smid nu bleen (3år) "sproget"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
9 svar
0 synes godt om
19. november 2012

ghf

heii<3 god middag til alle jer mødre herinde.

pottetræning er ikke så nem når man ikke kan få pigen til at ville. (og  tvinges ikke hende  til det men prøver og prøver. endnu med om vores 3 årig pige snart kan komme til at bruge potten frem for at gå med blee.

jeg synes helt klart det er o.k hvis hun (kan)sove med  blee på om natten. hvis nu uheldet skulle være ude..! men hun vil ikke rigitg sidde på potten.

nogen ideer til hvad jeg måske kunne gøre ved det.  

for håber på hun gerne vil smide den blee om inden så længe.

og hvilke også med sproget.

hun er virkelig begyndt at sige en del sætninger det er vildt dejligt ikke nok med det hun snakker på livet løs. det er virkelig fantastisk men selvføelig hun er os lidt over knap 3 år. og er begyndt meeget på at synge den seneste stykke tid. (lidt længe)

andre som har barn/børn i den alder.

det er jo lidt hyggeligt hvis man kan dele med andre...

der er jo forskellig på hvad børn vil og kan

knus fra mig. "elsker min dejlig datter"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville lade hende være ang. bleen - og ingen fokus på det overhoved. Min datter ville ikke gå på toilettet og da hun var 3 år og 4 mdr. stoppede hun fra den ene dag til den anden. Hun havde stort set ingen uheld. Hun smed bleen om natten med det samme.

Jeg tror, at det var fordi, at vi fjernede fokus fra bleen, at hun lige pludselig blev interesseret.

Anmeld

19. november 2012

emschen09

Hej.
Min datter er 3½ år, og smed bleen for en måned siden.

Hun har i weekender og om eftermiddagen været blefri i en længere periode, men først for en måned siden i børnehaven.

Vi har på ingen måder presset på.. Hun har fået lov til at gøre det i hendes helt egen tempo.

Anmeld

19. november 2012

ghf

det synes jeg også er fint at man ikke presser sit barn til det..

men det skal så lige siges at hun har været på potten 2-3gange for noget tidsiden. ) altså kun en gang hvor hun virkelig skulle. og de andre gange var bare (for sjov da hun havde bleen på og bukser udenpå.

helt sikkert det kommer lige pludselig at hun ikke vil ha blee på mere.

Anmeld

19. november 2012

jlp90

Jeg har en datter påsnart 2,5. Hun snakker også i sætninger og kender rigtig mange ord. Hun siger noget ting, som man tænker at det lød meget voksent. Hun kan finde vej hjem fra brugsen. Hvis hun er meget træt kunne vi godt finde på at kører en lille omvej for hun skulle falde i søvn en dag lyder det så fra bagsædet, hov hov det er ikke denne her vej Hun kan selv slå kold bøtter! hun bruger stadig ble, men har tisset på potten nogle gange. Hun siger selv til de fleste gange når hun har lavet afføring i bleen. Jeg syntes også at det med at starte pottetræningen er rigtig svært.

Anmeld

19. november 2012

Ciss

Har en søn på samme alder som heller ikke er interesseret i at smide bleen - han har mange gange bevist, at han kan styre det ganske ok, hvis han bare vil - men han gidder ikke.

Her havde det kørt sig lidt fast, men så forbød jeg ham at bruge toilettet (Han ville meget gerne sidde der, og så snakker og synger og leger han - men han tisser ALDRIG. Det venter han med til han har bleen på igen. - Og imens vokser køen af os andre, som gerne vil tisse snart.... Jeg fik ret og slet nok en dag). Da han om morgenen igen vil op på toilettet sagde jeg nej. Nøj, han blev sur på mig. Næste dag gik det på samme måde, men siden det var lørdag, og vi havde lidt bedre tid, så fik han til sidst lov. Og da kunne han pludselig godt tisse alligevel. Så i et par dage gik det faktisk ok. Så var weekenden forbi og dermed også succeen. I midten af december får jeg bedre tid igen (Der er rigtig mange ting, som sker i disse dag), så da regner jeg med at forsøge på nyt. En eller anden dag gidder han vel ikke bleen mere....

Anmeld

19. november 2012

Leneur

Silje var lige knap 3 år og havde siddet på potten nogle gange uden succes, så købte jeg en pottebog i bog og idé, hvor man kunne se at de fik stjerner på og der blev hun tændt på det, så det var fra den ene dag til den anden. Hun bruger dog stadig ble om natten, for de gange hun har fået lov til at sove uden tisser hun ( gør hun nu også med ble på) men hun vågner ikke af det, så den kommer først af når der er nogle tørre bleer om morgenen.

Anmeld

20. november 2012

Nessie

MIn søn er 3 år og en måneds tid, og han har absolut ingen interesse i at sidde på hverken potte eller toilet.
Nu er vi holdt op med at spørge ham, tænker at det vel kommer en dag

Han taler rigtig meget (og tydeligt), han snakker nærmest konstant, og er begyndt at synge mere, det er så hyggeligt  Han har et par gange lavet en hjemmedigtet sang, ikke den mest geniale, men det var vildt sødt

Anmeld

21. november 2012

ghf

ih ja det er rigtig nu hvor børn vil snakke og synge osv..

min datter hun snakker os bare konstant. ihvertifald for det meste. og hun elsker bare at synge. (bemærkede her til morgen at hunsang en sang om 2 børn ( min datters dpmors børn... det lyder bare så SØDT..   men indimellem siger hun et eller andet og mor her forstår ikke lige det hun siger og så (for sjov så spørger jeg hende hvad ) så bliver hun lidt sur

Anmeld

21. november 2012

ghf

jeg tror os bare. min datter selv skal give tegn på at hun gerne vil stille og rolig smide bleen.

eller måske skal prøve at se om hun er lidt int. i at komme på potten i weekenderne da (HVERDAGENE er så træls for når nærmest lige at  hente hende og så hjem og spise og ikke langtid efter så i seng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.