Anonym skriver:
Fik sat kobberspiral op i midten af oktober, jeg fik min menstruation for tre dage siden og det har været ret voldsomt, skal skifte bind 1 gang i timen for ikke at bløde igennem ..
Her til aften var jeg i bad og ville lige tjekke at den sad som den skulle.
Normalt kan jeg mærke trådene ret langt oppe, men nu kan jeg altså mærker dem sådan lige med det samme. De er jo nærmest ude af mig ..
Kan bare ikke mærke selve spiralen og jeg tænker bare om trådene virkelig kan være så lange eller om der er noget helt galt med den spiral?
Har i nogle erfaringer med det? 
Den mest kendte bivirkning ved en kobberspiral er at den giver kraftigere menstruationer. Derfor vil blødningen være meget normal. Det at den falder ud ved den 1. menstruation, sker desværre også ret tit.
Da du fik den lagt op, fik du forhåbeligt også nogle papir med fra lægen. Med disse kan du få en ny gratis hvis du ønsker det.
Ellers vil jeg anbefale dig at overveje Mirena spiralen, som er en hormon spiral. Den vil ofte (80%) medføre helt udebleven mens (som er ganske normalt og okay), ved de sidste 20% bliver menstruationen nedsat betydeligt. Den beskytter dig mod livmoderhalskræft. Og så virker hormonerne kun lokalt. (svarende til 2 p-piller om måneden).
Det med at din søn er lavet på p-piller kunne skyldtes at du ikke optager hormonerne som du skal (Har selv været gravid på p-piller 3 gange, så kender lidt til det
), men her virker hormonerne lokalt.
Sansynligheden for en graviditet med en mirena spiral er på samme niveau som efter en sterillisation.
Held og lykke med det hele
Anmeld