kontanthjælp + egen bil ?!?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.704 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. november 2012

Anonym trådstarter

Fortrækker anonymitet når det handler om økonomi.

Sagen er den at min kæreste og jeg rigtig gerne vil have børn i nærmeste fremtid, men jeg er under uddannelse og er det de næste 6 måneder, og skal derefter arbejde, men, hvordan ligger det med at være på kontanthjælp(BARSEL) og det at have egen bil??

Bilen er sku temmelig nødvendig for at kunne bibeholde et job i fremtiden, da der kører 3-4 busser om dagen hvor vi bor, og vi vil nødigt af med bilen, da den giver utrolig meget frihed i forhold til det med arbejde og besøge familien. (Dens værdi ligger på omkring 35.000)

Har fået afvide at man ikke må eje noget der overstiger en værdi af 10.000, men hvad med når man er på barsel?

Men hvad siger reglerne ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Weber

Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg rigtig gerne vil have børn i nærmeste fremtid, men jeg er under uddannelse og er det de næste 6 måneder, og skal derefter arbejde, men, hvordan ligger det med at være på kontanthjælp(BARSEL) og det at have egen bil??

Bilen er sku temmelig nødvendig for at kunne bibeholde et job i fremtiden, da der kører 3-4 busser om dagen hvor vi bor, og vi vil nødigt af med bilen, da den giver utrolig meget frihed i forhold til det med arbejde og besøge familien. (Dens værdi ligger på omkring 35.000)

Har fået afvide at man ikke må eje noget der overstiger en værdi af 10.000, men hvad med når man er på barsel?

Hvis du snart er færdig med uddannelse, skal du vel finde et arbejde, og på den måde får du løn/barselsdagpenge under barsel.

Finder du ikke arbejde får du dagpenge af a-kassen. Og kontanthjælp er ikke relevant. Og i kan sagtens beholde bilen

Anmeld

19. november 2012

camilladyhr

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om de samme regler gælder når man er på barsel, men da jeg var på kontanthjælp måtte jeg ikke eje noget som havde en værdi over de 10.000 og der ind under er det bil, hus, arv osv.

Men som sagt, ved ikke om det også er sådan når man er på barsel

Anmeld

19. november 2012

Anonym trådstarter

Weber skriver:

Hvis du snart er færdig med uddannelse, skal du vel finde et arbejde, og på den måde får du løn/barselsdagpenge under barsel.

Finder du ikke arbejde får du dagpenge af a-kassen. Og kontanthjælp er ikke relevant. Og i kan sagtens beholde bilen

Men skal man ikke have arbejdet i et år eller sådan noget for at få barselsdagpenge :/?

Anmeld

19. november 2012

Camilla <3

Jeg har så hørt, at man må ikke ha' 10.000 + i banken og være på KH. Mht. til bil, så må man ikke eje en bil over 30.000.  

Anmeld

19. november 2012

AnnaK89

Anonym skriver:

Men skal man ikke have arbejdet i et år eller sådan noget for at få barselsdagpenge :/?

26 ugers sammenhængende arbejde skal du have.

Anmeld

19. november 2012

Smil

Profilbillede for Smil

Hvis du er under uddannelse, kan du melde dig ind i en A-kasse (evt. den der "passer" til dit erhverv) under uddannelsen til en lavere takst end den almindelige, således at du bliver berettiget til dagpenge, når din uddannelse er færdig...

Jeg mener dog ikke, at du undgår karentsperioden  

Anmeld

20. november 2012

Weber

Anonym skriver:

Altså i min a-kasse skal jeg bare have været medlem.i et år (gælder også mens jeg er studerende for at få dagpenge). Ved ikke om det er anderledes med barselsdagpenge. Men jeg kan da lige prøve at læse det igennem i morgen .

Anmeld

20. november 2012

Studerendemor

Anonym skriver:

Hvis du går direkte fra lønnet arbejde til barsel, kan du få barselsdagpenge. Jeg havde arbejdet i 7 mdr. da jeg gik på barsel, og det var nok til barselsdagpenge.

Så vidt jeg er orienteret, kan du ikke have bil imens du modtager kontanthjælp. Desværre. Kan godt se det er svært for jer uden bil....

Anmeld

20. november 2012

Kief31

Vent med baby til du har fået din uddannelse og et job, og meld dig allerede nu ind i en a-kasse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.