Chokolademousse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.599 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Chili

Hej piger

Jeg fik lige helt vildt lydt til chokolademousse!

Så sad og kiggede rundt på nettet for at finde en god opskrift.
Men der er så mange forskellige! Så hvordan ved jeg lige den jeg laver, ER DEN BEDSTE!

Så derfor ville det hjælpe, hvis i gad komme med jeres bedste opskrift, så jeg kan få den perfekte mousse, på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

Philla

Chili skriver:

Hej piger

Men der er så mange forskellige! Så hvordan ved jeg lige den jeg laver, ER DEN BEDSTE!

Så derfor ville det hjælpe, hvis i gad komme med jeres bedste opskrift, så jeg kan få den perfekte mousse, på forhånd tak

Denne her er virkelig lækker  - jeg er kritisk, når det handler om chokolademousse!!

4 portioner:

175 g. hakket mørk chokolade (den fra Netto er fin)

4 spsk stærk sort kaffe eller vand

4 æg, delte

15 g. smør

1 spsk rom eller 1/2 tsk vanilliesukker (jeg bruger vaniliesukker)

3 spsk. sukker

Opvarm chokoladen sammen med kaffe eller vand under omrøring til den er smeltet (vandbad). Lad den simre til den er blevet tykkere, men stadigvæk glider af skeen. Tag den af varmen og pisk æggeblommerne i ét ad gangen. Pisk smør og vanilliesukker/rom i. Lad blandingen stå til den er lunken.

Pisk æggehviderne stive. Tilsæt sukker og fortsæt med at piske i 30 sek. til en let marengs. Vend hviderne ned i chokoladeblandingen. Fordel massen i skåle eller glas og stil dem på køl.

Pyntes evt. med flødeskum eller andet?

Velbekomme

Anmeld

22. november 2012

Chili

Philla skriver:

Denne her er virkelig lækker  - jeg er kritisk, når det handler om chokolademousse!!

4 portioner:

175 g. hakket mørk chokolade (den fra Netto er fin)

4 spsk stærk sort kaffe eller vand

4 æg, delte

15 g. smør

1 spsk rom eller 1/2 tsk vanilliesukker (jeg bruger vaniliesukker)

3 spsk. sukker

Opvarm chokoladen sammen med kaffe eller vand under omrøring til den er smeltet (vandbad). Lad den simre til den er blevet tykkere, men stadigvæk glider af skeen. Tag den af varmen og pisk æggeblommerne i ét ad gangen. Pisk smør og vanilliesukker/rom i. Lad blandingen stå til den er lunken.

Pisk æggehviderne stive. Tilsæt sukker og fortsæt med at piske i 30 sek. til en let marengs. Vend hviderne ned i chokoladeblandingen. Fordel massen i skåle eller glas og stil dem på køl.

Pyntes evt. med flødeskum eller andet?

Velbekomme

Jeg har aldrig set den uden flødeskum, spændende

Bruger du pastaeisurede (staves) æg, eller bare alm. og deler dem?

Tak

Anmeld

22. november 2012

Philla

Chili skriver:

Jeg har aldrig set den uden flødeskum, spændende

Bruger du pastaeisurede (staves) æg, eller bare alm. og deler dem?

Tak

Jeg bruger altid pasteuriserede æggeblommer/hvider  - Du skulle næsten prøve denne - super lækker!! 

Anmeld

22. november 2012

Chili

Philla skriver:

Jeg bruger altid pasteuriserede æggeblommer/hvider  - Du skulle næsten prøve denne - super lækker!! 

Tænkte jeg nok du gjorde, gør jeg også når det skal være til "rå" ting

Kunne være jeg skulle prøve den, nyt er jo godt

Anmeld

22. november 2012

Philla

Chili skriver:

Tænkte jeg nok du gjorde, gør jeg også når det skal være til "rå" ting

Kunne være jeg skulle prøve den, nyt er jo godt

God fornøjelse 

Anmeld

23. november 2012

Victoria2013

Laver altid den vildt nemme chokolademousse, har fået opskriften af min mor;

½ liter piskefløde (eller cremefine)
2 past. æggebommer
200 g. chokolade
evt. et par skefulde kaffe

Pisk piskefløden og pisk smeltet chokolade, æggeblommer og evt. kaffe i. Hvis det er en stærk chokolade behøver man ikke altid så meget, men man kan komme det i man har lyst. Har også lavet det med hvid chokolade og Marabou Daim (helt klart min yndlings). Når chokolade og æggeblommer er pisket i, sættes moussen på køl et par timer og så er den færdig

Anmeld

24. november 2012

Chili

Kia2013 skriver:

Laver altid den vildt nemme chokolademousse, har fået opskriften af min mor;

½ liter piskefløde (eller cremefine)
2 past. æggebommer
200 g. chokolade
evt. et par skefulde kaffe

Pisk piskefløden og pisk smeltet chokolade, æggeblommer og evt. kaffe i. Hvis det er en stærk chokolade behøver man ikke altid så meget, men man kan komme det i man har lyst. Har også lavet det med hvid chokolade og Marabou Daim (helt klart min yndlings). Når chokolade og æggeblommer er pisket i, sættes moussen på køl et par timer og så er den færdig

Det lyder også vildt lækkert! Og daim,er klart favorit chokolade herhjemme

Må også prøve med hvid chokolade en dag

Tak

Anmeld

24. november 2012

La´chrissen

Chili skriver:

Hej piger

[/rød http://www.arla.dk/opskrifter/Chokolademousse-med- piskeflode/ den her er vildt god og så i stedet for de mandler så har jeg nogle gange kommet hakket hvid chokolade i moussen inden det skal på køl. Mums

Anmeld

24. november 2012

Chili

La´chrissen skriver:

Jerrrrro

[/rød http://www.arla.dk/opskrifter/Chokolademousse-med- piskeflode/ den her er vildt god og så i stedet for de mandler så har jeg nogle gange kommet hakket hvid chokolade i moussen inden det skal på køl. Mums

Jeg tror jeg skal leve af chokolademousse næste uge

Min krop skal vist lige finde ud af den ikke er gravid mere, hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.