når man virkelig hader....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.211 visninger
11 svar
0 synes godt om
17. november 2012

Anonym trådstarter

Der er en person jeg virkelig hader...

Jeg hader aldrig nogen. Jeg ser det bedste i folk. Og folk jeg virkelig ikke kan med, beskæftiger jeg mig ikke med.
Men denne her person hader jeg virkelig. Og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det. Hun irritere mig. Skaber splid alle steder hun er.
Jeg er ikke sammen med min eks mere pga hende. (Og selvfølgelig andet)

Hun får alt hvad hun peger på. Og alle hopper og danser for hende.
Hun er udenlandsk og ved hun laver en del fusk her i dk. Så hun er på SU, Enlig mor til 2. Har hus til 2 mio. Nye babser o.s.v. og nu har hun lige købt en ny Audi.
Jeg knokler tøven ud af bukserne og har ikke råd til en skid.
Er jeg jaloux???? Ja da. Hvem ville ikke have alle de fede ting.

Men det undre mig at jeg gider blive ved at blive vred og irriteret og lade mig påvirke af hende.. forstår det virkelig ikke. Jeg er normalt ikke sådan. Ville gøre alt for ikke at lade mig påvirke..

Hvad filen gør man for at komme videre og ikke bruge tid på sådan noget pjat. Har aldrig prøvet at hade et andet menneske på den måde før. Og forstår ikke jeg bruger tid på det...

Iiiiiihhhhh det er så irriterende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

tarkoflen

Hmm det er svært at sige, hvad du skal gøre, andet end at holde dig langt fra hende!

Forsøg at undgå at høre om hvad hun køber og foretager sig... Ved ikke om det kan lade sig gøre, men det er mit bedste bud!

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Hmm det er svært at sige, hvad du skal gøre, andet end at holde dig langt fra hende!

Forsøg at undgå at høre om hvad hun køber og foretager sig... Ved ikke om det kan lade sig gøre, men det er mit bedste bud!

Ja.. kan jeg desværre ikke...

Men hvad kommer det egentlig mig ved. Det må hun jo selv om..
Så jeg kan godt sige alt det fornuftige til mig selv.
Men mine følelser kommer alligevel i kog hver gang. Og kan ikke finde ud af at handle rationelt og det irritere mig så bare endnu mere..

Nåh tid læger vel alle sår.. håber jeg

Anmeld

17. november 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Der er en person jeg virkelig hader...

Jeg hader aldrig nogen. Jeg ser det bedste i folk. Og folk jeg virkelig ikke kan med, beskæftiger jeg mig ikke med.
Men denne her person hader jeg virkelig. Og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det. Hun irritere mig. Skaber splid alle steder hun er.
Jeg er ikke sammen med min eks mere pga hende. (Og selvfølgelig andet)

Hun får alt hvad hun peger på. Og alle hopper og danser for hende.
Hun er udenlandsk og ved hun laver en del fusk her i dk. Så hun er på SU, Enlig mor til 2. Har hus til 2 mio. Nye babser o.s.v. og nu har hun lige købt en ny Audi.
Jeg knokler tøven ud af bukserne og har ikke råd til en skid.
Er jeg jaloux???? Ja da. Hvem ville ikke have alle de fede ting.

Men det undre mig at jeg gider blive ved at blive vred og irriteret og lade mig påvirke af hende.. forstår det virkelig ikke. Jeg er normalt ikke sådan. Ville gøre alt for ikke at lade mig påvirke..

Hvad filen gør man for at komme videre og ikke bruge tid på sådan noget pjat. Har aldrig prøvet at hade et andet menneske på den måde før. Og forstår ikke jeg bruger tid på det...

Iiiiiihhhhh det er så irriterende.

Jeg synes ikke at jeg direkte læser "had" i dit indlæg, men nærmere misundelse. For mig er had et meget stort ord og ikke noget jeg selv ville kunne bruge i den forbindelse du nævner. Hun har jo intet ondt gjort dig udfra hvad du skriver?

Ved ikke om jeg har nogle råd til dig andet end at du skal koncentere dig om dit liv og sørge for at du har det du skal bruge - og ved at du er kommet ærligt og redeligt til det.

Som regel handler had om at tilgive og derfor skal vedkommende have gjort noget der er muligt at tilgive - og derefter skal man lære at tilgive sig selv. Det er selvfølgelig min opfattelse af had og ved ikke hvordan du eller andre har det med det - men jeg ved at den eneste det går udover er den der "hader".

Håber du finder en løsning.

/Fenja

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg synes ikke at jeg direkte læser "had" i dit indlæg, men nærmere misundelse. For mig er had et meget stort ord og ikke noget jeg selv ville kunne bruge i den forbindelse du nævner. Hun har jo intet ondt gjort dig udfra hvad du skriver?

Ved ikke om jeg har nogle råd til dig andet end at du skal koncentere dig om dit liv og sørge for at du har det du skal bruge - og ved at du er kommet ærligt og redeligt til det.

Som regel handler had om at tilgive og derfor skal vedkommende have gjort noget der er muligt at tilgive - og derefter skal man lære at tilgive sig selv. Det er selvfølgelig min opfattelse af had og ved ikke hvordan du eller andre har det med det - men jeg ved at den eneste det går udover er den der "hader".

Håber du finder en løsning.

/Fenja

Nej har ikke skrevet hele historien.. men jo hun har virkelig gjort mig ondt... Og jo vil bruge ordet had... Er et sjældent ord hos mig.. men her passer det..og ja der er sikkert noget misundelse bag. Er jeg ikke bange for at indrømme.

Og du har 100 % ret... Den eneste det går ud over er mig selv. Og derfor det irritere mig.
Jeg ved hvad jeg burde og hvad der er det fornuftige.. mine følelser gider bare ikke lytte desværre..

Anmeld

17. november 2012

malenemusen

Hmmm vil jo ikke mene at det ikke går ud over dig, for hvis hun reelt snyder det danske system rent økonomisk - ja så er det jo dig i sidste ende der betaler for alle hendes luksus goder via skatten ;-(

Anmeld

17. november 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Nej har ikke skrevet hele historien.. men jo hun har virkelig gjort mig ondt... Og jo vil bruge ordet had... Er et sjældent ord hos mig.. men her passer det..og ja der er sikkert noget misundelse bag. Er jeg ikke bange for at indrømme.

Og du har 100 % ret... Den eneste det går ud over er mig selv. Og derfor det irritere mig.
Jeg ved hvad jeg burde og hvad der er det fornuftige.. mine følelser gider bare ikke lytte desværre..

Ok, men det er måske meget relevant at hun har gjort dig ondt for det er jo noget andet end at hun bedrager, bor i dyrt hus og har fået lavet bryster.

Håber du kommer af med vreden, så det ikke skal nage dig meget længere.

Anmeld

17. november 2012

Camilla <3

Det lyder godt nok vildt, at hun har råd til det. 

Men som du skriver det, ville jeg nok mere sige det var jalouxi. 

Anmeld

18. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Sådan en person har jeg også, og hver gang jeg høre navnet julia er jeg ved at brække mig. Sorry alle julia'er!!

Det på ingen måder logisk at jeg stadig ka ha det sådan med hende, men det ændre ik på mine tanker. Jeg skiftede simpelhen skole i 4 klasse pga hende, så det er jo virkelig mange år siden. 

Nu når jeg en sjælden gang i dag ser hende, ser jeg bare igennem hende, eller svare meget køligt/ høfligt Ja/Nej/ humhu, fordi jeg simpelhen ik har noget at snakke med hende om. Hun er stadig en dum lille forkælet M.G tøs.

Tror jeg bare en kommet frem til at mine følser omkring hende aldrig ændre sig, og at det er ok, så længe jeg bare ik bruger min tid negativt. Altså forstået på den måde, at jeg bare tænker hun ka være lige så dum hun vil, så er jeg bare det modsatte af hende (= med sød) håber det giver mening?? Vh stine

Anmeld

18. november 2012

Ciss

Jeg ved ikke, om du kan bruge det til noget, men hvis detteher virkelig fylder en del i dit liv (ved jo ikke, om hun er en du ser dagligt eller en du hører om hver 6.måned), så prøv at fokusere på andre ting. Vær stolt af de ting, som du gør rigtigt i dit liv (ikke kun materielle ting) og ret ryggen og nakken og flyt tankerne over på, hvad slags menneske DU er og vil være. Du kan intet gøre med, at hun eksisterer, og hvem hun er, og hvordan folk behandler hende. Det vigtige bliver, at hadet til hende ikke overskygger eller ændrer de ting, du har at være stolt af i dig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.