Er det normalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. november 2012

Anonym trådstarter

(kom med hjælp. vil så gerne have svar i stedet intet svar eller gode råd)

At min søn på 17 måneder, ikke kan slappe af i vuggestuen? 
han går og hiver tingene ud af hånden på de andre børn og er lidt voldsom, men er utrolig kærlig. Han vil også  kramme og kysse dem samtidige og de mindste i vuggestuen vi han altid aee. 

Men er virkelig urolig, snakkede med en af pædagoeren i vuggestuen idag og hun siger han kører med 180 i timen dag ud og dag ind. Ingen i familien har adhd (tænker om det kan være det) 

Føler mig som en elendig mor, som ikke kan f¨sit barn ned i tempo. PLEASE KOM MED HJÆLP!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

MorDk

Bønr er forskellige... men jeg har selv haft samme tanker da min søn er ligesom du beskriver det... eller han har været. Det er blevet meget bedre! Vores søn er utrolig kærlig og han har haft perioder hvor han er meget voldsomt, slår, river osv. MEN heldigvis er pædagogerne meget opmærksomme og de har hjulpet ham/os rigtig meget. Her handler det om at når de er så små har de ikke rigtig noget sprog og den eneste måde de kan "sige til og fra" er at være fysisk. Små børn er meget fysiske.

Det er vigtigt at man som forældre og som pædagog hjælper ungerne til at byde til lege, sige til og fra... altså vise dem hvordan "spillereglerne er" kan du følge mig?

Børn skal lærer.... gennem hele livet...

Anmeld

21. november 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Bønr er forskellige... men jeg har selv haft samme tanker da min søn er ligesom du beskriver det... eller han har været. Det er blevet meget bedre! Vores søn er utrolig kærlig og han har haft perioder hvor han er meget voldsomt, slår, river osv. MEN heldigvis er pædagogerne meget opmærksomme og de har hjulpet ham/os rigtig meget. Her handler det om at når de er så små har de ikke rigtig noget sprog og den eneste måde de kan "sige til og fra" er at være fysisk. Små børn er meget fysiske.

Det er vigtigt at man som forældre og som pædagog hjælper ungerne til at byde til lege, sige til og fra... altså vise dem hvordan "spillereglerne er" kan du følge mig?

Børn skal lærer.... gennem hele livet...

Glad for du hjælper. 
Ja vi har kun været til en samtale dernede i vuggestuen.. Men nu siger de vi skal tage til psykolog? Tænker bare det er et stort problembarn så? 

Hvad gjorde i? 

Syns vi fortæller ham at det  må du ikke og forklare ham hvorfor osv. men ja...?

Anmeld

22. november 2012

MajseMaja

Anonym skriver:

(kom med hjælp. vil så gerne have svar i stedet intet svar eller gode råd)

At min søn på 17 måneder, ikke kan slappe af i vuggestuen? 
han går og hiver tingene ud af hånden på de andre børn og er lidt voldsom, men er utrolig kærlig. Han vil også  kramme og kysse dem samtidige og de mindste i vuggestuen vi han altid aee. 

Men er virkelig urolig, snakkede med en af pædagoeren i vuggestuen idag og hun siger han kører med 180 i timen dag ud og dag ind. Ingen i familien har adhd (tænker om det kan være det) 

Føler mig som en elendig mor, som ikke kan f¨sit barn ned i tempo. PLEASE KOM MED HJÆLP!!! 

Hej

Tænker lidt på om de i vuggestuen har forsøgt at finde ud af hvorfor han reagere som han gør.. Er der nogle omvæltninger i jeres liv, er der sket noget som flytning, meget skiftende pædagoger? Nye rutiner derhjemme eller andet?

Som MorDK skriver så bliver børn ofte frustreret fordi de mangler sprog, og hvis de ikke føler sig forstået, accepteret, respekteret og deres integritet bliver overskredet er det klart han reagere..

Har de snakket om at drage PPR indover eller skulle i selv tage ham til psykolog?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.