Trensales og indsætte på konto??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

371 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. november 2012

Leneur

Jeg købte en jakke i den tro at det. var en vinterjakke og dejlig varm, som sælger havde sagt. Det var den så ikke og kontakter sælger, fordi det er falsk varebetegnelse. Hun skriver så tilbage at hun vil indsætte penge på min konto derinde og jeg kan sende den retur og det er jo helt klart sødt af hende. Nu er jeg så kommet i tvivl om man kan det, altså indsætte penge på en andens konto?? Og hvis man kan, kan jeg så overføre de penge til min bankkonto?? Eller skal jeg bare foreslå hende at hun indsætter i banken??
Noget andet er, kan jeg sætte et track&tracenr. på pakken, så den ikke bliver væk, eller hun kan påstå hun ikke har modtaget den, hvis hun alligevel har??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2012

Underskøn

Jeg ville hende dine bank opl, så slipper du for at betale trendsales gebyr, det jo lidt surt når det er en retur handel.
Men ellers kan i godt ordne det via ts. Opret en ann der bare hedder 'retur' el lign, og få hende til at skrive derpå, så kan du sende hende en anmodning, og ja, du kan sagtens få pengene fra din ts konto, ud på din alm konto.
Hvis jakken ikke repræsentere nogen stor værdi, ville jeg bestemt ikke betale nogen og 80 kr for track'n'trace kode, men blot tilkøbe en indleveringsattest (koster 13kr) på posthuset. Så kan du ifølge ts regler, bevise afsendelsen, og har dit på det tøre

Håber du blev lidt klogere af mit svar

Anmeld

21. november 2012

Muffinmus

Send den evt med postkvittering, så kan hun se du har sendt den og eller må du spørge om hun vil deles om fragten til en pakke, det koster jo ca 60-85 kr alt efter hvad i vælger.

Og i kan lade handlen gå retur ved at du f.eks sender en ts til hende på det aftale beløb hvis i ikke vil bruge banken.

Anmeld

21. november 2012

Leneur

Underskøn skriver:

Jeg ville hende dine bank opl, så slipper du for at betale trendsales gebyr, det jo lidt surt når det er en retur handel.
Men ellers kan i godt ordne det via ts. Opret en ann der bare hedder 'retur' el lign, og få hende til at skrive derpå, så kan du sende hende en anmodning, og ja, du kan sagtens få pengene fra din ts konto, ud på din alm konto.
Hvis jakken ikke repræsentere nogen stor værdi, ville jeg bestemt ikke betale nogen og 80 kr for track'n'trace kode, men blot tilkøbe en indleveringsattest (koster 13kr) på posthuset. Så kan du ifølge ts regler, bevise afsendelsen, og har dit på det tøre

Håber du blev lidt klogere af mit svar

Det blev jeg helt sikkert og tak for svar. Vil nemlig også helst have dem ind på min bankkonto...

Anmeld

21. november 2012

Leneur

MariaE skriver:

Send den evt med postkvittering, så kan hun se du har sendt den og eller må du spørge om hun vil deles om fragten til en pakke, det koster jo ca 60-85 kr alt efter hvad i vælger.

Og i kan lade handlen gå retur ved at du f.eks sender en ts til hende på det aftale beløb hvis i ikke vil bruge banken.

Tak for svar...

Anmeld

21. november 2012

Underskøn

Leneur skriver:

Det blev jeg helt sikkert og tak for svar. Vil nemlig også helst have dem ind på min bankkonto...

Kan jeg godt forstå - ingen grund til at gøre det mere indviklet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.