Julehjælpen - støt med hvad som helst!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. november 2012

Ansemusen

Julehjælpen er et fantastisk frivilligt initiativ, som har kørt de sidste 5 år ( www.julehjaelpen.dk eller på facebook), som hjælper med at formidle kontakten mellem modtagere og givere af julehjælp.

Hjælpen kan gives i form af det meste, så som nyt/brugt legetøj, tøj, sko, kreative ting, alt som kan gives som julegaver til børn i fattige familier i Danmark. Eller man kan hjælpe ved at lave en julekalender til et barn, hvor mor/far ikke har råd til at give barnet/børnene dette.
Og så tager de også imod hjælp i form af julekurve, julepynt, kreative juleting, som forældre og børn kan lave sammen i julemåneden, ting til julebag, julekonfekt osv.

Kun fantasien sætter grænser!

Så ryd ud fra loftet, kælderrummet, børnenes skabe, skuffer osv. og hjælp nogle børnefamilier med begrænset økonomi og vær med til at give børnene i disse familier en god jul, som alle andre!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2012

M (:

Ansemusen skriver:

Julehjælpen er et fantastisk frivilligt initiativ, som har kørt de sidste 5 år ( www.julehjaelpen.dk eller på facebook), som hjælper med at formidle kontakten mellem modtagere og givere af julehjælp.

Hjælpen kan gives i form af det meste, så som nyt/brugt legetøj, tøj, sko, kreative ting, alt som kan gives som julegaver til børn i fattige familier i Danmark. Eller man kan hjælpe ved at lave en julekalender til et barn, hvor mor/far ikke har råd til at give barnet/børnene dette.
Og så tager de også imod hjælp i form af julekurve, julepynt, kreative juleting, som forældre og børn kan lave sammen i julemåneden, ting til julebag, julekonfekt osv.

Kun fantasien sætter grænser!

Så ryd ud fra loftet, kælderrummet, børnenes skabe, skuffer osv. og hjælp nogle børnefamilier med begrænset økonomi og vær med til at give børnene i disse familier en god jul, som alle andre!!!

Fortjener vist en opper! (:

Anmeld

20. november 2012

Ansemusen

M (: skriver:

Fortjener vist en opper! (:

Tak 

Anmeld

20. november 2012

Benjamins'mor

Skal man sende tingene til dem eller henter de?

Anmeld

21. november 2012

Ansemusen

Benjamins'mor skriver:

Skal man sende tingene til dem eller henter de?

De formidler udelukkende kontakten mellem modtager og giver. Så man skriver en mail til Julehjælpen med, hvad man vil give (en eller flere ting) og om man har mulighed for at aflevere dt og i så fald, hvortil. Mange har kun mulighed for at aflevere i Storkøbenhavn, men mange af de økonomisk trængte familier bor netop i yderområderne, så det er super godt, hvis man har mulighed for at bringe længere ud eller fx selv bor i et yderområde.

Jeg har fx skrevet, at jeg har mulighed for at aflevere i en radius af ca. tre kvarter i bil fra Frederiksberg.

MAIL: Juledonation@gmail.com

Anmeld

22. november 2012

Benjamins'mor

Ansemusen skriver:

De formidler udelukkende kontakten mellem modtager og giver. Så man skriver en mail til Julehjælpen med, hvad man vil give (en eller flere ting) og om man har mulighed for at aflevere dt og i så fald, hvortil. Mange har kun mulighed for at aflevere i Storkøbenhavn, men mange af de økonomisk trængte familier bor netop i yderområderne, så det er super godt, hvis man har mulighed for at bringe længere ud eller fx selv bor i et yderområde.

Jeg har fx skrevet, at jeg har mulighed for at aflevere i en radius af ca. tre kvarter i bil fra Frederiksberg.

MAIL: Juledonation@gmail.com

Nu bor jeg hverken i København eller på Sjælland?

Men jeg har Heller ingen bil.

Anmeld

22. november 2012

Miss Kat

Nu bor jeg hverken i København eller på Sjælland?

Men jeg har Heller ingen bil.

Så blander jeg mig lige og gør reklame for denne tilsvarende gruppe:

https://www.facebook.com/pages/Julehj%C3%A6lp/135564456496998?fref=ts

Der kan du sende med posten, og dette drejer sig om hele Danmark.

Lækkert at begge disse initiativer findes.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.