opskrift på trylledej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2012

EnGodMor

StineW79 skriver:

2 kopper mel, 1 kop salt, 1 kop vand og 1 spsk olie. Lade det hvile 1 time et lunt sted, ælt det godt sammen og gå i gang. Ska bages på 100-120 grader i 3 timer. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2012

Sakris

Har lige prøvet :-) Mine figurer har stået i ovnen 1 time nu, så er spændt på hvordan det bliver. Ved ikke hvor skrøbeligt det er, så lidt spændende. 

Maler I bare med akrylmaling eller hvordan?

Anmeld

18. december 2012

Sakris

StineW79 skriver:

2 kopper mel, 1 kop salt, 1 kop vand og 1 spsk olie. Lade det hvile 1 time et lunt sted, ælt det godt sammen og gå i gang. Ska bages på 100-120 grader i 3 timer. Vh stine

Super god og nem opskrift  Det kan man jo blive helt bidt af 

Anmeld

18. december 2012

serinasmor

Sakris skriver:

Har lige prøvet :-) Mine figurer har stået i ovnen 1 time nu, så er spændt på hvordan det bliver. Ved ikke hvor skrøbeligt det er, så lidt spændende. 

Maler I bare med akrylmaling eller hvordan?

her malede serina med akryl på en - og jeg med oliebaseret klarlak på de andre ..

akrylmalingen tørrede fint - jeg var bange for at den ville reagere med overfladen og blive blød, men det gjorde den ikke dog ville jeg nok under normale omstændigheder have givet den 2. gang maling ovenpå - den er fuld af helligdage.. men det er nok mere serina end det er malingen

Vi har nu det fineste røde hjerte (kageform fra lege-bagesæt) og en helt masse naturfarvede i rødt silkebånd som hank - til julepynt

Anmeld

18. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Sakris skriver:

Super god og nem opskrift  Det kan man jo blive helt bidt af 

Jeps den er nemlig bare god! Og thea syntes den er dejlig at lege med = børnevenligt!  Vh stine

Anmeld

18. december 2012

Rikke, Liam & Linus

LilleLene skriver:

Kom med den opskrift i syntes er den bedste Inkl bagetiden

og bruger i lak inden i maler ?

Har lige "bagt" og de blev gode. 

Jeg brugte følgende:

3 kopper mel

1 kop fint salt

1 1/2 kop vand 

1 spsk. madlavningsolie

Bagt 1 time ved 50 grader, 1 time ved 100 grader og 1 time ved 150 grader.

Men pas på de ikke bliver for tynde (hvis du laver flade figurer), så kan de godt poppe lidt op på midten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.