Hvad skal jeg stille op?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. november 2012

Stéphanie

Halløjsa.

Min dejlige søn Xander på nu 17 måneder, prøver mig helt extremt meget af lige for tiden. Og det er alt fra at stå og slå, sparke og bide, til at sidde og skrige uden nogen åbenlys grund.

Tænker lidt at jeg umuligt kan være den eneste der har en guldklump der forsøger at give sine forældre grå hår, så findes der mon en der kan komme med et godt råd til hvad jeg kan stille op?

Jeg har gjort meget for at gøre det forståeligt at man ikke må slå, sparke osv men han er jo altså kun 17 måneder.... Har også prøvet at ændre fokus til noget andet, men heller ikke dette hjælper

Findes der mon nogle gode råd? - Føler mig som en elendig mor lige for tiden

//Stéphanie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

B&J

daniel gjorde det ikke meget dengang men det gør han nu hvor han er 2½år...

men hvis han sparker mig og han står op kigger jeg på ham og siger av det gjorde ondt kan du sige undskyld med en pysser eller krammer og det gør han for det meste

hvis han ligger eller sidder ned holder jeg hans ben blidt og siger det samme med en stram stemme og kigger på ham imens..

hvis han spytter med munden eller tungen så siger jeg nej og holder en finger foran munden på ham altså ikke hårdt....

og siger han jamen så prøver jeg at opføre mig fjollet med et skrig også stopper han ...

ja det her virker her hjemme...

jeg skælder aldrig ud men fortæller lige det er mig der bestemmer og det gider jeg ikke finde mig i det han gør....

måske er jeg skrid men sådan er jeg

Anmeld

17. november 2012

Love2

Stéphanie skriver:

Halløjsa.

Min dejlige søn Xander på nu 17 måneder, prøver mig helt extremt meget af lige for tiden. Og det er alt fra at stå og slå, sparke og bide, til at sidde og skrige uden nogen åbenlys grund.

Tænker lidt at jeg umuligt kan være den eneste der har en guldklump der forsøger at give sine forældre grå hår, så findes der mon en der kan komme med et godt råd til hvad jeg kan stille op?

Jeg har gjort meget for at gøre det forståeligt at man ikke må slå, sparke osv men han er jo altså kun 17 måneder.... Har også prøvet at ændre fokus til noget andet, men heller ikke dette hjælper

//Stéphanie

Du ikke rigtig gøre så meget, end det du gøre med at du ikke vil have at han slå og gøre det ting han gøre. Det er vigtigt at du gøre det samme hver gang, for han afprøver hvor dine/jeres grænser går. 

se positivt på det, det er en periode han skal igennem og at det bliver bedre, selvom det er så hårdt. Men hold ud 

Anmeld

22. november 2012

Sitrani

Stéphanie skriver:

Halløjsa.

//Stéphanie

Din søn og min datter er lige gamle Og hun er lige sådan!! Det er svært at bevare roen, men nødvendigt har jeg erfaret....

Hun begyndte at slå, bide og nippe rigtig meget.... hun fandt ud af, at der kom en reaktion, og at hun kunne prøve vores grænser af med det... Jeg gjorde det, at jeg tog blidt fat i hendes hånd, kiggede surt på hende, og sagde, "DET må man ikke!" eller "Du må ikke slå! Jeg vil ikke ha' det..."
Tit blev hun bare ved og var ligeglad, grinte mig op i ansigtet, og prøvede igen.... blev det ved på denne måde, måtte jeg sætte mig mere i respekt, og prøve at få hende til at forstå, at jeg mente det... Det gjorde jeg ved, at sætte hende fra mig og gå lidt væk, efter jeg havde sagt, at jeg ville ikke have hun slog, så kunne vi ikke lege... og tror det var det der virkede, hvis intet andet gjorde....
Nu har hun prøvet os af, og gør det lidt stadigvæk, men ikke så meget mere.... nu giver hun mysser og krammer dagen lang, for jeg har også gjorde meget ud af, at opfordre til, at give myssere istedet for at slå f.eks. Og det har givet pote!

"Det man giver opmærksomhed vokser!" En af mine livsfilosofier!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.