder vi os med vores søn .

Der udover så havde vi os en pige som skreg hele dagen lang efter første behandling hos zoneterapien . Så det tænker jeg måske er grunden til han har været sådan idag ..

Et stort kram til jer .

Anmeld

22. november 2012

Mettefpigen

Det tyder meget på forstoppelse.... Lactulose må du gerne give i længere tid... Lukas fik det i næsten et halvt år....

Anmeld

22. november 2012

Malene76

Lasse Jacobsen skriver:

Hej Forum

Jeg kom i dag hjem fra job til en hulkende kæreste som var tilnærmelsesvis utrøstelig. Vores 22 dage gamle søn havd græt i flere timer uden hun kunne gøre noget... Forståeligt nok at hun var brændt sammen.

I går tog jeg en omsorgsdag for at være der og aflaste hende, men der var ikke nogen problemer for alvor. Han græd ind i mellem, men ikke noget lidt amning ikke kunne klare.

For at vende tilbage til i dag, så puttede jeg ham ved 16 tiden og han har sovet indtil 20, til sidst noget uroligt dog. Jeg syntes 4 timer er fint at sove i, og det har han gjort ca. hver nat siden han blev født. Vi er oppe kl 24, 04 og kl 06 for at skifte og amme.

Jeg har læst på mange Foraer siden kl 16 kan I tro, for at se om der var nogen som kunne sige noget om kolik.

Her er lidt facts:

Han krymper sig ikke sammen i smerter, men jeg kan høre/se at der er smerter. Hans arme kører ofte op til ansigtet. Hænderne er både knyttet og åbne.

Han gylper ikke ud over det sædvanelige. Kun ned ad ryggen på mig når jeg bøvser ham

Han har ikke grædeture af 3 timers varighed, men måske græder han sammenlagt 3 timer på en dag. Min sympati-ammehjerne kan ikke huske længere tilbage end 2 dage og i går var som sagt ikke noget problem, men det var dagen forinden (Hvilket var grunden til min omsorgsdag)

Vi har givet ham lactulose i 3 dage men er stoppet igen, da SP ikke syntes det var noget vi skulle gøre i i så "lang" tid. Hun har istedet anbfalet os Mylicon som vi prøver fra nu af. Han har også været til Zoneterapi i dag som vi ser frem til evt. kan hjælpe den bette skid.

Egentlig ved jeg ikke om det er rart at få stillet diagnosen Kolik af en læge, eller om det er lidt ligegyldig, da behandlingen er den samme...Nemlig ingen ting.

Kolik er vel lidt i familie med de voksnes "mavekataer" som også er en tilstand som bare betyder ondt i maven uden grund.

VH

Lasse

Hej med jer..

Åh det er SÅ hårdt når ens barn bare græder og græder. Det gjorde Felix rigtig meget da han var lille. Det var ikke kolik, dvs. ingen faste lange skrigeture. Jeg kontaktede en tidligere kollega med egen klinik. Hun er kranio Sekral Massør. Hun konstaterede hurtigt at han var skæv i bækkenet og i nakken og det var faktisk meget tydeligt da hun sagde det. Efter EN behandling kunne vi klart mærke en forskel og han fik vel 4 - 5 stykker og det var alle pengene værd. Hvis vi får et barn mere på et tidspunkt, så tager jeg forbi hende til et tjek når vi er hjemme fra sygehuset, om der så er optræk til noget eller ej. Hvis I bor i nærheden af Silkeborg kan jeg varmt anbefale "min" kranio Sekral Massør.

KH MAlene

Anmeld

24. november 2012

Lasse Jacobsen

Tak for alle de kode kommentare og forslag! Lækkert at der er nogen man kan snakke med det om.

Deraf har vi også måske fundet en løsning. Jeg har læst alle de tråde jeg kunne finde om kolik, og opdagede at mange af babyerne blev ammet med en ammebrik, præcist som vi gør (gjorde)

Nu malker min kæreste ud og så giver jeg ham det på flaske. De sidste 18 timer har bare kørt som i olie. 7 9 13! Så nu bliver det sådan.

Så selvom ammebrikken var en god begyndelse, endte den med at være årsagen til 7 dage som var uudholdelige. Han fik for meget luft med ind og brugte for mange kræfter på det.

Kram til jer alle sammenog så håber jeg at vores løsning kan hjælpe nogle andre der ude

Anmeld

24. november 2012

L&V

Lasse Jacobsen skriver:

Hej Forum

Her er lidt facts:

VH

Lasse

Øv det er bare slet ik rart når ens små pus har det sådan.. For at prøve at ta det fra en ende af så er det ikke unormalt at babyer der ammes ikke har afføring i 5 dage og nej jeg syntes heller ik i ska gi lactuloce da amme børn ikke burde få hård mave..

For det andet så ammede jeg os med ammebrikker og ja det giver bare luft i maven, ku hun evt starte amningen med dem også ta dem af når baby har ordentligt fat, det er nemlig os svært at stimulere amningen ordentligt med dem, så det kan jo os være sult tænker jeg..

Et par fif der kan hjælpe er at ligge bebs på maven på din underarm også gå rundt på den måde, en slynge er et must(var det i hvert fald for os) og hvis det fortsætter så prøv zoneterapi..

Det er super svært for os at sige om det er kolik da det lyder som ret enestående tilfælde, det kan os bare være aften uro..

Vores datter havde kolik og det startede næsten på slaget om aftenen og holdte først efter mange mange timer

Anmeld

24. november 2012

Ayasmor

Lasse Jacobsen skriver:

Tak for alle de kode kommentare og forslag! Lækkert at der er nogen man kan snakke med det om.

Deraf har vi også måske fundet en løsning. Jeg har læst alle de tråde jeg kunne finde om kolik, og opdagede at mange af babyerne blev ammet med en ammebrik, præcist som vi gør (gjorde)

Nu malker min kæreste ud og så giver jeg ham det på flaske. De sidste 18 timer har bare kørt som i olie. 7 9 13! Så nu bliver det sådan.

Så selvom ammebrikken var en god begyndelse, endte den med at være årsagen til 7 dage som var uudholdelige. Han fik for meget luft med ind og brugte for mange kræfter på det.

Kram til jer alle sammenog så håber jeg at vores løsning kan hjælpe nogle andre der ude

Det lyder dejligt, at i har fundet en løsning der fungerer for jer alle 3. Jeg tænker umiddelbart om ammebrikken var ment som starthjælp, eller der er en anatomisk årsag til at den er nødvendig for at jeres søn kan få fat? Der kan nemlig godt ryge meget luft i de små maver pga. brikken, som du også selv nævner, men kan det være en mulighed at forsøge at trappe ud af den? Forudsat at din kærestes brystform selvfølgelig gør dette muligt

Anmeld

25. november 2012

Lasse Jacobsen

Vi har nu været nede i kulkælderen igen i dag

Moren og faren troede at alt var som det skulle være, så vi kunne godt lade være med at give Mylicon dråber før hver måltide... Men det kunne vi ikke. Vi kom først i tank om det her til aften, så nu har den lille lige fået 15 dråber inden måltidet. Og som dobbelt op på godhed, så lykkes det for min kæreste at amme uden brik!!! Så lige nu sover knægten roligt igen og vi er stolte over at amningen nu måske kommer 100% op og køre.

Vi ser frem til natten og håber den brigen endnu flere succes historier.

Så for at summe op.

- Brug ammebrik, men vær opmærksom på luft.

- Har baret luft i maven (man tror kolik), så brug Mylicon. Det virker helt vildt godt!!

- Hvis brystvorterne er for små i starten, så kan der malkes ud med maskine og det laver vorterene store og nemme at få fat på for babyen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.