Astma-eksem!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. juni 2009

Mutti2

Hejsa

Min datter har en smule astma eksem i armhulerne. Det er ikke slemt, men hun er da en smule generet af det!! 

Jeg har prøvet med diverse fede cremer. Men det kommer og går lidt, så jeg synes ikke rigtigt det har den ønskede virkning!! 

Jeg har fået et råd om at holde hende helt fra mælk!!? Nogen der har oplevet at dette har virket??

Eller ander der har gode råd??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

Lone Jakobsen

hejsa
ved ikke hvor gammel din datter er, men synes ikke du bare skal holde hende fra mælk.
min søn havde børneksem (astma eksem) i særlig svær grad.... så kender desværre alt til det.
vil råde dig til at smutte en tur forbi lægen. han kan enten give dig en mild hormon creme, eller henvise dig til hudlægen, som vil gøre det samme.
med mindre din datter har fået konstateret mælke allergi vil det ikke hjælpe at fjerne mælken, og de færreste børn med eksem har allergi.
ku bruge timer på at "snakke" om eksem, de det fyldte virkelig meget i min søns liv de første 3 år. men spørg endelig igen hvis det er.
Lone

Anmeld

4. juni 2009

tumle81

Da min søn var 8 mdr og jeg stoppede med at amme ham og introducerede ham til alm mælk fik han ekstrem dårlig mave, rød hudløs numse og eksem i knæ haserne.

Jeg holdte ham på et minimum af mælk, og synes det havde en effekt.
Jeg fik ham tjekket for mælke allergi, men heldigvis havde han ikke dette. I dag drikker han mælk til morgen og aftensmad uden problemer.

Der er jo flere meninger om dette emne, men har også hørt at ved svær astma er det en god ide at mindske indtaget af mælk. Det har også hjulpet i min datters tilfælde der havde astmatisk bronkitis som lille (tror hun er ved at vokse fra det :-))))

Jeg ville prøve mig frem og evt tage en snak med læge eller sp

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.