At give en dreng en dukke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2012

Isabella_mor

her hos os må knægten få en dukke. han går i kjole i vuggeren og det er helt fint... der er ikke noget der hedder at han ikke må fordi det leger drenge ikke med.. 

så det er dejlig nemt med ham. kommer han og vil have en dukke, så får han det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

morethanperfect

Elling <3<3 skriver:

Har jo dejlige Marcus på 2½ som er meget omsorgsfuld.

Han leger meget med hans bamser, putter dem, nusser dem osv.
Hjemme ved min er der en dukke som han leger meget med. Han elsker at skifte den, og putte hende på sofaen. Hun hedder Lise.

Har egentlig længe leget med tanken om at han skulle have lov at have sin egen dukke, især nu hvor han skal være storebror. Manden er ikke helt enig, da drenge jo ikke leger med dukker er dog ved at bearbejde ham lidt.
Især nu hvor han skall være storebror, tænkte jeg at ideen måske var ekstra god.

Hvad siger i. Har jeres drenge haft dukker? Hvilken en havde de? Har i brugt dukken ifm. familieforøgelse?
Del gerne jeres erfaringer med dukker til drenge

Er 99% sikker på at jeg ender med at købe en til ham i julegave

Jep !

Oscar har en dukke , og vi brugte den som hjælp til at forstå lillebror kom !!
En dag havde han hentet dukken og en ble som jeg skulle gi den på 

Og så lagde Oscar dukken ind i lillebrors vugge , og puttede et tæppe over ham , tog hånden op til munden og sagde SCHHHH ...

Han forstod det hele så meget , og jeg var så stolt 

Selvf. skal han ha en dukke

Anmeld

22. november 2012

Benjamins'mor

Jeg har også ønsket en dukke til min dreng i julegave.

Han elsker at lege med dukker i dagplejen, så hvorfor skulle han ikke også have en?

Anmeld

22. november 2012

TeamRocket

Herhjemme har sønnike sin egen baby, som oven i købet ligner ham, rubens baby erik- og han er med i seng næsten hver nat, bliver puttet og nusset om, og kørt ræs med i hans brio vogn. Far var ikke meget for det, men må nu indrømme at det var et godt køb. ;-) vores knægt er forresten to år.

Anmeld

22. november 2012

LR85

Elling <3<3 skriver:

Hjemme ved min er der en dukke som han leger meget med. Han elsker at skifte den, og putte hende på sofaen. Hun hedder Lise.

Har egentlig længe leget med tanken om at han skulle have lov at have sin egen dukke, især nu hvor han skal være storebror. Manden er ikke helt enig, da drenge jo ikke leger med dukker er dog ved at bearbejde ham lidt.
Især nu hvor han skall være storebror, tænkte jeg at ideen måske var ekstra god.

Hvad siger i. Har jeres drenge haft dukker? Hvilken en havde de? Har i brugt dukken ifm. familieforøgelse?

Min dreng er på samme alder og får helt sikkert en dukke i julegave da han går rundt og giver bamserne ble på og lign. 

Måske blir det en drengedukke. Det må vi se

Anmeld

23. november 2012

Tona

Elling <3<3 skriver:

Jeg syntes at det er enormt vigtigt at man møder børn indivituelt og tilgodeser de behov de har. Der findes ikke to ens børn. Der kan være en pige som slet ikke gidder dukker. Det gidder min datter fx pt overhovedet ikke. Hun elsker at lege med biler og læse bøger osv så det er det hun gør. Der kan være en dreng som elsker dukker og efter min mening skal han have lov til det. Jeg tror at det er virkelig vigtigt at man ikke trækker dem ind i faste kasser og siger at "sådan skal du være og det er forkert for dig at lege med det eller det fordi du har det eller det køn".

En blød og kærlig dreng som elsker at lege med dukker skal efter min mening have lov til det. Han kan blive ulykkelig over ikke at få lov til at være som han er, og i sidste ende kan det skade hans selvværd hvis han gang på gang oplever at mor eller far vil have at han skal have andre evner og interesser end dem han nu en gang er udstyret med (nu taler jeg self. generelt og ikke møntet på jer, for jeg er da sikker på at I er super forældre)

Så ja, summa sumarum: jeg ville give drengen den dukke. Måske din mand ville være mere ok med det hvis det var en drengedukke istedet for en langhåret og nuttet pigedukke?

Vi venter lille ny når Amanda er lidt over 2 år og vi havde faktisk tænkt at vi ville give hende en dukkeseng og dukkevogn osv så hun kunne lege noget af alt det hun oplever ud. Men vi ved ikke helt, for hun viser absolut ingen interesse overhovedet for dukker til trods for at hun har 2. Men det kan self. være at det kommer når den lille kommer til verden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.