Stéphanie skriver:
Halløjsa.
Min dejlige søn Xander på nu 17 måneder, prøver mig helt extremt meget af lige for tiden. Og det er alt fra at stå og slå, sparke og bide, til at sidde og skrige uden nogen åbenlys grund. 
Tænker lidt at jeg umuligt kan være den eneste der har en guldklump der forsøger at give sine forældre grå hår, så findes der mon en der kan komme med et godt råd til hvad jeg kan stille op?
Jeg har gjort meget for at gøre det forståeligt at man ikke må slå, sparke osv men han er jo altså kun 17 måneder.... Har også prøvet at ændre fokus til noget andet, men heller ikke dette hjælper 
Findes der mon nogle gode råd? - Føler mig som en elendig mor lige for tiden 
//Stéphanie
Din søn og min datter er lige gamle
Og hun er lige sådan!! Det er svært at bevare roen, men nødvendigt har jeg erfaret....
Hun begyndte at slå, bide og nippe rigtig meget.... hun fandt ud af, at der kom en reaktion, og at hun kunne prøve vores grænser af med det... Jeg gjorde det, at jeg tog blidt fat i hendes hånd, kiggede surt på hende, og sagde, "DET må man ikke!" eller "Du må ikke slå! Jeg vil ikke ha' det..."
Tit blev hun bare ved og var ligeglad, grinte mig op i ansigtet, og prøvede igen.... blev det ved på denne måde, måtte jeg sætte mig mere i respekt, og prøve at få hende til at forstå, at jeg mente det... Det gjorde jeg ved, at sætte hende fra mig og gå lidt væk, efter jeg havde sagt, at jeg ville ikke have hun slog, så kunne vi ikke lege... og tror det var det der virkede, hvis intet andet gjorde....
Nu har hun prøvet os af, og gør det lidt stadigvæk, men ikke så meget mere.... nu giver hun mysser og krammer dagen lang, for jeg har også gjorde meget ud af, at opfordre til, at give myssere istedet for at slå f.eks. Og det har givet pote!
"Det man giver opmærksomhed vokser!" En af mine livsfilosofier! 
Anmeld