Forberede ham på at være storebror?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

429 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Elling <3<3

Vores skønne dreng på 2½ skal være storebror til sommer.
Er slet ikke i tvivl om at han bliver en skøn og kærlig storebror.

Men hvordan forbereder vi ham bedst muligt på det omvæltning det bliver?
Og fra hvornår ca?

Hvad gjorde i ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Mumto3

Hver gang vi så andre så andre familier med et banr på den stores alder (2 år) og en baby, sagde vi : næ, se han/ hun er også storebror/ søster. De har også en baby. Så på den måde blev det til. Det mest naurlige i verden at man skulle have en baby, lige som alle de andre :-)

Anmeld

20. november 2012

Elling <3<3

Mumto3 skriver:

Hver gang vi så andre så andre familier med et banr på den stores alder (2 år) og en baby, sagde vi : næ, se han/ hun er også storebror/ søster. De har også en baby. Så på den måde blev det til. Det mest naurlige i verden at man skulle have en baby, lige som alle de andre :-)

Det var da meget smart.

Min søster venter sig, og skal have barn her til Januar, så der har vi også tænkt på at snakke om baby, og at vi også skal have sådan en

Anmeld

22. november 2012

Rie-mor

Vores datter var meget interesseret i babytøjet. Hun troede det var hendes. Men forklarede at det var til den lille baby der voksede inde i mors mave. Og at det var derfor maven var så tyk og voksede hele tiden. Af flere omgange, da vi kom tættere på, snakkede vi om, at når lillesøster kommer ud af maven, skal hun sove der i vuggen eller hun skal have den her bamse osv. Bare som en naturlig ting. 

Da vi var på hospitalet og mine forældre var her for at passe, var det som om hun var klar over at det var nu. jeg havde sat vuggen frem i soveværelset (den stod i et andet rum indtil nu). Flere gange i løbet af aftenen, var hun inde lige for at kigge. "Er baby kommet hjem? Næ, ingen baby endnu".

Hun var 2 1/2 da hun blev storesøster. Jeg var i tvivl om hvor meget hun forstod, men hun har alligevel fanget meget af det vi har forberedt hende på det sidste halve år. Derfor var hun også glad for at se den lille og det virkede meget naturligt og ikke som et kæmpe chok.

Det bliver spændende hvad han siger til det God fornøjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.