Celleforandringer.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. november 2012

mommy1991

JEG ER FRUSTRERET OG KED AF DET!!

Da jeg var 15 år fik jeg min HPV-vaccine, da vi har livmoderhalskræft i familien og vi betalte 3500,- for den.

Den seneste tid har jeg så haft spændinger i underlivet, udeblivende menses, kvalme, træthed osv. = altsammen signaler jeg troede skyldtes graviditet. Men da jeg så var ved min læge, ville han foretage et celleskrab på mig, da han så at min livmoderhals var rød - og nu har jeg så fået svar og de siger celleforandringer  Nu skal jeg så til yderligere undersøgelser, for at se hvad det er og behandles. 

Nu har jeg mistet AL respekt for den åndssvage HPV-vaccine og er bare så ked af det og pissebange!!! 

Undskyld, mit udbrud - havde bare lige brug for at give det frit afløb! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

Putomanen

Jeg er ked af at høre, at du har celleforandringer. Heldigvis går de fleste i sig selv igen. Hvis celleforandringerne er meget svære, kan du få foretaget et keglesnit, som for de fleste fjerner alle celeforandringer.

Desværre er vaccinen ikke en kur for alle hpv-virusser. Den dækker nogle virusser, men ikke alle. Derfor er der ingen garanti for, at man ikke kan få celleforandringer.

Anmeld

17. november 2012

Mettefpigen

Kan godt forstå dig, men rolig nu..... Er sikker på der ikk er noget i det... Vi har også livmoderhalskræft i familien, og min mor har også haft celleforandringer flere gange..... Celleforandringer er et "forstadie" til kræft, og hvis man ikk gøre noget ved det så udvikler det sig til kræft... Men hvis du blir tjekket hyppigt så er der ingen grund til bekymring....

men er sikker på at der ikk er noget i det.....

Anmeld

17. november 2012

Fine_007

Du får lige et KÆMPE 

Jeg forstår virkelig godt, at du er bange, og jeg ved det er lettere sagt end gjort, men husk at ha i tankerne, at celelforandringer nødvendigvis ikke altid er lig med livmoderhalskræft..

Anmeld

17. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vaccinen dækker jo ikke alle HPV-typer, så desværre er man ikke dækket helt ind. 

Celleforandringer er så tidligt et forstadie til kræft, at der heldigvis ikke er grund til panik. Jeg fik et keglesnit for godt et år siden, og alt ser fint ud nu. Du vil blive fulgt nøje og være i gode hænder. Held og lykke med det. 

Anmeld

17. november 2012

FruK

Husk at celleforandringer ikke er kræft - og for de fleste heller ikke bliver til det.

Jeg forstår godt din frustration... Har dog ikke styr på, hvad den der vaccine dækker.

Jeg fik konstateret celleforandringer da jeg var omkring 25. Fik lavet keglesnit og gik efterfølgende til kontrol. Da jeg var 28 fik jeg min søn - uden problemer. Jeg er nu 38 og har gået til alle kontroller. Har ikke haft problemer siden, og er nu gravid igen - hvilket heller ikke har givet problemer. 

Håber det bedste for dig! 

Anmeld

17. november 2012

mommy1991

Tak for alle jeres svar - det har givet mig lidt ro i sindet  

til jer alle!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.