Mor og meget mere skriver:
Puha, det var en hård melding at få! Jeg hæfter mig mest ved, at I sjældent taler sammen, og at det endda primært skyldes hendes travlhed med dansen. Så er det da en løjerlig ide at få, at du gør hende deprimeret. Hvis du havde skåret hende fra, gav det bedre mening, at hendes problemer udsprang af bekymring for dig.
For at få hende til at se, at du trives, er det jo ligesom nødvendigt, at I kommunikerer, og når hun nu holder sig på afstand, må du tage initiativ. Kan du ikke slet og ret vise hende, at du har det strålende - uden at komme ind på, hvad du har hørt - og så tage den derfra, afhængigt af hendes reaktion?
Endelig: Hvis man LIGE har vundet et danmarksmesterskab, så er stress og depression ikke en usædvanlig efterreaktion - mon ikke, det hænger sammen? Omvendt, så har man vel ikke energi til at vinde DM, hvis man i forvejen er deprimeret, så det lyder underligt, at dine "problemer" skulle have fyldt ret meget i hendes liv ret længe.
Jeg plejede at tage initiativ til at skrive til hende, ringe til hende eller finde en dag vi kunne lave noget sammen, bare mig og hende.
Men efter flere afvisninger på at være sammen og hygge bare os to, og at hun læser mine sms'er og ikke svare tilbage. Så har jeg ligesom bare givet op. Har efterhånden fået den mening at jeg ikke gider skrive til hende hvis hun alligevel aldrig rigtigt svare.
Min stedfar sagde: "mor siger du har mange problemer, og hver gang hun ser der kommer en SMS fra dig får hun en klump i halsen fordi hun er bekymret for dig".
Men jeg har ingen problemer.
Jeg skriver aldrig om ting jeg er kede af, eller sure over til hende.
Hvis mig og min kæreste er uvenner klare vi det indbyrdes. Det gør kærester jo som regel.
Jeg skriver altid kun om gode ting på facebook. Hvordan det går min søn, hans udvikling osv.
Jeg har absolut ingen problemer i mit liv. Jeg er glad og har det rigtigt godt.