Psyk hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
3 svar
0 synes godt om
17. november 2012

Anonym trådstarter

Hej alle.

Det her er en længere historie, men min venindes venindes mor har alvorligt brug for psykiatrisk hjælp. Hun har røget ind og ud af psyk et stykke tid, det nyeste er at hun i torsdags blev indlagt på hospitalet, da hun havde antændt papirer + div i sit RÆKKEhus, og havde fået en mild røgforgiftning. Brandvæsen og politi har været inde over.
Nu er hun så rask nok til at blive udskrevet fra hospitalet, også skulle man jo tro hun skulle på psyk, men nej, hun bliver vurderet til at have det fint nok til at skulle hjem, den psykiatriske overlæge har lagt en besked på min venindes Tlfsvarer om at de skal komme og hente hende. Min veninde, med 3 børn, vil helst have så lidt med det her at gøre, hun har nok at se til selv, men hendes veninde bliver ved med at trække hende ind i det. Og, så er det ikke videre trygt at vide hun bliver udskrevet! Hendes hjem skal have en grundig rengøring, men så kan hun flytte ind igen. WTF, der bor familier op ad hende???!!!'
Hvad råder jeg min veninde til? Jeg har rådet hende til selvf at snakke med overlægen, men at hvis han holdet fast i at ville udskrive hende, så må min veninde politi anmelde moren for brandstiftelse.

Beder om råd fra alle!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

B&J

Anonym skriver:

Hej alle.

Det her er en længere historie, men min venindes venindes mor har alvorligt brug for psykiatrisk hjælp. Hun har røget ind og ud af psyk et stykke tid, det nyeste er at hun i torsdags blev indlagt på hospitalet, da hun havde antændt papirer + div i sit RÆKKEhus, og havde fået en mild røgforgiftning. Brandvæsen og politi har været inde over.
Nu er hun så rask nok til at blive udskrevet fra hospitalet, også skulle man jo tro hun skulle på psyk, men nej, hun bliver vurderet til at have det fint nok til at skulle hjem, den psykiatriske overlæge har lagt en besked på min venindes Tlfsvarer om at de skal komme og hente hende. Min veninde, med 3 børn, vil helst have så lidt med det her at gøre, hun har nok at se til selv, men hendes veninde bliver ved med at trække hende ind i det. Og, så er det ikke videre trygt at vide hun bliver udskrevet! Hendes hjem skal have en grundig rengøring, men så kan hun flytte ind igen. WTF, der bor familier op ad hende???!!!'
Hvad råder jeg min veninde til? Jeg har rådet hende til selvf at snakke med overlægen, men at hvis han holdet fast i at ville udskrive hende, så må min veninde politi anmelde moren for brandstiftelse.

Beder om råd fra alle!

nu ved jeg ikke om hun gjorde det med vilde moren. men lige meget hvad skal hun da have hjælp. aller først måske en snak med hendes læge og en psykiater evt en psykolog,...

men men hvis moren ikke gider jamen så er der ingen ting man kan gøre og slet ikke når den overlægen fra psyk ikke vil indlægge hende...

evt prøv at ringe til et andet sted...

men hvorfor bor moren hos din veninde+????

og det lyder til hun ikke skal bo der og slet ikke når hun har små børn og hvis hun bor i et hus for sig selv skulle veninde prøve at give slip på sin mor jeg ved det er SVÆRT meget men hun har 3 børn og man kan ikke lege mor for sin mor resten af livet det er for hårdt og det ender selv med hun skal have hjælp for det er en tung byrde

men godt du er en god veninde

Anmeld

17. november 2012

Mor til Frederic og Freya

Hej alle.

Beder om råd fra alle!

Hun er jo ikke kun til fare for sig selv, men også alle andre...

Tænk hvis den brand ikke var blevet opdaget og hun var skyld i at det ældre ægtepar til nabo, var omkommet... Eksempelvis.

Ville nok afl hende på psy skadestue og gøre dem klart at hun er til fare for sig selv og andre.

Vælge at sige fra og nægte at hente hende...

Anmeld

18. november 2012

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Hej alle.

Beder om råd fra alle!

Hvis hendes hjem ikke er beboelig pga sod/røgskade er hun funktionel hjemløs og kan komme på et forsorgshjem - men det var ikke helt det du ledte efter.

Hvis hun er til fare for sig selv eller andre, så kontakt egen læge eller vagtlæge og få hende vurderet til enten gule (indenfor 1 uge) eller røde papirer (24 timer) Så kommer politiet og henter hende.

Hvis i ellers mener hun "bare" skal indlægges, så tag kontakt til psyk. skadestue og hør hvad de mener.

Hvis hun bare gerne vil hjem kan i ikke gøre noget som helst. Hvis sygehuset udskriver hende og hun ikke kan tage hjem i egen bolig eller hos familie - ja så er vi tilbage til forsorgshjemmet.

Ellers tag kontakt til egen læge i morgen og få hende udredt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.