Hvornår ville I turde give et ammebarn en flaske (med mm)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

LR85

Amagerpigen82 skriver:

Jeg har en fantastisk søn på 2½ uge. Han havde lidt svært ved amningen i starten, - han kunne ikke få rigtig fat og blev skruphysterisk. Vi fik derfor ldit ekstra hjælp fra sygehuset og brugte ammebrikker. Det er vi dog trappet helt ud af nu.

Han er dog stadig noget utålmodig og brokker sig højlydt hvis ikke han har succes i første forsøg, - eller han skal arbejde for hårdt for sagen. Til trods for at jeg har overflod af mælk, så han som oftest stort set bare skal åbne munden

Jeg tænker derfor at han ikke skal have en sutteflaske for tidligt. Hvis han først lærer at der er et nemmere alternativ er jeg bange for at han aldrig tager brystet igen.

Men omvendt vil det naturligvis på et tidspunkt være meget rart at jeg kan have muligheden for at være væk et par timer og far kan give en flaske (med modermælk). Men hvornår ville I turde? Jeg tænker 5-6 uger, men er det helt skævt?

På forhånd tak

Du skal i hvert fald vente til amningen er fuldstændig oppe og køre. 

Jeg ville sige minimum 2 måneder (du kan jo godt tage ud nogen timer, de måneder), derefter sker der ikke noget hvis det bare er en enkelt flaske en enkelt gang om måneden eller lign. 

Men vent til det hele kører. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Frøken J. skriver:

Det kan man ikke bare sige - der er mange børn der har behov for at spise oftere end hver 3. time i starten, især hvis man har et stort barn, de er i appetitspring, er ved at tanke op til natten osv. Så det er ikke en risiko jeg turde løbe! Bare at gå ud fra jeg godt kunne smutte i tre timer, og så gik det nok. Så er det da mega synd for spædbarnet, hvis det bliver sulten efter de 2 timer

Det er der. Men er jo også noget man gør med forbehold så de første par gange at man aftaler far hvis han passer når baby er ved at blive sulten. De første par gange var jeg max 15 minutters køresel væk hjemmefra så man hurtigt var hjemme.

Vi har altid fået anbefalt af sygehuse at vores børn skulle spise hver 3 time

Anmeld

23. november 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Lahn11 skriver:

Kan kun advare imod flaske hviS du vil amme, jeg er en af de mødre som blev valgt fra, efter den første flaske da hun var fem måneder gad hun ikke mig mere det var for besværligt fir hende at amme, og nu hvor hun vidste flasken var der, ja så måtte jeg malke ud endnu en måned, og så begyndte vi på grød da hun var seks måneder...

men hold da op hvor gjorde det ondt at føle sig valgt fra af sit barn til fordel for en flaske .. Jeg græd når jeg malkede ud, og fortrød den ene flaske jeg gav hende  

så jeg ville ikke gøre det medmindre amningen skulle trappes ned, eller stoppes .. 

Held og lykke med amme forløbet 

kender også 2 som er bevet valgt fra af barnet pga flasken. jeg ville ikke turde give flaske 

Anmeld

23. november 2012

Mumto3

Det tænker jeg du slet ikke skal bekymre dig om nu.vent tildu rent faktisk står i en situation hvor du har brug for ikke at amme ham. Så er det meget nemmere at tage stilling til, end at skulle gætte på hvordan du og din søn og amninge fungere om 8 uger eller 6 uger eller .... Det sket så ufattelig meget med de små i starten at det er umuligt at forstille sig. Og husk så også at der er mulighed for at give ham mælk af " kop " så han ike opdager at der er emne måde (flaske) at få mad på.Held og lykke med amningen og tillykke med din søn!

Anmeld

23. november 2012

Tulle28

Frøken J. skriver:

Det er lidt svært at sige hvornår, men din amning skal i hvert fald køre 100% vil jeg sige. Og så tror jeg det skal høre til sjældenhederne, så han ikke vænner sig til flasken er nemmere at få fat i og sutte fra. Og husk at bruge et suttehoved med kun ét hul, så han skal arbejde for mælken og det ikke er for nemt.

Helt enig med FrøkenJ

Anmeld

23. november 2012

Team Putte

Amagerpigen82 skriver:

Jeg har en fantastisk søn på 2½ uge. Han havde lidt svært ved amningen i starten, - han kunne ikke få rigtig fat og blev skruphysterisk. Vi fik derfor ldit ekstra hjælp fra sygehuset og brugte ammebrikker. Det er vi dog trappet helt ud af nu.

Han er dog stadig noget utålmodig og brokker sig højlydt hvis ikke han har succes i første forsøg, - eller han skal arbejde for hårdt for sagen. Til trods for at jeg har overflod af mælk, så han som oftest stort set bare skal åbne munden

Jeg tænker derfor at han ikke skal have en sutteflaske for tidligt. Hvis han først lærer at der er et nemmere alternativ er jeg bange for at han aldrig tager brystet igen.

Men omvendt vil det naturligvis på et tidspunkt være meget rart at jeg kan have muligheden for at være væk et par timer og far kan give en flaske (med modermælk). Men hvornår ville I turde? Jeg tænker 5-6 uger, men er det helt skævt?

På forhånd tak

Jeg vil ik sætte en tid på det, men når han har haft problemer og stadig kan have lidt, så skal amningen ihvertfald kører 100% før du giver flaske.. Du kan med fordel oz vælge en flaske med mere modstand i så han skal arbejde for mælken ligesom ved brystet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.