det der med at malke ud.... spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. november 2012

Princesspigen

jeg har en datter på imorgen 5 uger..

amningen fik ikke på sygehuset da hun ikke kan få fat i mine brystvorder, så jeg fik ammebrik og det fungerer super godt..

stadig idag bruger jeg ammebrik hver gang og hun tager fint på og virker mæt..  (hun har taget 1 kg på på 4 uger)

men vi står og skal ud den 15 december (der er hun omrking 2 måneder) og hun skal passes i en 6 timers tid tror jeg..

så derfor vil jeg malke ud den dag som hun kan få med i flaske til barnepigen..

men så til spørgsmålene..:

1. hvor meget skal man malke ud ? hvordan ved jeg jeg har malket nok ud ? (har jo ingen ide om hvor meget hun får fra mig når hun sutter)

2. hvordan opbevares mælken bedst og skal den på nogle måde varmes eller ligende når hun så skal have den ?

jeg har os et andet spørgsmål jeg tumler lidt med, for igennem 2-3 ugers tid har mine bryster været voldsomt spændte når hun ikke har spist i en 2-4 timer, men nu spænder de ikke så meget mere og det ene bryst er meget længere om at føles stort og spændt end det andet og end det var før.. er det skidt ?

hun spiser stadig af brystet og virker stadig mæt og veltilfreds uanset hvilke af brysterne hun får mælk af..

men tænker om min mælke produktion er ved at gå ned ? (håber det ikke, vil jo gerne have hun spiser hos mig en del tid endnu)

håber i vil hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Camilla..

Princesspigen skriver:

amningen fik ikke på sygehuset da hun ikke kan få fat i mine brystvorder, så jeg fik ammebrik og det fungerer super godt..

stadig idag bruger jeg ammebrik hver gang og hun tager fint på og virker mæt..  (hun har taget 1 kg på på 4 uger)

men vi står og skal ud den 15 december (der er hun omrking 2 måneder) og hun skal passes i en 6 timers tid tror jeg..

1. hvor meget skal man malke ud ? hvordan ved jeg jeg har malket nok ud ? (har jo ingen ide om hvor meget hun får fra mig når hun sutter)

2. hvordan opbevares mælken bedst og skal den på nogle måde varmes eller ligende når hun så skal have den ?

jeg har os et andet spørgsmål jeg tumler lidt med, for igennem 2-3 ugers tid har mine bryster været voldsomt spændte når hun ikke har spist i en 2-4 timer, men nu spænder de ikke så meget mere og det ene bryst er meget længere om at føles stort og spændt end det andet og end det var før.. er det skidt ?

hun spiser stadig af brystet og virker stadig mæt og veltilfreds uanset hvilke af brysterne hun får mælk af..

men tænker om min mælke produktion er ved at gå ned ? (håber det ikke, vil jo gerne have hun spiser hos mig en del tid endnu)

håber i vil hjælpe mig

Hejsa.

Jeg ved ikke lige hvor meget du skal malke ud. Jeg ville nok gøre så der var ihvertfald 1 hel sutteflaske. Bare så man var sikker.

Du kan fryse det ned. Og det skal varmes op, der kan du altid koge noget vand og stille sutteflasken ned i. ( vi brugte bare mikro ovn )

Anmeld

18. november 2012

Princesspigen

Camilla.. skriver:

Hejsa.

Jeg ved ikke lige hvor meget du skal malke ud. Jeg ville nok gøre så der var ihvertfald 1 hel sutteflaske. Bare så man var sikker.

Du kan fryse det ned. Og det skal varmes op, der kan du altid koge noget vand og stille sutteflasken ned i. ( vi brugte bare mikro ovn )

hvor langt tid varmede du den i micro ovnen ?

Anmeld

18. november 2012

Camilla..

Princesspigen skriver:

hvor langt tid varmede du den i micro ovnen ?

Det kommer an' på hvor meget hun skal ha.

og hvor go' ens mikro ovn er

Vil skyde på 30 sek 1 min alt efter hvor meget.

Jeg sprøjtede altid lidt ud på mit håndled for at mærke om det var for koldt eller varmt.

Anmeld

18. november 2012

TaAsJu

Princesspigen skriver:

håber i vil hjælpe mig

Jeg malkede ud og stilte det i køleskabet til det var koldt også frøs jeg det ned i potioner på ca 80 ml.. Og tog det op den dag de skulle bruge det.. også varmede dem der passede bare i mikroen.. 

Det med brysterne tror måske bare dine bryster har fundet deres produktions nivo(staves) kan jeg huske mine gjorde men kan ikke huske hvornår det var...

Anmeld

18. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu ved jeg ik hvilken brystpumpe du har, men jeg har den fra Avent, og deerna man købe sådan nogle bøtter med låg til. De er rigtig smarte fordi du skruger dem på pumpemn! 

Du pumpermælken ud, stiller den i køleskabet til det er koldt, også ud i fryseren. Når man så ska bruge flasken varmer du den bare i micreovnen, til den er dejlig lun. 

Jeg ville nok pumpe 2 flasker ud, med ca 200 i hver, eller mere! Det er bedre at vide der er rigeligt, end at gå og bekymre sig. Også er det en god ide at træne flake lidt med hende inden, for her har det taget alberte et par forsøg at lære tekniken.

Ang spændte/ " slappe" bryster så er det helt normalt, at de justere sig efter behov. Vh stine

Anmeld

18. november 2012

Mettefpigen

Jaa jeg ville også sige en hel sutteflaske, også varme den af 80 ml af gangen.... Til den er fingerlun.....
Ang brysterne kan også være at baby ikk tømmer brystet, så kan det godt stramme efter et par timer.... Og hvis hun ikk sutter lige meget på begge bryster så er der forskel på produktionen.....

Anmeld

18. november 2012

Princesspigen

Camilla.. skriver:

Det kommer an' på hvor meget hun skal ha.

og hvor go' ens mikro ovn er

Vil skyde på 30 sek 1 min alt efter hvor meget.

Jeg sprøjtede altid lidt ud på mit håndled for at mærke om det var for koldt eller varmt.

arr okay

Anmeld

18. november 2012

Princesspigen

TaAsJu skriver:

Jeg malkede ud og stilte det i køleskabet til det var koldt også frøs jeg det ned i potioner på ca 80 ml.. Og tog det op den dag de skulle bruge det.. også varmede dem der passede bare i mikroen.. 

Det med brysterne tror måske bare dine bryster har fundet deres produktions nivo(staves) kan jeg huske mine gjorde men kan ikke huske hvornår det var...

ved du hvorfor det skal i køleskabet inden det skal i fryseren ?

Anmeld

18. november 2012

Princesspigen

TaAsJu skriver:

okay super, tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.