Min dag idag blev brugt på:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

helle85

Nettemor skriver:

At lave de hæklede filtede futter, til min svigermor, færdige jeg er rimelig godt tilfreds. De er i hvert fald lune og gode

Og så kom min kusine lige. Hun ville gerne lære at kniple. Så det lidt Jeff kan skulle lige genopfriskes

er det svært og kniple? og er det dyrt at starte op på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Drømme

Hvor er de fine
Og neeej hvor ville jeg gerne lære at knible  

Anmeld

18. november 2012

Nettemor

er det svært og kniple? og er det dyrt at starte op på det?

Nej altså grund slagene er ikke svære. Det der kan være svært er at holde styr på alle pindene..

Om det er dyrt ved jeg ikke helt. Jeg lærte det af min mormor og fik derfor nogle ting af hende. Og da min farmor døde arvede jeg alle hendes ting.

Men man skal jo have nogle pinde og et bræt. Så skal man have 'garnet' (det minder lidt om sytråd) Men det er ikke det samme. Så skal man have en masse nåle. Og sådan en til at trække tråden igennem en meget lille løkke. Kan ikke huske hvad dem hedder. Hvis det så er noget der skal stives skal man have det man gør det med. Men det er jo ikke alt der skal det. Og så kan man jo købe et utal af ekstra ting

Men skal have et prikkemønster men det kan man jo bare kopier fra en bog og dem kan man låne på biblioteket. og så lige en plastik lomme til at lægge foran. Men det er vist ikke noget der vælter budgettet. Det er også en fordel at have sådan en man kan komme omkring pindene når man ikke bruger dem men det er noget man nemt og hurtigt kan hækle.

Anmeld

18. november 2012

Nettemor

Drømme skriver:

Hvor er de fine
Og neeej hvor ville jeg gerne lære at knible  

Jamen så må du da igang Afsted til biblioteket med dig

Anmeld

18. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ih hvor ser de gode lune ud! Vh stine

Anmeld

18. november 2012

Nettemor

StineW79 skriver:

Ih hvor ser de gode lune ud! Vh stine

Det kan du tro de er Skulle jo lige prøve dem... Det var dumt nu er jeg jo nødt til at lave nogle til mig selv også

Anmeld

18. november 2012

HeidiØ

Nettemor skriver:

ejAt lave de hæklede filtede futter, til min svigermor, færdige jeg er rimelig godt tilfreds. De er i hvert fald lune og gode

Og så kom min kusine lige. Hun ville gerne lære at kniple. Så det lidt Jeff kan skulle lige genopfriskes

Ej, de ser simpelthen for lækre ud! Sådan nogle gad jeg godt ha!!

Anmeld

18. november 2012

Nettemor

HeidiØ skriver:

Ej, de ser simpelthen for lækre ud! Sådan nogle gad jeg godt ha!!

Du må igang med hæklenålen

Anmeld

18. november 2012

HeidiØ

Nettemor skriver:

Du må igang med hæklenålen

Hihi ja, tror bare ik tålmodigheden er der.. Måske ku du holde hækleaften? så kommer jeg! Tager sådan nogle futter lang tid?

Anmeld

18. november 2012

Nettemor

HeidiØ skriver:

Hihi ja, tror bare ik tålmodigheden er der.. Måske ku du holde hækleaften? så kommer jeg! Tager sådan nogle futter lang tid?

Dét kunne være hyggeligt! Kan være vi skal arrangere det. Evt. i mørke kolde januar

Nej altså det tager en smule tid for de er jo store inden de bliver filtet. Men de er lavet af Oldemor firkanter. Der skal 8 til hver sko. Tror jeg har brugt en lille uge på det. Og det er jo altså minus tiden til arbejde, og diverse andre ting man bruger tid på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.