Hvordan ville I takle denne situation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
2 svar
0 synes godt om
22. november 2012

Anonym trådstarter

Min datter som går i 2 klasse har flere gange fortalt om konflikter mellem hende og en veninde. De leger ofter rollelege med deres bamser og nu er det 4. gang min datter komme ked hjem og fortæller at veninden har sagt at hun ikke kan lide hende (bamsen der havde sagt det) og at hun ikke gider at lege med hende og er derefter gået. Jeg kan jo godt forstå, at min datter bliver ked af det, men min kæreste mener at min datter tager det alt for nært og bliver nødt til at lære at se bort fra sådanne udtalelser. Jeg er selv meget følsom og tager tingene meget nært, så jeg er lidt nervøs for om jeg kommer til at gøre dette større end det behøver at være.

Hvordan ville du takle denne situration?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2012

TNBC

Anonym skriver:

Min datter som går i 2 klasse har flere gange fortalt om konflikter mellem hende og en veninde. De leger ofter rollelege med deres bamser og nu er det 4. gang min datter komme ked hjem og fortæller at veninden har sagt at hun ikke kan lide hende (bamsen der havde sagt det) og at hun ikke gider at lege med hende og er derefter gået. Jeg kan jo godt forstå, at min datter bliver ked af det, men min kæreste mener at min datter tager det alt for nært og bliver nødt til at lære at se bort fra sådanne udtalelser. Jeg er selv meget følsom og tager tingene meget nært, så jeg er lidt nervøs for om jeg kommer til at gøre dette større end det behøver at være.

Hvordan ville du takle denne situration?

Det er svært at sige hvordan man skal tackle det. eller om den anden pige siger det for sjov eller om hun mener det.
Men jeg tror at din datter måske skal tage en pause fra hende, og lege med nogen andre i klassen, for det er da ikke en rar ting at få afvide, og jeg kan godt forstå at hun bliver ked af det, men hvis hun gør det hele tiden, er hun nok ikke være at samle på som veninde.
Din kæreste tager nok bare ikke sådan en sætning så slemt, de er jo ikke så gamle, men hvis din datter er som dig, tager hun det nok anderledes og det forstår han ikke.
Men jeg synes at du skal snakke med din datter, og forslå hende at hun skal prøve at lege med nogle af de andre piger i klassen og tage en pause fra den anden.

Anmeld

22. november 2012

Pikku Myy

Jeg er faktisk enig med din kæreste. Det nytter ikke noget at din datter lader denne pige styre. Selvfølgelig er det et problem der ikke skal negligeres af jer, men hvis det var mig ville jeg prøve at forklare jeres pige at hun kan vælge ikke at lege med pigen, og at det måske kunne være en god idé at prøve at kigge efter nogle flere piger at lege med, så hun ikke er afhængig af at skulle lege med netop den pige, og dermed vælge at tage imod. Jeg synes I skal hjælpe hende med at sige fra.

Jeg tror også jeg vil prøve at tage kontakt til den anden piges forældre. Sige at jeres pige har været rigtig ked af det efter de har leget. At du har lidt svært ved at finde ud af hvad der foregår. Om de måske har en fornemmelse. For din pige vil rigtig gerne lege med deres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.