Nu skal det være!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

404 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. november 2012

minskat

Hej alle sammen

Jeg har for en mdr. siden besluttet mig for at skære ned på cigaretterne. Jeg ryger nu 3-4 om dagen, hvor jeg får røg 20! Jeg er stolt !

Det gik op for mig, hvor mange penge jeg egentligt brugte på det, og hvor jeg sagtens kunne bruge de penge på i stedet for. Det er usundt af h*lvedes til! Jeg arbejder selv med syge mennesker, så jeg ved hvad det kan indebære.
Derudover, prøver mig og kæresten lige så stille og blive gravide. Ikke noget vi har planlagt, men det kommer når det kommer ..
Det er dog kun en mdr tids siden jeg stoppede på p piller, og der var ikke gevindst d. 3-11, hvor jeg havde test dag.
Jeg skal snart have ægløsning, så håber selvfølgelig denne gang! .. Men så gik det op for mig, at rygningen faktisk har en betydning for graviditet, så NU skal det være!!

Jeg har købt bogen "Endelig ikke ryger",Allan Carr. Hvor jeg kun har hørt positive oplevelser!

Jeg ved selvfølgelig godt, at vi "kun" har prøvet i halvanden månede, men man kan vel håbe .. .

Havde lige brug for at komme ud med det til Jer andre..
Er der andre der har erfaringer med rygestop, af den ene eller anden form?
Har i haft held med graviditet kort efter p pille stop, og hvad gjorde i ?

Knus og Kys fra Malene ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2012

Lusi

Super flot og held og lykke

Jeg har to børn og røg før jeg blev gravid med den første.. Røg næsten en pakke om dagen vil jeg tro..
Stoppede så under graviditeten og begyndte igen efter..

Her i 2. Graviditet, røg jeg faktisk meget lidt inden og stoppede så helt igen, da jeg blev gravid.

Startede så igen igen, men ryger meget lidt. 5 stykker om dagen, nogle gange kun 2 stk.

Man kan sige, hvorfor jeg så ik bare stopper helt, men synes bare det er fantastisk, at kunne sætte sig ud og ryge en smøg i fred og ro (ryger ik i huset)

Er begge gange blevet gravid, med det samme, efter at have smidt p ringen..

Anmeld

15. november 2012

minskat

Kan sagtens forstå dig. Jeg synes de få stykker jeg ryger om dagen, bare er guld!
Det er lækkert at sidde helt alene, og ryge en smøg. Men jeg har fast besluttet mig for, at det skal være slut, for ellers bliver det aldrig slut, hvis jeg stadigvæk ryger lidt..

Enten, eller!

Og så tænker jeg også lidt, at det er nemmere, at holde op, når jeg så bliver gravid engang , hvis du forstår ..

Men det er da dejligt, at høre, at du er blevet gravid hurtigt, selvom du har røget.

Tænkte i meget på at blive gravide, eller kom det bare ?
De siger jo, at man har svære ved at blive gravid, hvis man planlægger, tester, osv osv, end hvis man bare lader det komme?

Jeg tester for ægløsning, for at finde en reglmæssig cyklus, og har kun haft en menstruation siden p pille stop, hvor den var kommet på præsis samme tidspunkt som da jeg var på p piller, og jeg har ægløsning på 14. dagen, havde jeg i hvertfald sidste gang ..

Anmeld

15. november 2012

Miss BananaHammock

Ved ikke så meget om rygning og fertilitet - MEN vil bare lige sige SKIDE GODT GÅET. Under alle omstændigheder er det sundt at stoppe! Kender ikke bogen, men ved at man gennem coaching også kan få nogle positive resultater.

Anmeld

15. november 2012

Leneur

Jeg synes altså også du sagtens kan være stolt af dig selv og jeg synes det er ski'e flot gjort og bare det var mig.
Jeg er startet på at læse Endelig ikke ryger 2 gange nu men har aldrig fået den læst færdig... :-( Håber det lykkes for mig en gang.
Jeg røg også mens vi havde projekt baby i gang men ved ikke om det var det eller min alder (35 år dengang) der for mig føltes som lang tid inden jeg blev gravid (7 mdr.).
Jeg har bestilt en e-cigaret nu og venter spændt på at den kommer, for er så træt af at ryge, stinke af røg og ikke mindst at man skal udenfor i kulden nu og ryge og det røg der siger mig ikke så meget længere. Desværre har jeg rygrad som en regnorm på det punkt, så må ty til hjælpemidler, for at det forhåbentligt lykkes denne gang og de 700-800 kr der bliver sparet hver måned er da helt klart en gulerod i sig selv.
Jeg håber at det både lykkes med jeres rygestop og at der snart er en bette bebs til jer.

Anmeld

16. november 2012

minskat

Tusind tak for det
Jeg er simpelthen blevet så træt af alt det røg også , det usundt og man man spare en masse penge !
Jeg har også en e-cigaret som jeg damper på en gang i mellem når rygetrangen melder sig .. Det er ganske uskadeligt , for jeg kommer ikke nikotin i

Men mange gange held og lykke ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.