Hvis du køber sukrin kan du bruge samme mængde som der står i en alm opskrift det er lige over med sukker men bare sukkerfri sukker og som ikke giver bismag
hvis du køber det fra isis.
skal du helt klart bruge den flydene sød og brug antal spsk som står på bøtten stedet for sukker...
men kan jo være du har købt noget... men tit bytter du det bare ud i en opskrift det gør den bestemt ikke dårlig af
ellers lav alm muffin bare pyt sukkerud med sukkerfri sukker men pas på med mængen for de kan blive for søde af det også smager det af addd
ellers prøv dem her de er såååååååååååå gode og dem putter jeg slet ikke sukker i overhovede chokoladen er med til at gøre det sød
Opskrift på chokolade-scones (ca. 16 styks)
150 gram koldt smør
600 gram hvedemel
125 gram sukker
1/2 tsk. salt (den undlader jeg)
40 gram bagepulver
200 gram mørk chokolade (kan undlades eller erstattes med rosiner)
3 dl kærnemælk
2 æg + æg til pensling
Smør skæres i små tern og blandes med mel. Rør kun få gange, til smøret er dækket af mel. tilsæt sukker, bagepulver og hakket chokolade. rør nu hurtigt kærnemælk + æg i delen ved hjælp af en ske.
hæld dejen ud på et melet bord og rul den ud til ca. 3 cm tykkelse. skær firkanter på ca. 6x6 cm og sæt dem på en bageplade og lad dem hvile 30 minutter.
inden de kommes i ovnen pensles de med æg og bages ved 200 grader i 15-20 min til de er lyse brune.
Anmeld