Faddere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

908 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. november 2012

Trinemn

Hej

skulle der være nogen herinde, der ved om umyndiggjorte personer må stå fadder? Min svigerinde er handicappet og derfor umyndiggjort, men min kæreste ser selvfølgelig gerne sin søster som fadder? 

Til jer! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

banana3

Trinemn skriver:

Hej

skulle der være nogen herinde, der ved om umyndiggjorte personer må stå fadder? Min svigerinde er handicappet og derfor umyndiggjort, men min kæreste ser selvfølgelig gerne sin søster som fadder? 

Til jer! 

Jeg trode slet ikke man umyndigjorde i dag ? der skal VIRKELIG meget til, må man spørge hvilket handicap ? Men selvfølgelig kan hun det  - i bestemmer 

Min handicappede lillesøster skal uden tvivl også være gudmor for vores når den tid engang kommer 

Anmeld

21. november 2012

Bertris

Det eneste krav er faktisk at de er ovre konfirmations alder mener jeg. 

Eller også skal de være konfirmeret. 

Det har intet med at være myndig at gøre. Men har selv været meget i tvivl, men søgte meget på det, da min kæreste gerne vil have hans nevø skulle være gudfar eller fadder til vores datter, men han er desværre ikke konfirmeret inden da

Anmeld

21. november 2012

Trinemn

banana3 skriver:

Jeg trode slet ikke man umyndigjorde i dag ? der skal VIRKELIG meget til, må man spørge hvilket handicap ? Men selvfølgelig kan hun det  - i bestemmer 

Min handicappede lillesøster skal uden tvivl også være gudmor for vores når den tid engang kommer 

Hun er mentalt retarderet og tunghør .. okay, det er helt fantastisk hvis det kan lade sig gøre det ville han være enormt glad for 

Anmeld

21. november 2012

Misty

Det tror jeg bestemt godt, det eneste krav der er at hun er døbt, og ellers er over konfirmationsalderen. Fadderens eneste funktion er jo at kunne videre give kristendommen til barnet hvis ikke forældrene, af den ene eller anden grund ikke er i stand til det.

Men prøv at spørge præsten

Anmeld

21. november 2012

SussieThyssen

Trinemn skriver:

Hej

Til jer! 

De to ting har intet med hinanden at gøre.

Så længe fadderen er døbt har det ingen betydning.

Der er endda præster, der i vore dage accepterer faddere, der ikke er med i folkekirken.
De er jo mest at betragte som vidner.

I gamle dage var meningen med fadderen, at vedkommende skulle kunne tage sig af barnets religiøse opdragelse, hvis forældrene faldt fra, evt. påtage sig opdragelsen af barnet, hvis der skete forældrene noget. Også derfor der var flere faddere, så de kunne deles om ansvaret. Men den slags er jo faldet helt bort.

Jeg er selv blevet bedt om at være fadder ved flere lejligheder, men har sagt nej, da jeg mener at en person, der ikke er medlem af folkekirken og ikke engang tror på Gud, kan påtage sig fadderrollen.
Jeg komemr gerne til dåben, men fadder vil jeg nu ikke være

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. november 2012

Trinemn

det er rigtig fint hvis det er eneste krav hun er både konfirmeret og derved også ovre konfirmationsalderen - hun er 22 mange tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.