Opsigelse i barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.508 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg har brug for lidt råd i forbindelse med, at jeg overvejer at opsige min stilling på mit arbejde.

Skal jeg gøre det, når jeg kommer tilbage fra barsel eller skal jeg gøre det i slutningen af min barsel, så jeg reelt ikke kommer til at arbejde igen?

Er der nogen derude, der har erfaring her? (jeg tænker, om jeg kommer i klemme rent juridisk/dagpengemæssigt eller andet)

- God dag til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har brug for lidt råd i forbindelse med, at jeg overvejer at opsige min stilling på mit arbejde.

Skal jeg gøre det, når jeg kommer tilbage fra barsel eller skal jeg gøre det i slutningen af min barsel, så jeg reelt ikke kommer til at arbejde igen?

Er der nogen derude, der har erfaring her? (jeg tænker, om jeg kommer i klemme rent juridisk/dagpengemæssigt eller andet)

- God dag til alle

Kontakt din fagforening.....

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

Jeg er ikke i nogen fagforening

Anmeld

16. november 2012

morstinus

Hej

du kan sagtens kontakte en fagforening selvom du ikke er medlem, de guider gerne. Men kommer du til at stå og skal have deres opbakning eller andet juridisk hjælp, så er det super godt at melde sig ind med det samme  

Tror måske at du kan komme ud for noget 4 ugers karantæne, når du siger op.

er du medlem af en A-kasse??

Anmeld

16. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Du får karantæne, hvis du selv siger op. Jeg ved dog ikke om det er bedst at gøre det i barsel eller vente til du kommer tilbage - kontakt fagforeningen og lad dem hjælpe dig. Er sikker på, at de gerne hjælper selvom du ikke er medlem.

Anmeld

16. november 2012

baby012

Er du medlem af en a kasse ?? 

Du får 4 ugers karantæne hvis du selv opsiger din stilling .. 

Vent til efter barslen, så er du bedst stillet økonomisk .. 

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

morstinus skriver:

Hej

du kan sagtens kontakte en fagforening selvom du ikke er medlem, de guider gerne. Men kommer du til at stå og skal have deres opbakning eller andet juridisk hjælp, så er det super godt at melde sig ind med det samme  

Tror måske at du kan komme ud for noget 4 ugers karantæne, når du siger op.

er du medlem af en A-kasse??

Jeg finder en fagforening, som jeg kan kontakte Tak for dit svar.

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Du får karantæne, hvis du selv siger op. Jeg ved dog ikke om det er bedst at gøre det i barsel eller vente til du kommer tilbage - kontakt fagforeningen og lad dem hjælpe dig. Er sikker på, at de gerne hjælper selvom du ikke er medlem.

Jeg må vist have fat i en fagforening 

Anmeld

16. november 2012

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Er du medlem af en a kasse ?? 

Du får 4 ugers karantæne hvis du selv opsiger din stilling .. 

Vent til efter barslen, så er du bedst stillet økonomisk .. 

nej, jeg er ikke medlem. Jeg venter nok med at opsige min stilling, til jeg er tilbage igen Men vil dog lige kontakte en fagforening først.

Anmeld

16. november 2012

serinasmor

Anonym skriver:

nej, jeg er ikke medlem. Jeg venter nok med at opsige min stilling, til jeg er tilbage igen Men vil dog lige kontakte en fagforening først.

Hvis du ikke er medlem af en akasse, er det dummeste du kan gøre at sige op !

hvis du var medlem ville du få 4 ugers karantæne (mener jeg det er) før du ville få dagpenge ..

men er du ikke medlem af en akasse kan du altså slet ikke få dagpenge .. og jeg tror ikke du kan få kontanthjælp i lang tid når det er selvforskyldt (hvis overhovedet - det kommer jo an på mange ting) ...

du kan heller ikke bare melde dig ind i en akasse nu og så regne med at få dagpenge .. du skal have x antal arbejdstimer på et år og være medlem i et år før du kan få dagpenge (med mindre du er nyuddannet for under 14 dage siden)

Hvorfor vil du sige op?

kan det ikke være en løsning i stedet bare at søge et andet job mens du er på barsel og får du et nyt så er det jo skønt - så kan du jo derefter sige op på det nuværende ...til gengæld har du en indkomst hvis du ikke finder andet job...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.