"Tag endelig afsted"
Hvor længe er det rimeligt at være væk (både mor og far) fra sine børn, den mindste knap 2 år gammel? Min mand og jeg trænger til at komme lidt væk, være alene og være kærester, og vil gerne en smuttur ud og rejse. Min mand mener, at vi sagtens kan være væk fra fx tirsdag-torsdag. Børnene (3 stk) skal passes af farmor og farfar, som de ser meget tit og er trygge ved, og kommer i skole og børnehave og vuggestue som normalt - så er det, som det plejer, og ikke så hårdt at passe børnene, fordi det ikke er 24 timer i døgnet. Men her kommer modermonsteret op i mig med dårlig samvittighed, selv om det vil være så godt for os som par og fedt at komme ud og opleve noget. Kan også godt se, at vi knap nok kan nå afsted, før vi skal hjem igen, hvis det kun er én overnatning. Summusumarum: Er det for hårdt for børn at undvære begge forældre i 2½ døgn, når de passes af trygge bedsteforældre?
Rikkes svar
Hej "mormonster"
Du er nød til at lade denne søde og kærlige mor tage afsted uden at give hende dårlig samvittighed.. Det er så utrolig vigtigt at du lade hende pleje hendes kærlighed og parforhold. :-)
Og nej børnene tager bestem ikke skade af at skulle undvære mor og far i 2 1/2 dag.
Børnene vil elske at blive passet hos bedsteforældrene. Selvfølgelig vil de savne jer, men det er ikke for hårdt for dem.
Jeg håber du fik det svar du havde brug for... Rigtig god tur.
PS. husk at parforholdet skal plejes og gødes ellers går det ud.
Venligst Rikke Rahm
Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.
Anmeld