Parkeringsregler (bil) i KBH?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken afstand skal der være til en indkørsel til en gård eller lignende, når man parkerer på en vej?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

801 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Anonym trådstarter

Hvor tæt på en gård eller indkørsel må man parkere når man parkerer på en vej?

Ved tværgående vej hedder det sig jo at man skal holde 10 m fra, men gælder det også en indkørsel eller indkørsel til en gård?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

K&S

Anonym skriver:

Hvor tæt på en gård eller indkørsel må man parkere når man parkerer på en vej?

Ved tværgående vej hedder det sig jo at man skal holde 10 m fra, men gælder det også en indkørsel eller indkørsel til en gård?

Der skal bare være fri passage fra gården/udkørslen og ud til vejen

Anmeld

22. november 2012

wamse

Som jeg læser det på fdm.dk, så er det 5 meter før/efter en indkørsel.

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

Ja 5 m kan jeg også gå med til.

Jeg har fået en p afgift fordi jeg ikke holdt 10 m fra en gård i Kbh, en lukket gård. Jeg har klaget, men fået afslag fordi der kan køre cyklister, og så mener de at det er en færdselsåre.

Jeg er meget nidkær med at jeg parkerer ordenligt, og jeg bliver også nødt til at betale, sådan er det åbenbart. Men jeg fatter simpelthen ikke at man skal holde 10 m fra en LUKKET gård, fordi der KAN MÅSKE køre cyklister.

Anmeld

22. november 2012

K&S

Anonym skriver:

Ja 5 m kan jeg også gå med til.

Jeg har fået en p afgift fordi jeg ikke holdt 10 m fra en gård i Kbh, en lukket gård. Jeg har klaget, men fået afslag fordi der kan køre cyklister, og så mener de at det er en færdselsåre.

Jeg er meget nidkær med at jeg parkerer ordenligt, og jeg bliver også nødt til at betale, sådan er det åbenbart. Men jeg fatter simpelthen ikke at man skal holde 10 m fra en LUKKET gård, fordi der KAN MÅSKE køre cyklister.

Jeg har altid holdt på tæt på gårdens "linje" som muligt - det er som regel altid der, der er plads, så jeg vidste faktisk ikke der skulle være 10 meter

Anmeld

22. november 2012

Kief31

15 meter, hvis det er som ved en vej..

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

Kief31 skriver:

15 meter, hvis det er som ved en vej..

Det er ikke 15 m, det er 10 m fra tværgående vej. Har brevet liggende foran mig med paragrafferne

Anmeld

22. november 2012

Kief31

Anonym skriver:

Det er ikke 15 m, det er 10 m fra tværgående vej. Har brevet liggende foran mig med paragrafferne

ok

Anmeld

22. november 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg har altid holdt på tæt på gårdens "linje" som muligt - det er som regel altid der, der er plads, så jeg vidste faktisk ikke der skulle være 10 meter

Jeg har også altid gjort det samme. Holdt så de kan komme ud af gården eller indkørslen uden problemer. I mit tilfælde holder jeg 5 m fra gården, det har p vagten målt.

Shit hvor har jeg kunnet redde mig mange bøder fordi jeg har holdt sådan mange gange før!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.