Anonym skriver:
Goddag baby.dk bruger..
jeg vil for anden gang i min tid herinde, spørg jer til råds..
Hvorfor er det at mænd har mangel på kommunikation ? det de er utilfredse over tingene men holder det inde, indtil at det bliver for meget for dem..
og så slår de op - uden at tænke på om det nu er det rigtige eller er problemet nu så stort at det ikke kan løse sig .. 
med begrundelsen for at slå op er ?
- du kvæler mig
- jeg kan ikke genkende mig selv i spejlet mere
- følte mig fanget
- tænder ikke på dig mere sexuelt
- ville have en ny boldt
- ser ingen fremtid i os mere
- det kan ikke løses , for vi ville stå her igen om noget tid
.. vi har ikke haft noget let forhold helt fra starten, vi nået at være sammen i 2½ år - købe hus - og få et barn..
hvad ville i have gjort ? - hvilken råd har i ..?
jeg er ved at blive "skør" for håber vel på at der snart kommer lidt fornuft ind i ham - (efter mit hoved fornuft) ..
Jeg synes nu, at jeg kender de argumenter lige så tydeligt fra kvinder også.
Så på det punkt er der vist ingen forskel. 
Men forskellen på kvinder og mænd er, at kvinder taler og taler...mænd tier, indtil de har fået nok.
Kinder taler alt for meget, og får alligevel ikke sagt det de vil sige.
Mænd tier og får slet ikke sagt det de vil sige, måske fordi kvinderne taler dem ihjel!?!
Jeg har ingen mirakelløsning til dig, men måske et par tanker omkring det.
Hemmeligheden ved et godt parforhold er, at kvinden holder sin mund og lytter. Ikke kun lytter med øret, men også med sjælen og kroppen.
Hun skal "SE" sin mand...ikke med ord, men med øjne og sjæl.
Mænd er visuelle, og forventer at blive "set", kvinder er verbale og forventer at blive "hørt".
Mænd skal lære, at "høre" deres kvinde. Ikke kun det hun siger, men ISÆR det hun ikke siger.
Og det er det, der gør det så svært, fordi vi hver især forventer ting af vores partner, som er så svære at leve op til.
Du snakker om fornuft...hvis fornuft? Din, hans eller jeres fælles fornuft?
Du ser fornuft på en måde, men hvem siger, at det er den rigtige?
Hans fornuft kan vel være lige så god som din, han er jo også et menneske.
Mænds definition på et godt liv, er ofte ret enkle. Kvinder har brug for meget andet, så alene der, kan der opsættes hegn i et parforhold.
Men man skal huske, at fra naturens hånd, er det mændene der er jægerne. De er ikke bofaste. De kommer med vildtet og forsvarer kvinder og børn.
Det er kvinderne, der er bofaste og redebyggerne, og det er oftest dem, der komplicerer tingene.
Manden vil blot gerne komme hjem med "vildtet" og slå sig ned med god mad, trivelige unger og en kærlig kvinde. Og så ellers ud og "jage" med de andre "hanner" engang imellem.
Tænk hvis det var så enkelt 
Men det er det nu engang ikke, men hvis man stopper op og tager disse tanker lidt til sig, så får man måske en lille forståelse for, hvad det er, der skiller kønnene ad...forskellen om du vil.
Det er rigtigt at kommunikation er alpha og omega, men det skal være kommunikation med forståelse for hinandens forskelligheder og opfattelse af selve kommunikationen.
Jeg tror, at hvis du skal vinde din mand tilbage, så bliver du nødt til at bygge bro over jeres forskelligheder og være den, der går til hans verden.
Lader ham være det han er, nemlig en mand.
Og kærlighed, glæde, smil og omsorg er altid det største og vigtigste for en mand.
Så kan alt det andet komme på hen ad vejen og med små bitte skridt.
Se ikke hans fejl og server dem for ham...se derimod hans gode sider og fortæl ham hvor glad du er for de gode sider.
Forkæl ham og han vil give tilbage af et fuldt hjerte.

Kærligst
Sussie