"Skilsmisse samt institutionsskifte"
Hejsa
Jeg står i en situation hvor jeg skal flytte med min datter nøjagtigt samtidigt med at hun skal starte i vuggestue. Årsagen til flytning er at hendes far og jeg går fra hinanden Hun er i en privat pasningsordning i øjeblikket sammen med et andet barn og elsker sin børnepasser.
Kan man som 1 årig klare både en flytning, skulle vende sig til ikke at bo sammen med begge forældre samt det at skulle starte i vuggestue, eller vil det bedre for min datter at jeg taker nej tak til den tilbudte plads og fortsætter pasningsordningen indtil jeg får tilbudt den næste plads?
Rikkes svar
Kære
Jeg er ked af at hører at du står i denne svære situation. Jeg ved ikke om jeg kan være dig behjælpelig.
Hvis dit barn trives, er glad og udvikler sig som det skal vil jeg anbefale dig at sige ja tak til vuggestuen. Grunden til jeg skriver sådan er at det er vigtig at hverdagen hænger sammen for dig som nu skal være alene mor. Dit barn skal nok klare sig.
Jeg vil anbefale dig at fortælle vuggestuen om jeres situation, så de kan være opmærksomme på dit barn. Særligt i indkøringsperioden hvor alting er nye og fremmed.
Har du flere spørgsmål er du meget velkommen til at skrive igen.
Pøj pøj
Venligst Rikke Rahm
Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.
Anmeld