Kejsersnit på terminsdato. Har i hørt om det før?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.114 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Tøs85

Jeg har endelig fået dato på mit kejsersnit og de har så valgt at lave det en dag ud over de fast tirsdage, fordi der ikke var plads, men en sekretær fortalte mig i Tlf her i eftermiddag at det blir den 19. dec som er min terminsdato.. De gange vi har været inde og tale med specialjordemoder og læge har de sagt det blir ca en uge inden termin.. Og ud over det ringede min kæreste til sygehuset i morges hvor de sagde det nok blev den 12. eller 13. dec så er lidt forvirret over at de pludselig har valgt terminsdatoen.. Har i hørt om PK på terminsdatoen før???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

morethanperfect

Tøs85 skriver:

Jeg har endelig fået dato på mit kejsersnit og de har så valgt at lave det en dag ud over de fast tirsdage, fordi der ikke var plads, men en sekretær fortalte mig i Tlf her i eftermiddag at det blir den 19. dec som er min terminsdato.. De gange vi har været inde og tale med specialjordemoder og læge har de sagt det blir ca en uge inden termin.. Og ud over det ringede min kæreste til sygehuset i morges hvor de sagde det nok blev den 12. eller 13. dec så er lidt forvirret over at de pludselig har valgt terminsdatoen.. Har i hørt om PK på terminsdatoen før???

Ej det lyder underligt ..

De ligger det da altid en uge eller to før , så man ikke når at gå i fødsel inden .. 

Anmeld

20. november 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg har hørt om det flere gange. Jeg fik planlagt kaisersnit 4 dage før terminsdatoen. Fik besked på at ringe hvis jeg fik veer inden 

Anmeld

20. november 2012

Tøs85

Aisha skriver:

Jeg har hørt om det flere gange. Jeg fik planlagt kaisersnit 4 dage før terminsdatoen. Fik besked på at ringe hvis jeg fik veer inden 

Ja 4 dage inden kan jeg godt forstå, men på selve dagen synes jeg er underligt.. Hvis man går i fødsel blir det jo pludselig akut.. Der er 1 times kørsel til sygehuset, så føler mig godt nok lidt utryg ved det.. Men ved ikke om de plejer at gøre det hvis ikke de kan finde andre datoer..

Anmeld

20. november 2012

Tøs85

Er der andre der har hørt om planlagt kejsersnit på terminsdatoen??

Anmeld

20. november 2012

Smil

Profilbillede for Smil

Jeg skal formentlig også have et planlagt kejsersnit, og min jordemor har sagt, at det bliver så tæt på terminsdagen som muligt. Hvis ens terminsdato falder sammen med den dag. hvor de laver planlagte kejsersni, kan det sagtens falde sammen 

Hvis man så går i fødsel inden, tager man på fødegangen og så bliver det planlagte kejsersnit til et akut kejsersnit.. Eller det sagde min jordemor i hvertfald. 

Jeg er bare glad for, at de laver det så tæt på terminsdatoen som muligt 

Men hvis du ikke har det så godt med det, er jeg sikker på, at det er noget du kan snakke med din jordemor om

Anmeld

20. november 2012

Tøs85

Smil skriver:

Jeg skal formentlig også have et planlagt kejsersnit, og min jordemor har sagt, at det bliver så tæt på terminsdagen som muligt. Hvis ens terminsdato falder sammen med den dag. hvor de laver planlagte kejsersni, kan det sagtens falde sammen 

Hvis man så går i fødsel inden, tager man på fødegangen og så bliver det planlagte kejsersnit til et akut kejsersnit.. Eller det sagde min jordemor i hvertfald. 

Jeg er bare glad for, at de laver det så tæt på terminsdatoen som muligt 

Men hvis du ikke har det så godt med det, er jeg sikker på, at det er noget du kan snakke med din jordemor om

Tak for svaret.. Det beroliger mig lidt at jordemoderen har sagt sådan til dig, for så må det være meget normalt.. Tænkte bare om de mon havde styr på det, men det har de så.. Synes også han skal være så udviklet som muligt, så det er jo kun godt og så må man bare håbe man ikke går i fødsel før..

Anmeld

20. november 2012

Smil

Profilbillede for Smil
Tøs85 skriver:

Tror de er gået væk fra at lave kejsersnittet 1 uge til 2 uger før, måske for at sikre at børnene bliver mere "færdige", selvom det er de jo sådan set 

Mit kommer formentlig til at være en eller to dage før termin, simpelthen fordi de ikke laver planlagte kejsersnit på min terminsdato - men det er også okay 

Men sidste gang gik jeg i fødsel, da jeg var 39+1, spurgte også om de slet ikke tog "hensyn2 til det, men det sagde jordemoren, at de ikke gjorde.. Så det er bare med krydse benene godt sammen, så de ikke kommer et par dage før 

Anmeld

21. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Tøs85 skriver:

Har også hørt om det før, da undersøgelser viser at de har brug for den sidste tid derinde.

Min svigerinde fik det 3 dage før termin.

Frederic kom ud i sep. '08 i uge 38+2

Freya kom ud i april '12 og i uge 38+4

Anmeld

21. november 2012

Tøs85

Tak for svarene!! Jeg har fundet ud af det er en god ting at det bliver på terminsdatoen, så den lille er så klar som mulig til at komme ud.. Så må man jo prøve at samle benene indtil da..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.