At bage selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. november 2012

livhemdrup

Hej

Jeg går og leger lidt med tanken om at bage vores brød selv. Altså rugbrød og brød til morgenmad.

Men her kommer mit spørgsmål er der penge at sparer ved at gøre det eller bliver det dyrer?

Nok et lidt underligt spørgsmål for nogen men da budgetet til tider godt kan være lidt stramt er jeg nødt til at overveje denne mulighed. Selvom det ville være skønt med hjemme bagt brød.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
livhemdrup skriver:

Hej

Jeg går og leger lidt med tanken om at bage vores brød selv. Altså rugbrød og brød til morgenmad.

Men her kommer mit spørgsmål er der penge at sparer ved at gøre det eller bliver det dyrer?

Nok et lidt underligt spørgsmål for nogen men da budgetet til tider godt kan være lidt stramt er jeg nødt til at overveje denne mulighed. Selvom det ville være skønt med hjemme bagt brød.

jeg ved det faktisk ikke, men du kan jo altid bage "en masse" og så fryse lidt ned?

Anmeld

20. november 2012

livhemdrup

Problembarnet skriver:

jeg ved det faktisk ikke, men du kan jo altid bage "en masse" og så fryse lidt ned?

Det var en mulighed som vi også har talt om her hjemme.

Anmeld

20. november 2012

Kay

altså jeg bager rugbrød bager gerne 3 stks og fryser dem i ½ så de altid er friske

har ingen anelse om om vi spare noget... da jeg gør det på grund af at jeg ikke syntes køberugbrød smager et godt... og så skal vi købe det ved bageren... så i forhold til bagerens rugbrød spare vi penge...

og så ved vi at kvaliteten er i top

Anmeld

20. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tror helt sikkert der er penge at spare, hvis man bager stort og fryser ned. Når jeg bager, bager jeg feks altid ca 40-50 boller af gange. Til det bruger jeg ca 1 kilo mel, 1 pakke gær, 2æg, lidt smeltet smør og vand. Når man ligger det sammen, bliver det jo ik så dyrt i forhold til hvor mange boller jeg får ud af det. 

Kender en del der selv bager rugbrød en gang om ugen. De bager et stort rugbrød, af surdej, og det smager jo også meget bedre end købe rugbrød. Vh stine

Anmeld

20. november 2012

Miss-86

Om det er billigere, det er ikke sikkert - Ikke hvis man bager et brød med feks. solsikkekerner, græskarkerner, hørfrø, sesamfrø eller lignende, da dette kan være ret dyrt..

Jeg bager tit, men ikke fordi det skal være billigere, men fordi jeg elsker det og fordi det skal være bedre, også ved vi hvad der er i dem

Anmeld

20. november 2012

Ciss

Min mand bager vores brød, og det sparer vi på.

Han bager altid minimum 4 store brød ad gangen, og så fryser vi ned.

Du kan regulere prisen en del selv ved at variere, hvad du putter i brødene af melsorter, kerner, frø, krydderurter mm.

Det, min mand gør, er, at han følger en slags grundopskrift, hvor han har forholdet mellem tørvarer og væske og gær, og så varierer han efter, hvad vi har i skabet eller har købt ind denne gang.

Anmeld

20. november 2012

Dinna88

Det afhænger helt sikkert af hvilket brød I køber nu! Vi bager vores eget brød, bortset fra rugbrød, med brødblandinger fra LIDL. Der er til to store brød i een pakke, og een pakke koster 12 kr. Nogle gange 8 kr. (kræver dog nok en bagemaskine)

Så vi sparer helt sikkert penge på det

Anmeld

20. november 2012

livhemdrup

Tror jeg vil gå igang med at bage selv. Vi er 7 i husstanden så der går meget brød til her hjemme. 

Anmeld

20. november 2012

Lone Jakobsen

for mig kan det ikke betale sig at bage rugbrød selv, det er de grove melsorter simpelthen for dyre til.

men allle slags boller, franskbrød, pølsehorn, pirogger osv. dem bager jeg selv.

ved at vælge det billige mel, og i stedet komme fx. revet gullerod, pastinak, squash, havregryn eller andet i, kan du spare rigtigt meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.