Engangsydelse/a-kasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Anonym trådstarter

sagen den at jeg er færdiguddannet 18 dec 2012

Men i følge fagforeningen får jeg 4 ugers karentaine og derfor får jeg jo kun a-kasse for 14 dage 1. feb 2013..

Mit spørgsmål er så om man kan søge en engangs ydelse ved kommunen for har jo ingen løn i hele januar..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

come2

Anonym skriver:

Men i følge fagforeningen får jeg 4 ugers karentaine og derfor får jeg jo kun a-kasse for 14 dage 1. feb 2013..

Mit spørgsmål er så om man kan søge en engangs ydelse ved kommunen for har jo ingen løn i hele januar..?

jeg står i samme problem til sommer. Jeg er ret sikker på du selv skulle have smidt penge til side.

Anmeld

20. november 2012

serinasmor

Anonym skriver:

hmmm ... hvor længe har du været medlem af akassen? og får du penge i hånden 1. feb? eller bliver det bare der du er dpberettiget fra`?

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

jeg står i samme problem til sommer. Jeg er ret sikker på du selv skulle have smidt penge til side.

tænker bare med en løn på ca 5000 tusinde og faste udgifter er det ikke nemt at ligge til side

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm ... hvor længe har du været medlem af akassen? og får du penge i hånden 1. feb? eller bliver det bare der du er dpberettiget fra`?

Er først meldt ind nu da a-kasserne jo reklamere med man bare skal være meldt ind senest 14 dage efter endt uddannelse..

Er dp berettiget fra 15 januar

Anmeld

20. november 2012

hesøth

Anonym skriver:

tænker bare med en løn på ca 5000 tusinde og faste udgifter er det ikke nemt at ligge til side

Måske ikke nemt, men da heller ikke umuligt. Du har jo haft hele dit uddannelsesforløb til at spare sammen i - for karantænen har jo altid været der.