Hvor er vi på vej hen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg er virkelig forvirret lige for tiden. Jeg aner ikke hvor vores forhold er på vej hen, og jeg føler vi er ved at miste hinanden ved næste skillevej.

Jeg elsker min kæreste utrolig højt, og hvis jeg spørg mig selv om jeg ønsker at forlade at svaret helt klart nej, men for mange ting i hverdagen - for mange problemer, har gjort at jeg ikke føler at vi er sammen selvom vi er det. Det giver nok overhovedet ikke mening, men vores liv sammener bare ikke et liv sammen. Hver dag er vi forskellige steder, aldrig sammen om noget, har sjældent en rigtig samtale - ikke fordi vi er uvenner eller ikke gider hinanden, det er bare blevet sådan. 

Vores forhold udefra vil se perfekt ud. Vi skændes aldrig, vi hjælper altid hinanden og er gode til at støtte hinanden i de valg og de situationer der nu kommer igennem livet, men hvorfor er det hele så, så dødt? Hvor er gnisten? Hvor er vores liv SAMMEN? 

Vi har længe prøvet på at få et barn sammen, men da ikke lykkedes gjorde vi sex til en pligt omkring ÆL, da det heller ikke lykkedes, ja så blev sex til noget man overhovedet ikke nævner og noget der meget sjældent sker. Førhen havde vi sex hver anden dag, nu er der gået 14 dage. Vi er kørt død i det hele og jeg føler at vi begge bare har brug for en pause for det hele, hele verden, bare låse os inde og ikke snakke med nogen.

Men det værste i alt det her rod, jeg har i to dage flirtet med en anden - okay, måske er en enkelt flirt i ny og næ slet ikke så slemt? Men jeg væmmes ved mig, for jeg dagdrømmer også om denne mand. Han er bare så flink og så rar at snakke med! Måske er det slet ikke en flirt, måske er det bare det at en anden mand snakker med mig, en jeg ikke bor sammen med, en som ikke kender alle mine svagheder - måske er det at snakke med ham og måske flirte lidt lige præcis det jeg har brug for, måske er det den pause fra mit "virkelige" liv som jeg har brug for. 

Jeg har det bare så dårlig samvittighed fordi det burde være min kæreste jeg snakkede med, det burde være ham jeg flirtede med, men i øjeblikket er han "bare" en jeg bor sammen med og kalder min kæreste!

Det her er hårdt at skrive, og tårene triller ned af mine kinder for jeg elsker ham jo, jeg vil leve med ham, jeg vil dele mit liv med ham - hvorfor er det så sådan her? Jeg kunne ALDRIG finde på at være ham utro, never ever!! Og jeg mener også at det er helt menneskeligt at flirte med andre en gang imellem, det er jo rart at blive bekræftet af andre end lige ens kæreste - bare en gang imellem. 

Er det normalt? Kommer der perioder hvor man på et eller andet plan har brug for en pause uden man egentlig går fra hinanden i en periode?

Mange tanker, en del forvirring. Håber i kunne komme helt til bunden! Jeg havde i hvert fald brug for at få ord på mine tanker inden jeg bliver helt skør!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja det lyder godt nok som om at i er kørt lidt død i det hele. Og at du mest af alt bare har brug for en at snakke med. Tænker ud fra det du skriver, at i burde prøve at sætte jer ned sammen og få snakket ud omkring det hele. Måske sætte projekt baby lidt på stand by, og bare have sex for sjov igen. I ku jo evt prøve at lave en aftale om at tage på date, tage ud og spise, tage i biografen eller bare helt enkelt, tage en tur ud og gå og bare holde i hånden. Kysse lidt extra og finde hinanden igen. For som du selv skriver det, så virker i til at elske hinanden, i har nok bare glemt lidt hvorfor. 

Jeg ønsker dig/ jer held og lykke. Vh stine

Anmeld

17. november 2012

Kay

en forlænget weekend på en kro eller sådan noget... uden mobiltelefoner og pc... hvor i bare er jer... og har tid til at få snakket det hele igennem... væk fra hverdagen så i ik bare kommer til at ordne ting der hjemme

og få snakket hele det projekt baby igennem.... vi havde også en øv periode da pb ik gik så godt... vi stod overfor hinanden ved denne tid sidste år og aftalte at nu var vi i fokus frem for alt  og at vi derfor ville vente til januar med behandling vi skulle i gang med... og bruge november og december på at være sammen os to....

og det er det bedste vi nogensinde har gjort for os selv... og ikke kun fordi at vores lille pige blev lavet sidste år ved denne tid... men også fordi det har gjort vores forhold så meget stærkere 

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Ja det lyder godt nok som om at i er kørt lidt død i det hele. Og at du mest af alt bare har brug for en at snakke med. Tænker ud fra det du skriver, at i burde prøve at sætte jer ned sammen og få snakket ud omkring det hele. Måske sætte projekt baby lidt på stand by, og bare have sex for sjov igen. I ku jo evt prøve at lave en aftale om at tage på date, tage ud og spise, tage i biografen eller bare helt enkelt, tage en tur ud og gå og bare holde i hånden. Kysse lidt extra og finde hinanden igen. For som du selv skriver det, så virker i til at elske hinanden, i har nok bare glemt lidt hvorfor. 

Jeg ønsker dig/ jer held og lykke. Vh stine

Synes bare det er så svært at finde tid til det. Han arbejder konstant og når han ikke arbejder er han træt. Hans eneste fridag er søndag og der vil han gerne bare slappe af foran computeren med hans spil, hvilket jeg fuldt ud forstår for det er den eneste dag han egentlig her tid til det. 

Men det er lige så meget min egen skyld for jeg er heller ikke særlig god til at tage intiativ. Her den anden aften ville han gå en tur men efter 3 times hockey, havde jeg bare brug for at slappe af. Det jeg skulle have gjort var at gribe chancen og gået den tur, for vi har brug for det! 

Jeg føler bare det hele er så uoverskueligt 

Anmeld

17. november 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

en forlænget weekend på en kro eller sådan noget... uden mobiltelefoner og pc... hvor i bare er jer... og har tid til at få snakket det hele igennem... væk fra hverdagen så i ik bare kommer til at ordne ting der hjemme

og få snakket hele det projekt baby igennem.... vi havde også en øv periode da pb ik gik så godt... vi stod overfor hinanden ved denne tid sidste år og aftalte at nu var vi i fokus frem for alt  og at vi derfor ville vente til januar med behandling vi skulle i gang med... og bruge november og december på at være sammen os to....

og det er det bedste vi nogensinde har gjort for os selv... og ikke kun fordi at vores lille pige blev lavet sidste år ved denne tid... men også fordi det har gjort vores forhold så meget stærkere 

Hvis vi dog bare havde råd til en forlænget weekend  Herhjemme kan vi bare ikke smide os på sofaen og se en film. Så er der lige vaske tøj, facebook opvaskemaskine. Der er hele tiden noget der  "forstyrre", så derfor ville jeg også bare ønske vi kunne tage afsted uden nogen form for kommunikation til omverden!

Jeg savner ham jo, jeg savner det vi havde sammen. Savner at vores forhold egentlig er det som folk tror det er. Glansbilledet og bare ikke så glinsende mere! 

Anmeld

17. november 2012

Kay

Anonym skriver:

Hvis vi dog bare havde råd til en forlænget weekend  Herhjemme kan vi bare ikke smide os på sofaen og se en film. Så er der lige vaske tøj, facebook opvaskemaskine. Der er hele tiden noget der  "forstyrre", så derfor ville jeg også bare ønske vi kunne tage afsted uden nogen form for kommunikation til omverden!

Jeg savner ham jo, jeg savner det vi havde sammen. Savner at vores forhold egentlig er det som folk tror det er. Glansbilledet og bare ikke så glinsende mere! 

ja det er lige netop det jeg mener... at der hjemme er der alt for meget der forstyrre jer...

i kan ikke ønske jer det til jul?? og sige at det er det eneste i ønsker jer....

Anmeld

17. november 2012

JustMe

Har du fortalt ham om dine tanker? Måske har han det ligeså, men ved ikke, hvordan han skal tage hul på bylden. Måske vil han gerne "ofre" en fridag eller sin søndag på, at i får lagt en følles plan for, hvordan i får gnisten tilbage. Måske er løsningen en date væk fra det hele, måske er løsningen lidt ekstra romantik i dagligdagen (i starten vil det føles akavet og påtvunget, men med tiden mere naturligt) eller måske noget helt 3. For at kunne finde en løsning, må man finde frem til, hvad det egentlige problem er...og i er 2, der er fanget i dette problem

Det er en rigtig god ide at finde ud af, hvad der tænder gnisten hos netop jer; for skulle du endelig blive gravid og i får et barn, ja så vil der blive endnu mere brug for at vide dette, når i pludselig også står begravet i søvnmangel, bleskift og babygråd (ikke alle har det sådan, men mange). 

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

Kay skriver:

ja det er lige netop det jeg mener... at der hjemme er der alt for meget der forstyrre jer...

i kan ikke ønske jer det til jul?? og sige at det er det eneste i ønsker jer....

God idé at ønske os det til jul!

Jeg er så bange for at miste ham, bange for at vi glider fra hinanden. Bare tanken får mine tårer til at trille, jeg elsker jo den mand 

Anmeld

18. november 2012

Anonym trådstarter

JustMe skriver:

Har du fortalt ham om dine tanker? Måske har han det ligeså, men ved ikke, hvordan han skal tage hul på bylden. Måske vil han gerne "ofre" en fridag eller sin søndag på, at i får lagt en følles plan for, hvordan i får gnisten tilbage. Måske er løsningen en date væk fra det hele, måske er løsningen lidt ekstra romantik i dagligdagen (i starten vil det føles akavet og påtvunget, men med tiden mere naturligt) eller måske noget helt 3. For at kunne finde en løsning, må man finde frem til, hvad det egentlige problem er...og i er 2, der er fanget i dette problem

Det er en rigtig god ide at finde ud af, hvad der tænder gnisten hos netop jer; for skulle du endelig blive gravid og i får et barn, ja så vil der blive endnu mere brug for at vide dette, når i pludselig også står begravet i søvnmangel, bleskift og babygråd (ikke alle har det sådan, men mange). 

Har prøvet, men hver gang jeg tager hul på bylden tror han at jeg er ved at forlade ham. Jeg kan ikke forklare ham at jeg ikke har lyst til at forlade ham. 

Vi har brug for at gøre et eller andet, men når vi har prøvet er vi hurtigt faldet tilbage i hverdagens pligter og igen er vi bare venner der bor sammen.

Jeg synes i øjeblikket at det er super skønt at få accept fra en anden, men jeg væmmes og bliver ked hver gang for det er jo ikke det jeg har lyst til. Jeg vil have de flirtende blikke fra ham. Han skal gøre mig varm i kroppen, hvorfor er det ikke bare sådan

Åh, har slet ikke styr på mine tanker, i alt det her rod ved jeg bare at det er ham jeg elsker og ham jeg vil være sammen med! 

Anmeld

18. november 2012

Chevro

Hej, jeg vil gerne besvare dig - men har du mulighed for at skrive til mig :/ for man kan ikke skrive privat her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.