RiUL skriver:
Min søn på 14 mdr, har ligget syg med influenza hele sidste uge. Og da han endelig blev frisk, begyndte han at kaste op natten til mandag. Og nu har han så haft diarre (2-3 tynde afføringer om dagen) siden mandag..
Han har først fået lidt feber idag, han er glad og "frisk" og drikker og spiser. Der står bare på nettet at hvis barnet har haft diarre i mere end 2 dage skal man kontakte lægen..
Skal jeg det? Og hvor længe "plejer" jeres børn at ha diarre ved mavevirus?
Det er åbenbart noget som hænger i længe. Min lille Marius på 13 måneder. Har haft diarre siden i fredags. Det startede med ca 10 gange om dagen og først i går onsdag begyndte diarren at aftage, så det blev til ca 2 gange om dagen. Han er i dagpleje idag. Han har ingen feber og er ikke som sådan alment påvirket. Han spiser ikke helt som han plejer og han er en smule mere pylret.
Jeg kontaktede vores læge i mandags og hun sagde at han gerne måtte have det en lille uges tid, hvis han blev ved med at være "upåvirket".
Ellers synes jeg du skal kontakte læge hvis du er i tvivl og i hvert fald hvis han bliver påvirket; slap og lign. Det er bedre med en gang for meget end for lidt!
God bedring med sønikke.
Anmeld