tatoveres imens man ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
8 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Bertris

Nu er der godt nok noget tid endnu inden prinsessen melder sin ankomst, men sad og snakkede med en veninde omkring alt det med tatoveringer, nu skal man jo undgå det under graviditet, men sker der noget ved det når man ammer? 

er der evt. nogle der har erferinger på området der kan dele det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

dukke

Bertris skriver:

Nu er der godt nok noget tid endnu inden prinsessen melder sin ankomst, men sad og snakkede med en veninde omkring alt det med tatoveringer, nu skal man jo undgå det under graviditet, men sker der noget ved det når man ammer? 

er der evt. nogle der har erferinger på området der kan dele det?

jeg har fået af vide af min tattovør at man godt må få en mens man ammer 

Anmeld

20. november 2012

CaWi

Sundhedsstyrrelsen anbefaler man ikke lader sig tattovere under graviditet og amning. Nøjagtigt ligesom med hårfavning.

Hvad man så vælger at gøre er jo op til den enkelte.

Anmeld

20. november 2012

Bertris

CAWI skriver:

Sundhedsstyrrelsen anbefaler man ikke lader sig tattovere under graviditet og amning. Nøjagtigt ligesom med hårfavning.

Hvad man så vælger at gøre er jo op til den enkelte.

Står der en begryndelse når det gælder amning?  

Anmeld

20. november 2012

Dinna88

Bertris skriver:

Står der en begryndelse når det gælder amning?  

Det er jo præcis det samme - barnet får føden fra dig og det du indtager, om det er så er igennem huden eller munden

Der er jo selvfølgelig visse regler når det kommer til blæk, hvilket klart mindsker risikoen for diverse allergier. Men det ændrer ikke på at den er der  Så du burde klart vente.

Anmeld

20. november 2012

CaWi

Dinna88 skriver:

Det er jo præcis det samme - barnet får føden fra dig og det du indtager, om det er så er igennem huden eller munden

Der er jo selvfølgelig visse regler når det kommer til blæk, hvilket klart mindsker risikoen for diverse allergier. Men det ændrer ikke på at den er der  Så du burde klart vente.

Anmeld

20. november 2012

Bertris

Dinna88 skriver:

Når okay, for hvad jeg var kommet frem til med den "hovedsagelige" grund til man ikke burde tusses under graviditet var pga. den stress man udsætter kroppen og dermed barnet for. 
Men jeg kan selvfølgelig godt se det
Så må det jo bare vente det længere  

Anmeld

20. november 2012

Dinna88

Bertris skriver:

Når okay, for hvad jeg var kommet frem til med den "hovedsagelige" grund til man ikke burde tusses under graviditet var pga. den stress man udsætter kroppen og dermed barnet for. 
Men jeg kan selvfølgelig godt se det
Så må det jo bare vente det længere  

Det er snarere under graviditet, hvor man ikke bevidst bør udsætte sin krop for ekstra arbejde. Derudover, så kan ens immunforsvar være svækket, hvilket øger riskoen for betændelse og dannelsen af arvæv, der får den til at hæve 

Ja, den er jo ventetiden værd

Anmeld

20. november 2012

Bertris

Mange tak for jeres svar i hvert fald  
øv øv at kunsten må vente, men prinsessen skal ikke risikere noget  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.