Engangsydelse/a-kasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Anonym trådstarter

sagen den at jeg er færdiguddannet 18 dec 2012

Men i følge fagforeningen får jeg 4 ugers karentaine og derfor får jeg jo kun a-kasse for 14 dage 1. feb 2013..

Mit spørgsmål er så om man kan søge en engangs ydelse ved kommunen for har jo ingen løn i hele januar..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

come2

Anonym skriver:

Men i følge fagforeningen får jeg 4 ugers karentaine og derfor får jeg jo kun a-kasse for 14 dage 1. feb 2013..

Mit spørgsmål er så om man kan søge en engangs ydelse ved kommunen for har jo ingen løn i hele januar..?

jeg står i samme problem til sommer. Jeg er ret sikker på du selv skulle have smidt penge til side.

Anmeld

20. november 2012

serinasmor

Anonym skriver:

hmmm ... hvor længe har du været medlem af akassen? og får du penge i hånden 1. feb? eller bliver det bare der du er dpberettiget fra`?

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

jeg står i samme problem til sommer. Jeg er ret sikker på du selv skulle have smidt penge til side.

tænker bare med en løn på ca 5000 tusinde og faste udgifter er det ikke nemt at ligge til side

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm ... hvor længe har du været medlem af akassen? og får du penge i hånden 1. feb? eller bliver det bare der du er dpberettiget fra`?

Er først meldt ind nu da a-kasserne jo reklamere med man bare skal være meldt ind senest 14 dage efter endt uddannelse..

Er dp berettiget fra 15 januar

Anmeld

20. november 2012

hesøth

Anonym skriver:

tænker bare med en løn på ca 5000 tusinde og faste udgifter er det ikke nemt at ligge til side

Måske ikke nemt, men da heller ikke umuligt. Du har jo haft hele dit uddannelsesforløb til at spare sammen i - for karantænen har jo altid været der.

Ærgerligt at du ikke har tænkt på det, MEN det er da ikke kommunens problem!

Anmeld

20. november 2012

Smil

Profilbillede for Smil

Jeg tror ikke, at den situation du står i berettiger til enkelt ydelse fra kommunen 

Du skal også være opmærksom på, at dagpenge ikke udbetales som løn gør - men jeg mener de udbetales den sidste torsdag i måneden og de optjenes til den sidste søndag, der falder inden denne torsdag.. Derfor får man i nogle perioder dagpenge for 4 uger og andre gange 5 uger.. 

Men på din a-kasses hjemmeside kan du tjekke, hvornår udbetalingen finder sted i den aktuelle måned og også se, hvor mange dage du så får udbetalt for 

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Måske ikke nemt, men da heller ikke umuligt. Du har jo haft hele dit uddannelsesforløb til at spare sammen i - for karantænen har jo altid været der.

Ærgerligt at du ikke har tænkt på det, MEN det er da ikke kommunens problem!

Første gang jeg snakkede med a-kassen fik jeg ikke noget afvide om der var 4 ugers karentaine..

Anmeld

20. november 2012

Anonym trådstarter

Smil skriver:

Jeg tror ikke, at den situation du står i berettiger til enkelt ydelse fra kommunen 

Du skal også være opmærksom på, at dagpenge ikke udbetales som løn gør - men jeg mener de udbetales den sidste torsdag i måneden og de optjenes til den sidste søndag, der falder inden denne torsdag.. Derfor får man i nogle perioder dagpenge for 4 uger og andre gange 5 uger.. 

Men på din a-kasses hjemmeside kan du tjekke, hvornår udbetalingen finder sted i den aktuelle måned og også se, hvor mange dage du så får udbetalt for 

Tusinde tak for svar må lige ind på deres hjemmeside og kigge

Anmeld

20. november 2012

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Tusinde tak for svar må lige ind på deres hjemmeside og kigge

Det var så lidt  

Ellers er det helt sikkert et telefonnummer, du kan ringe til - så får du det helt korrekte svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.