Farsbrød med oksefars, hvordan gør jeg den mindre bastant?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.520 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. november 2012

Leneur

Fik jo lavet et farsbrød den anden dag og tror det skal være retten til the big 4-0 næste år. Det er bare 500 g hakket oksekød, krydret med salt og peber, en dyb rille i midten, hvor der kommer 1/2 bæger pikantost i, i ovnen v. 200 grader en time men selvom det smagte himmelsk, så var konsistensen lidt gummiagtig. Så hvad kan jeg gøre ved det, så det bliver lidt mere luftigt?? Skal siges at det sidste kvarter boblede den i en god tomat, champignon, flødesovs.
Håber nogen kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

ekebiv

Leneur skriver:

Fik jo lavet et farsbrød den anden dag og tror det skal være retten til the big 4-0 næste år. Det er bare 500 g hakket oksekød, krydret med salt og peber, en dyb rille i midten, hvor der kommer 1/2 bæger pikantost i, i ovnen v. 200 grader en time men selvom det smagte himmelsk, så var konsistensen lidt gummiagtig. Så hvad kan jeg gøre ved det, så det bliver lidt mere luftigt?? Skal siges at det sidste kvarter boblede den i en god tomat, champignon, flødesovs.
Håber nogen kan hjælpe.

Når jeg laver græsk farsbrød blander jeg kogte ris i, det kan evt gøre farsen knap så bastant.

Anmeld

16. november 2012

Leneur

ekebiv skriver:

Når jeg laver græsk farsbrød blander jeg kogte ris i, det kan evt gøre farsen knap så bastant.

Det må jeg prøve. Hvor meget ris skal der i?

Anmeld

16. november 2012

roenlund

når jeg laver det af oksefars blander jeg flædeosten i farsen...

Anmeld

16. november 2012

ekebiv

Leneur skriver:

Det må jeg prøve. Hvor meget ris skal der i?

Ca 1 dl rå til 500 g hakket kød. Vi har som regel kun ris i kogeposer og der bruger jeg lidt over en halv kogt.

Anmeld

16. november 2012

Leneur

roenlund skriver:

når jeg laver det af oksefars blander jeg flædeosten i farsen...

Det tænkte jeg også på men bliver den ikke hurtigt sort så?

Anmeld

16. november 2012

Leneur

ekebiv skriver:

Ca 1 dl rå til 500 g hakket kød. Vi har som regel kun ris i kogeposer og der bruger jeg lidt over en halv kogt.

Ok tak skal du have.

Anmeld

16. november 2012

roenlund

Leneur skriver:

Det tænkte jeg også på men bliver den ikke hurtigt sort så?

det synes jeg egentlig ikke, har aldrig tænkt over det så slemt kan det ikke være...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.